Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Menar du detta ? ?
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Har någon översatt detta än? Ännu ett inlägg där VB är taggad.
"น้องของพี่ป่านนี้จะเปนยังไงบ้างนะ....พี่คิดถึงนู๋ เหลือเกิน ถึงเราจะเปนแค่ลูกพี่ลูกน้องกัน แต่พี่ก้อรักนู๋เหมือนน้องแท้ๆที่คลานตามกันมาจากท้อ งเด๋วกัน แม้ตอนเดกๆเราจะทะเลาะกันตีกันแทบทุกวันก้อตาม พี่ยังจำได้สมัยเรียนประถม...ถ้าวันไหนอาหารกลางวันเ ปนข้าวต้มหมู จะมีเดกคนนึงนั่งตาแดงๆยุ่วคนเดวข้างหน้าจะมีชามข้าว ต้มหมูที่เทอฝืนกินไม่หมดจะเอาไปทิ้งครูก้อยืนถือไม้ เรียวยุ่วตรงที่เก็บจาน จนพี่ต้องไปช่วยกินให้หมด^^ วันไหนที่เทอโดนเพื่อนแกล้ง...พี่ก้อต้องเปนฮีโร่ไปช ่วยเทอเสมอ รีบกลับมานะ...พี่จะรอฟังข่าวดีจากน้องสาวของพี ่^^"
Övessättning av Google på ovanstående krumelurer:
"Så långt kommer min bror vara här .... Jag tror att jag fortfarande har så mycket för oss att vara bara kusiner. Men jag älskar det fortfarande lika giltig som det kröp ur röret som jag även träffa index, kommer vi att slåss nästan varje dag bara genom. Jag minns fortfarande den elementära t skollunch ... Om du blandar kokt fläsk Canandaigua mannen satt mig på det röda ögat, kommer jag skicka en ris skål. Kokt fläsk charter tvingas äta ut, dumpade jag en lärare som bär en träställning. Smal sak är att insamlingen plattan. Tills jag fick hjälpa till att äta upp ^ ^ En dag min vän Terry ... Jag bara låtsas vara en hjälte till Treasure Beach avsnitt på mana ... jag alltid komma tillbaka till väntar på att få höra goda nyheter från hans syster. punkt P ^ ^ ".
Edit: Det fanns tydligen en bättre översättning i tråden:
Citat:
Korrekt översättning av det thailändska inlägg hon klickat like på:
How's my sister doing? I miss you so very much. you're just my cousin but I feel like your my own sister even though we've been fighting almost everyday when we were young and I still remember when we were studying in primary school there was a little girl who was sitting alone in front of her was a bowl of pork rice soup she didn't like to eat and couldn't finish but the teacher was standing and holding a stick I had to help you eat. ^^ when your friends teased or made fun of you I was a hero to help you all the time. Please come back soon I'm waiting to hear a good news from my sister. ^^