2013-05-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Den stod registrerad som "I trafik" och det är ju rätt korkat att betala skatt & försäkring hela året på något man bara använder under jakt och likn.

Inte alls dumt om man vill visa åt skattemyndigheten att man kör en privat personbil och inte kör firmabilen privat.
Citera
2013-05-23, 12:37
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har varit lite snack om att MB, AN och KJ kan ha en svart pickup för den har tydligen varit synlig vid någon FP. Om något annat dykt upp och att det spåret har kallnat har jag ingen aning om. Eller om mitt blivande avslöjande är någonting att ha. Men jag ringde iallafall Transportstyrelsen och kollade vilka fordon dessa personer ägde.

MB äger följande fordon:

Volvo 142, Vit
Audi 100, vit
Nissan Terrano, flerfärgad
Volkswagen Caddy Skåp, Vit

AN äger bara en moped

KJ äger en Hyundai Sonata ljusblå.

Vill någon att jag kollar upp en familjemedlem till någon av dem. Skicka iväg ett PM bara med deras adress och namn.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
En nissan har ju setts kring fyndplatsen av ett vittne. Men en mörk. Vad innebär flerfärgad?

Här är några sökträffar för Nissan Terrano, flerfärgad: Svart med grå/vitt (annons), Mörk med vitt.
Den här ska vara flerfärgad och årsmodell 1988.

Hittade ett inlägg i tråden där det angavs att MB:s Nissan skulle vara en -88:a.

Hittade några bilder på Nissan Terrano 1989.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-23 kl. 12:42.
Citera
2013-05-23, 12:39
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Rättsläkaren som var med och kikade på fynden igår (samma som var med i fallet CarolineStenvall) sade ju att det kan ta flera veckor att fastställa identitet. Så det var nog inte en fin fräsch överkropp som låg i gropen.

Jag tycker att det är mycket märkligt att man inte hittat resten av kroppen/kroppsdelarna som hittades igår. Terrängen bakom huset ser inte direkt svår och jobbig ut.

Det ska bli spännande att få veta hur pass länge kroppsdelarna legat ute, om de spritts ut under samma dygn eller om GM väntat med att dumpa vissa delar.
Citera
2013-05-23, 12:40
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Så lätt eldar man inte upp en 60 kg kött och ben. Lär ju ta ett dygn och massor av ved. Kanske inte GM tänkt på iofs så det utesluter ju inte dina tankar.

En majbrasa skulle f-ö-r-s-v-å-r-a utredningen. Bevis med GM:s fingeravtryck på klädesplagg, tejp och transportpåsar skulle ha kunnat gått upp i rök inom en rimlig tid i alla fall.

Jag läste idag att LGWP - professorn - uttalat att platsen tyder på att GM ville vinna tid. Ett förkolnat lik med utplånade spår från GM är lika med vunnen tid.
Citera
2013-05-23, 12:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Fruktansvärt om de inte har en MT, och samtidigt säger att bodensarna inte behöver vara oroliga.
Men varför sitter ingen anhållen, för det behövs ju så lite.
Vem vet, personen som gjort detta kanske bryter ihop och berättar rubbet.
Citera
2013-05-23, 12:41
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
http://www.hitta.se/b*rnt+lundstr%C3%B6m/boden/person/hhxTWWPPPj?vad=070-5486164

70 år. Inte troligt va?

Nej, det känns inte troligt, men kan GM vara någon som är van vid djurhållning, slakt? Hade VB sådana bekantskaper, bonde av något slag?

Hittills är den enda träffen på person som dödat djur KJ, om det inte är en trådsanning att han bar ned sin döda hund i en svart plastsäck med blod droppandes. Dödsorsaken påstods vara att hunden sprungit mot ett elstängsel, men då borde hunden knappast ha återvänt till lägenheten. Det är kanske mer troligt att han styckade djuret, eller?
Citera
2013-05-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det stämmer tyder det på att hon förts bort i bil levande, dödats och styckats i skogen. Det lutar inte mot KJ i så fall.

Om jag förstått rätt gällande fynden, iaf på FP2 så var ej delarna paketerade eller inplastade/sopsäck etc. Då borde en lägenhet/hus falla bort, för vem bär ut delar utan att de är täckta på något sätt även om det görs nattetid. Nu är det vid tidpunkten inte heller helt mörkt i Norrbotten och Boden.

Verkar mer som GM gjort detta i all hast på någon plats ute och ej haft direkt tillgång till sopsäck etc. Det kan kanske då tyda också på fler än en GM för att en skall lägga ner detta makabra jobb är lite tveksamt. Det tar en ganska lång tid i ett område som är väl frekventerat.
Citera
2013-05-23, 12:44
Medlem
DenSomSokers avatar
Vad är det för restaurang som det pratas om som MB äger/jobbar på?
Citera
2013-05-23, 12:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Här är några sökträffar för Nissan Terrano, flerfärgad: Svart med grå/vitt (annons), Mörk med vitt.
Den här ska vara flerfärgad och årsmodell 1988.

Hittade ett inlägg i tråden där det angavs att MB:s Nissan skulle vara en -88:a. Stämmer det Seeyainhell?

Hittade några bilder på Nissan Terrano 1989.

Man ska kanske ta pressens bild med en nypa salt. I vissa fall pratar man om en AK4 och visar en bild på en AK5 osv. Det är kanske inte så lätt att hitta en bild på en bil i exakt samma skick som den som sågs. Man går in i sitt arkiv eller köper en bild på det man vill visa. De allra flesta människor bryr sig föga om bilden i sig, den är oftast bara till för att förstärka texten, göra artikeln mer komplett, läsvärd och fånga ett intresse. Pressen har väl inte gjort anspråk på att bilden är identiskt med den bil man sett, eller?
Citera
2013-05-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Vad är det för restaurang som det pratas om som MB äger/jobbar på?

Su*hi &T*
MB är van att kniva med andra ord...
Citera
2013-05-23, 12:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om jag förstått rätt gällande fynden, iaf på FP2 så var ej delarna paketerade eller inplastade/sopsäck etc. Då borde en lägenhet/hus falla bort, för vem bär ut delar utan att de är täckta på något sätt även om det görs nattetid. Nu är det vid tidpunkten inte heller helt mörkt i Norrbotten och Boden.

Verkar mer som GM gjort detta i all hast på någon plats ute och ej haft direkt tillgång till sopsäck etc. Det kan kanske då tyda också på fler än en GM för att en skall lägga ner detta makabra jobb är lite tveksamt. Det tar en ganska lång tid i ett område som är väl frekventerat.

Ja, antingen är det ett sjukt sällskap, eller så är det någon som har mycket lojala vänner eller familj. Vilken familj kan tänkas hålla ihop så till den grad att man hjälper varandra med något bestialiskt? Vem kan vara så manipulativ att vänner övertalas att hjälpa, om de inte är inblandade? Vilka har visat intresse för otrevliga filmer, youtubefilmer med mera på temat?

Vilka runt VB eller i trakten pratar om sådant här eller ser gärna på liknande filmer? Någon gång har säkert samtalsämnet kommit upp?
Citera
2013-05-23, 12:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Hus faller inte bort tycker jag, särskilt inte om man bor på en hörntomt med en massa skrymmande fordon framför huset. Dock tror jag mest på att mordet och styckningen skett i anslutning till fyndplatsen, iaf har mordet skett utomhus någonstans, styckningen vid fyndplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in