För er som gillar statistik och sannolikheter: Är det troligast att det uppstår två skrik denna lördag i ett hyreshus pga att Sverige gör två mål i hockey-VM eller att en kvinna mördas i detta hyreshus samtidigt som Sverige gör mål?
Vi kan bara utgå från grannen, som då bor där, och enligt honom har han aldrig tidigare hört skrik i bostadshuset, men det kanske uppstod ett jättesportintresse just denna dag.
Men visst, man kan inte bortse från att det kan varit någon som skrek när Sverige gjorde mål, två gånger, och två mål inom loppet av några sekunder utgår jag från också då jag uppfattade att de båda skriken kom direkt efter varandra, men kan vi verkligen bortse från att det kan ha varit VBs skrik som han hörde.
Tog exakt samma exempel igår när jag desperat försökte förklara min teori för någon som var mindre intresserad haha. Det känns som att det är någon VB haft en relation med. Om inte så är jag rädd för att de aldrig kommer hitta personen som gjorde det.
Ja jag blir som sagt extremt förvånad om det är någon galen främling som gjort detta.
Expressen idag:
"I nuläget misstänker polisen inte någon särskild person, men enligt Expressens uppgifter riktar man in sitt utredningsarbete på en person som tidvis haft anledning att ha med Vatchareeya Bangusan att göra."
Tyder det fetade (min fetning) på att det är någon annan än KJ ändå? (Kan ju tolkas hur som helst dock).
Jag tror det innebär att det är någon annan än KJ annars hade nog polisen varit så pass öppen att man sagt "någon som haft ett förhållande med VB".
Uttrycket "Tidvis haft anledning att ha med henne att göra" låter för övrigt som en lite märklig formulering, men kanske bara en polis som uttrycker sig lite omständigt? Annars låter det som någon hon träffat sporadiskt, men inte direkt känt närmare?
Expressen idag:
"I nuläget misstänker polisen inte någon särskild person, men enligt Expressens uppgifter riktar man in sitt utredningsarbete på en person som tidvis haft anledning att ha med Vatchareeya Bangusan att göra."
Tyder det fetade (min fetning) på att det är någon annan än KJ ändå? (Kan ju tolkas hur som helst dock).
Skulle kunna vara en tränare.
Tror grannen är opålitlig i sin utsaga. Han sa själv att det hade gått flera dagar innan han anmälde skriken till polisen.
Det är stor skillnad på skrik av smärta (kort tidsperiod emellan) och skrik härstammande från sportevenemang (i det här fallet omkring 30-35 minuter emellan).
Jag tror det innebär att det är någon annan än KJ annars hade nog polisen varit så pass öppen att man sagt "någon som haft ett förhållande med VB".
Uttrycket "Tidvis haft anledning att ha med henne att göra" låter för övrigt som en lite märklig formulering, men kanske bara en polis som uttrycker sig lite omständigt? Annars låter det som någon hon träffat sporadiskt, men inte direkt känt närmare?
Jag tycker det låter som hennes karatetränare som har diskuterats.
Grannen är inte säker på vilken kväll han hörde skriken. Det kanske var ishockey eller någon annan sport någon annan kväll.
Det är riktigt, han är bara säker på att det var en helg och att det var samma dag som han såg KJ komma till bostaden tillsammans med en person med mörkt hår, bärande på en påse från systemet.
För er som gillar statistik och sannolikheter: Är det troligast att det uppstår två skrik denna lördag i ett hyreshus pga att Sverige gör två mål i hockey-VM eller att en kvinna mördas i detta hyreshus samtidigt som Sverige gör mål?
Ingen aning, borde man inte höra ifall skriken lät glada eller om någon skrek i ilska eller dödsångest?
En fågel har viskat att Fantakvinnan inte är VB´s biologiska mamma. Om det är så kan det förklara en del. Känns som lite oviktig info just nu, men kan förklara en del konstigheter.
Massor kan det förklara,hur pass pålitligt känns detta PM?
För mig känns det oerhört viktigt då jag tycker hon från start av detta försvinnande
agerat minst sagt märkligt.
Behöver inte vara en specifik person - de kanske rent allmänt kammar av folk som tidvis har haft med henne att göra.
Det kan vara så att de har avskrivit de närmaste pga anledningar som är för oss okända - tror knappast att polisen går ut med alla som inte är misstänkta.
Om kroppsdelarna var oförpackade när de hittades av MSP och polis/ militär
så gissar jag att offret varken dog eller styckades inomhus. Med tanke på hur
MSP begärde krishjälp efter deras fynd av att se delarna genom ett fönster
visar på att de låg helt öppet. Likaså någon militärs vittnesmål till någon som
skrev tidigare i tråden om hur det såg ut i gropen. Blev offret dräpt och styckad
inomhus borde delarna varit förpackade. Väl förpackade så det inte läcker vätskor
som det verkade ha gjort med KJs hund. Tror inte en sportbag skulle hållit speciellt
tätt om en sådan använts och behållts efter dumpning för att ta bort ev. ägarbevis.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var ju en betraktelse värd att notera. Men vet vi att kroppsdelarna inte var förpackade på något sätt? Dessutom, MPS såg ingenting utifrån, de dök rakt på kroppsdelarna efter sitt olaga intrång i huset.
Tror att alla delar var förpackade när de placerades ut, kanske huvudet snabbt lades i en använd gammal gul plastpåse. Skönt att slippa se ansiktet så snabbt som möjligt. På söndagen kanske det inhandlas plastsäckar (finns kanske bilder på någon övervakningskamera). Efter styckning, paketering med handskar på, för han brukar ju se CSI
Men kanske GM åkte hem och tänkte till. Gamla fingeravtryck på en gul kasse är ingen hit om den återfinns, alltså sprider man ut en historia om "skolböcker som ska bäras hem". Men när den gula ICA påsen blir ett stort diskussionsobjekt på det där förbannade Flashback, då är det inte längre till fördel att ha "planterat" info hos MPS.
Och på FB hänvisas även till en tråd om styckmordet på Eva Magnusson. Hmm, där kan man läsa att det hittas bevis mot en MGM på grund av förpackningarna, trots att handskar använts ....
GM tänker till, bäst att åka tillbaka och ta bort allt förpackningsmaterial, Speciellt viktigt att ta tillbaka den gula påsen som definitivt har fingeravtryck.....