2013-05-23, 09:14
Medlem
ME077s avatar
Expressen idag:
"I nuläget misstänker polisen inte någon särskild person, men enligt Expressens uppgifter riktar man in sitt utredningsarbete på en person som tidvis haft anledning att ha med Vatchareeya Bangusan att göra."

Tyder det fetade (min fetning) på att det är någon annan än KJ ändå? (Kan ju tolkas hur som helst dock).
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Var det inte så att VB skickat ett sms till KJ om att bli hämtad?

Det har jag missat, men jag tänkte i samma banor med tanke på tiden. Eller att KJ messat "på väg" eller "framme om fem minuter" eller dyl.

Men de andra aktiviteterna, var det sms samtliga?

Minns du vem det var hon hade sms:at till ang att hon var arg/irriterad på någon?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Här kanske någon intresserad kan utröna eventuella ishockeyrelaterade skrik från matchen Sverige-Tjeckien 4 maj.

http://www.everysport.com/sport/ishockey/vm-herr/grupp-s/event/2013-05-04/tjeckien-sverige/54392984

För er som gillar statistik och sannolikheter: Är det troligast att det uppstår två skrik denna lördag i ett hyreshus pga att Sverige gör två mål i hockey-VM eller att en kvinna mördas i detta hyreshus samtidigt som Sverige gör mål?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Var det inte så att VB skickat ett sms till KJ om att bli hämtad?

Jo, det stämmer bra, om uppgifterna stämmer vill säga.
Citera
2013-05-23, 09:15
Medlem
Om det nu är så att det inte rör sig om någon närstående / bekant så kommer dom nog aldrig få fast dem/hen...
Citera
2013-05-23, 09:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Här kanske någon intresserad kan utröna eventuella ishockeyrelaterade skrik från matchen Sverige-Tjeckien 4 maj.

http://www.everysport.com/sport/ishockey/vm-herr/grupp-s/event/2013-05-04/tjeckien-sverige/54392984

Första målet gjordes i början av första perioden och det andra svenskmålet i början av 2:a.
Citera
2013-05-23, 09:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapa68
Tyvärr har jag ingen fax..Däremot skulle det vara intressant att kolla upp styvpappans bil. Vi är så inriktade på att det är MB, AN, AB eller KJ. Aldrig att en hel familj har gjort detta och inte heller en 20-årig kille..Jag tror vi ska fokusera på en annan som har tidigare har varit på tapeten, vi vet inte så mycket om honom och blir det inte heller så enkelt att få fram uppgifter. En bra början är i alla fall att kolla upp vilken bil han har.

Enl tidigare uppgifter så vet vi att han inte var snäll mot VBs mamma, samt att han vid tidpunkten för VBs försvinnande var iväg och fiska någonstans i Boden, älven (båda enl uppgifter på FB, minns inte vem som la fram dem). Det kan lika gärna vara han som VB ringde sitt sista samtal för att få skjuts hem??

Ha någon möjlighet att kolla vilken bil han har?
https://www.facebook.com/bilmekanikerj*nne.simil*?fref=ts (*=a)
Fabrikat: VW VENTO CL 1,8 I GL-PKT
Färg: MGRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995

Fabrikat: KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW
Färg: SILVER Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2010
Citera
2013-05-23, 09:17
Medlem
Citat:

Du menar synka tiderna för skriken att just då hörde han skriken och då gjorde dom mål? ... jag orkar då inte.. Har varit vaken hela natten :S Finns det någon exakt tid då han hörde skriken?
Citera
2013-05-23, 09:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
För er som gillar statistik och sannolikheter: Är det troligast att det uppstår två skrik denna lördag i ett hyreshus pga att Sverige gör två mål i hockey-VM eller att en kvinna mördas i detta hyreshus samtidigt som Sverige gör mål?

Ja det är såklart troligare att det har med hockey att göra.
Men nu vet jag inte vad det bor för folk i huset överhuvudtaget. Många kvinnor? Män och kvinnor låter väldigt olika när dom skriker tänker jag.
Citera
2013-05-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det är såklart troligare att det har med hockey att göra.
Men nu vet jag inte vad det bor för folk i huset överhuvudtaget. Många kvinnor? Män och kvinnor låter väldigt olika när dom skriker tänker jag.

Tänkte just på det också.. och ja det måste vara målen.. mest troligt iaf
Citera
2013-05-23, 09:20
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Första målet gjordes i början av första perioden och det andra svenskmålet i början av 2:a.

Tror vi kan härleda skriken till matchen. Vittnet var ju inte så exakt i sin utsaga.
Citera
2013-05-23, 09:20
Medlem
Citat:

Fast jag vet inte....man borde höra om det är ett skrik av skräck eller av glädje/ilska över hockeymål? Man skriker väl inte på samma sätt när det blir mål i hockey som när man håller på att bli mördad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in