Citat:
Nu är inte frågan om det var känt för polis och åklagare, det intressanta är om det var känt för försvar och domstol. Om du hade läst resningsansökan hade du läst:Jag har läst dina inlägg om hur du tror dig presenterat falska bevis. Du har jämfört fotografier av blodet i bakluckan och tror att mängden blod eller bilderna var manipulerade. Jag kan berätta för dig att det här är välkänt för polis och åklagare. Bilderna kan bli missvisande när det används Luminol eller Blue star eftersom de reagerar på mer än blod. Nu var inte mängden blod avgörande i det här fallet men ta helst reda på fakta innan du påstår att polisen manipulerat.
Ser du inte det osannolika att de gladeligen sparar och visar upp olika bilder? Tror du att de skulle göra det om de manipulerat bilderna?
Ser du inte det osannolika att de gladeligen sparar och visar upp olika bilder? Tror du att de skulle göra det om de manipulerat bilderna?
Citat:
Så jag är inte ensam om att hävda att bilderna på blodet är manipulerade.
158. I förundersökningsprotokollet s. 306 finns ett fotografi på bagageutrymmet
med Bluestar sedan det har tömts. Bilden är ett fotomontage genom att tre olika
bilder har satts i ihop genom s.k. PhotoShopping. Förfarandet är ytterst tveksamt
på grund av att det har vilselett rätten beträffande mängden blod. På bilden syns
riklig mängd BlueStar på tre platser. Detta innebär inte att de blå områdena gett
utslag för blod. Till höger inne i bagageutrymmet syns ett mindre område med
BlueStar, spår S38. SKL, som har analyserat hela mattan avseende blodbesudlingar
har inte kunnat påvisa blod på det markerade spåret. Förekomsten av BlueStar på
bilden ger således ingen anvisning om 1) det finns blod eller inte, utan bara en
indikation på att så kan vara fallet eller, 2) hur mycket blod det kan vara fråga om.
med Bluestar sedan det har tömts. Bilden är ett fotomontage genom att tre olika
bilder har satts i ihop genom s.k. PhotoShopping. Förfarandet är ytterst tveksamt
på grund av att det har vilselett rätten beträffande mängden blod. På bilden syns
riklig mängd BlueStar på tre platser. Detta innebär inte att de blå områdena gett
utslag för blod. Till höger inne i bagageutrymmet syns ett mindre område med
BlueStar, spår S38. SKL, som har analyserat hela mattan avseende blodbesudlingar
har inte kunnat påvisa blod på det markerade spåret. Förekomsten av BlueStar på
bilden ger således ingen anvisning om 1) det finns blod eller inte, utan bara en
indikation på att så kan vara fallet eller, 2) hur mycket blod det kan vara fråga om.
På detta svarar RÅ:
Citat:
Övriga uppgifter om
blodet på kanten och Bluestar färgen saknar relevans i frågan om resning.
blodet på kanten och Bluestar färgen saknar relevans i frågan om resning.

Jag behöver inte läsa resningsansökan igen för att kunna bevisa för dig att du har fel.