2013-05-24, 11:16
Medlem
Vet inte ifall detta har kommit upp men nu har iallafall aftonbladet lagt upp en bild på KJ! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835138.ab
Citera
2013-05-24, 11:19
Medlem
Sankaras avatar
Det har skrivits mycket om AN:s facebook-kommentarer. Är det ingen här som känner henne på något sätt? Eller har sett annat hon skrivit?

Skulle vilja veta om hon har för vana att uttrycka sig så... rakt på sak som hon gjorde i de kommentarerna?
Citera
2013-05-24, 11:20
Medlem
Har följt tråden från start och vill bara flika in följande information som inte lyfts fram ordentligt.

KJ var med på sök med MPS redan från dag 1. Enligt källor som var med vid sökandet så iaktog han mest utan att själv göra något. Det var först på kvällen vid sökandet dag 2 som KJ själv berättade för polisen att han var den sista som såg VB. Redan där fick polisen upp ögonen för honom och frågade runt bland övriga i MPS huruvida någon hade information om vad han var för en. Jag skulle gissa att de haft relativt bra span på honom sedan dess då det starkt kan ifrågasättas varför han inte berättade något på en gång.

Ni kan själva kolla upp det i tidningar osv, att informationen om att hon faktiskt varit hos sin kompis inte kom fram förrän tre dagar efter hennes försvinnande publicerades. Detta eftersom att ingen visste vem det var och antog att hon försvunnit under motionsrundan.

Någon mer info än så sitter jag inte på. Så ingen idé att fråga.

Tillägg: Ser nu i AB att någon kommenterat att han var engagerad och intensiv i sökandet med MSP. Så just den punkten i mitt inlägg kanske ej stämmer. Men det är vad jag fått berättat av mer än en person som var på plats.
Senast redigerad av jjsgirl 2013-05-24 kl. 11:23.
Citera
2013-05-24, 11:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
På TV4:s morronnyheter så sade Sven Å Christansen att styckmord har blivit vanligare. Under 2000-talet har de fördubblats vilket kan bero på att våra gränser för vad som är tabu hela tiden skjuts fram.
Exponeringen bl a via internet av grövre våld kan vara en orsak. Tyckte jag han sa.
Nu vet vi vad vi har att vänta.
Christiansson vet rent allmänt normalt inte vad han snackar om, men han är jävligt tvärsäker. Och i de här speciella fallet är det statistiska urvalet än så länge alldeles för litet för att vi ska kunna identifiera någon säkerställd ökande trend.
Citera
2013-05-24, 11:21
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart1337
Vet inte ifall detta har kommit upp men nu har iallafall aftonbladet lagt upp en bild på KJ! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835138.ab
Lagom maskad bild, men AB skulle ändå inte släppa en bild utan att åtminstone ha diskuterat igenom det tämligen grundligt (ja, trots att det är AB). Ett dåligt tecken för KJ-sympatisörerna.
Citera
2013-05-24, 11:23
Medlem
Sankaras avatar
LaScala:
Med tanke på att vi förr här i landet hade för vana att hissa upp brottslingar i torn och låta korpar äta deras lik tycker jag vi ska ifrågasätta ifall det vi anser vara tabu faktiskt flyttas fram med tiden...
Citera
2013-05-24, 11:24
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
Om nu KJ är skyldig så har jag svårt att tänka mig att han skulle ha kört kroppen till något av sina eller familjens ställen, polisen kommer nog inte hitta ett smack där. Han spelade SoftAir och känner säkert till fler tomma stugor / skogar som han vet är 100% ostört och där han inte riskerade att stöta på någon.
Jag tror att han lämnade henne i skogen, gick tillbaka någon dag efter för han var rädd att kroppen skulle upptäkt och skred till verket med styckningen

Om nu VB lämnat honom vid 21 så kanske han följde efter henne med bilen och lyckades övertyga henne att bli hemskjutsad?
Låter som en helt möjlig teori tycker jag.
Citera
2013-05-24, 11:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Menar du detta ? ?

Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Har någon översatt detta än? Ännu ett inlägg där VB är taggad.

"น้องของพี่ป่านนี้จะเปนยังไงบ้างนะ....พี่คิดถึงนู๋ เหลือเกิน ถึงเราจะเปนแค่ลูกพี่ลูกน้องกัน แต่พี่ก้อรักนู๋เหมือนน้องแท้ๆที่คลานตามกันมาจากท้อ งเด๋วกัน แม้ตอนเดกๆเราจะทะเลาะกันตีกันแทบทุกวันก้อตาม พี่ยังจำได้สมัยเรียนประถม...ถ้าวันไหนอาหารกลางวันเ ปนข้าวต้มหมู จะมีเดกคนนึงนั่งตาแดงๆยุ่วคนเดวข้างหน้าจะมีชามข้าว ต้มหมูที่เทอฝืนกินไม่หมดจะเอาไปทิ้งครูก้อยืนถือไม้ เรียวยุ่วตรงที่เก็บจาน จนพี่ต้องไปช่วยกินให้หมด^^ วันไหนที่เทอโดนเพื่อนแกล้ง...พี่ก้อต้องเปนฮีโร่ไปช ่วยเทอเสมอ รีบกลับมานะ...พี่จะรอฟังข่าวดีจากน้องสาวของพี ่^^"

Övessättning av Google på ovanstående krumelurer:
"Så långt kommer min bror vara här .... Jag tror att jag fortfarande har så mycket för oss att vara bara kusiner. Men jag älskar det fortfarande lika giltig som det kröp ur röret som jag även träffa index, kommer vi att slåss nästan varje dag bara genom. Jag minns fortfarande den elementära t skollunch ... Om du blandar kokt fläsk Canandaigua mannen satt mig på det röda ögat, kommer jag skicka en ris skål. Kokt fläsk charter tvingas äta ut, dumpade jag en lärare som bär en träställning. Smal sak är att insamlingen plattan. Tills jag fick hjälpa till att äta upp ^ ^ En dag min vän Terry ... Jag bara låtsas vara en hjälte till Treasure Beach avsnitt på mana ... jag alltid komma tillbaka till väntar på att få höra goda nyheter från hans syster. punkt P ^ ^ ".

Edit: Det fanns tydligen en bättre översättning i tråden:
Citat:
Korrekt översättning av det thailändska inlägg hon klickat like på:

How's my sister doing? I miss you so very much. you're just my cousin but I feel like your my own sister even though we've been fighting almost everyday when we were young and I still remember when we were studying in primary school there was a little girl who was sitting alone in front of her was a bowl of pork rice soup she didn't like to eat and couldn't finish but the teacher was standing and holding a stick I had to help you eat. ^^ when your friends teased or made fun of you I was a hero to help you all the time. Please come back soon I'm waiting to hear a good news from my sister. ^^
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-24 kl. 11:32.
Citera
2013-05-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjsgirl
Har följt tråden från start och vill bara flika in följande information som inte lyfts fram ordentligt.

KJ var med på sök med MPS redan från dag 1. Enligt källor som var med vid sökandet så iaktog han mest utan att själv göra något. Det var först på kvällen vid sökandet dag 2 som KJ själv berättade för polisen att han var den sista som såg VB. Redan där fick polisen upp ögonen för honom och frågade runt bland övriga i MPS huruvida någon hade information om vad han var för en. Jag skulle gissa att de haft relativt bra span på honom sedan dess då det starkt kan ifrågasättas varför han inte berättade något på en gång.

Ni kan själva kolla upp det i tidningar osv, att informationen om att hon faktiskt varit hos sin kompis inte kom fram förrän tre dagar efter hennes försvinnande publicerades. Detta eftersom att ingen visste vem det var och antog att hon försvunnit under motionsrundan.

Varför berättade han det öht kan man fråga sig och under så konstiga omständigheter som efter sök 2? Hade polisen ens fått fast honom ifall han inte berättat att det var honom hon varit hos? Blev han nervös över att de kanske skulle luska runt bland hennes ex och vänner och att han inte skulle klara av att ljuga?
Citera
2013-05-24, 11:26
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naft
Är det någon som kan beskriva KJ hur han är som person? Lite i detalj och är det någon som vet varför han blev nekad till mönstring?

Nu känner jag inte killen personligen. Men Boden är en liten stad och man hör både det ena och det andra och har viss "erfarenhet" av det gänget, och de första ord som poppar upp i skallen när jag tänker på de är "mongon" och "patrask". Den sortens personer som tycker soft airguns är det häftigaste som finns och har diverse störningar. Vet inte hur det ligger till med just KJ's psyke men dampbeteende och aspergertendenser är inte direkt sällsynt i bland det gänget. Om jag får chansa beror nog hans nekande på failat psyktest.
Citera
2013-05-24, 11:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjsgirl

Tillägg: Ser nu i AB att någon kommenterat att han var engagerad och intensiv i sökandet med MSP. Så just den punkten i mitt inlägg kanske ej stämmer. Men det är vad jag fått berättat av mer än en person som var på plats.

Det här var ny information, enligt polisen så spårade de själva upp honom.
Citera
2013-05-24, 11:27
Medlem
Forbliranonyms avatar
Finns ingen bra bild på KJ? Är det bekräftat nu att det var hennes kropp som låg där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in