2014-10-20, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men är det inte dags att du ruskar på dig och försöker landa lite i verkligheten nu. Försöker du påstå att rätten fällt sin dom på grund av uppgifter i kvällspressen?
Nej, inte enbart på det, men rätten kan ha påverkats. Varför lät polisen publicera klippen, om inte för att misstänkliggöra den åtalade och rättfärdiga åtalet?
Citera
2014-10-20, 19:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Då gör vi en egen tråd av moralfrågan då, så slipper vi topic-diskussioner. Men du har fortfarande inte försvarat varför det är nödvändigt att fortsätta hänga ut människor som rimligen måste betraktas som oskyldiga i ett redan avgjort kriminalfall och där inget av det som diskuteras ändå kan leda till någon resning. Det tycker jag hör till tråden i högsta grad.
Därför att jag gång på gång måste försvara min ståndpunkt. Jag undviker att peka ut någon annat än när det är nödvändigt.
Citera
2014-10-20, 19:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte enbart på det, men rätten kan ha påverkats. Varför lät polisen publicera klippen, om inte för att misstänkliggöra den åtalade och rättfärdiga åtalet?
Nu tror du alltså polisen låtit media klistra ihop klipp för att påverka domstolen ledamöter ....

Vakna grabben .. det här börjar bli riktigt larvigt nu.

Först smutskastar du friade människor i ett brottmål, nu försöker du hävda att vi har en inkompetent domarkår som inte klarar att värdera bevisning om de sett en artikel i en tidning..och att polisen skulle ha utnyttjat den inkompetensen och därför pytsat material till media så att media (eller polisen själva kanske) kunde presentera materialet på ett vinklat och osakligt sätt ...

Det börjar bli komedi på hög nivå på din bekostnad faktiskt.
Citera
2014-10-20, 19:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Därför att jag gång på gång måste försvara min ståndpunkt. Jag undviker att peka ut någon annat än när det är nödvändigt.
Självklart måste du gång på gång försvara din ståndpunkt eftersom den är rent infantil och inte har stöd i någonting i verkligheten..
Citera
2014-10-20, 19:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu tror du alltså polisen låtit media klistra ihop klipp för att påverka domstolen ledamöter ....

Vakna grabben .. det här börjar bli riktigt larvigt nu.

Först smutskastar du friade människor i ett brottmål, nu försöker du hävda att vi har en inkompetent domarkår som inte klarar att värdera bevisning om de sett en artikel i en tidning..och att polisen skulle ha utnyttjat den inkompetensen och därför pytsat material till media så att media (eller polisen själva kanske) kunde presentera materialet på ett vinklat och osakligt sätt ...

Det börjar bli komedi på hög nivå på din bekostnad faktiskt.
Jag tror att du glömde en fråga.
Citera
2014-10-20, 19:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror att du glömde en fråga.
Nej, det gjorde jag inte. Mig veterligen finns ingen regel om att det måste finnas en formulerad fråga i inlägg man gör .. Har du sett en sådan regel så får du gärna visa mig den...

Jag konstaterar att du nu lyckats tjafsa dig genom flera tusen sidor med samma tomgång. Ingenstans lyckas du/ni kreera något bevis som talar mot KJ (och för MB) som gärningsman. Hela tråden bygger enbart på fantasifoster - och nu har du ramlat så långt så försöker säga att det fanns en konspiration mellan polis och media för att påverka utgången i målet .. Det är fan lite skrämmande och inte enbart komiskt.
Citera
2014-10-20, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det gjorde jag inte. Mig veterligen finns ingen regel om att det måste finnas en formulerad fråga i inlägg man gör .. Har du sett en sådan regel så får du gärna visa mig den...

Jag konstaterar att du nu lyckats tjafsa dig genom flera tusen sidor med samma tomgång. Ingenstans lyckas du/ni kreera något bevis som talar mot KJ (och för MB) som gärningsman. Hela tråden bygger enbart på fantasifoster - och nu har du ramlat så långt så försöker säga att det fanns en konspiration mellan polis och media för att påverka utgången i målet .. Det är fan lite skrämmande och inte enbart komiskt.
Jag ber om ursäkt och formulerar om mig: Jag tror att du glömde svara på en fråga.
Citera
2014-10-20, 20:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt och formulerar om mig: Jag tror att du glömde svara på en fråga.
Vilken fråga då?

Såvitt jag ser har du ställt en fråga - om polisens syfte, och jag har besvarat det med att dina konspirationsteorier inte är särskilt verklighetsförankrade (fast inte skrivet ordagrant så).
Citera
2014-10-20, 20:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det är relevant att ta reda på vad det här samtalet handlade om som varade i 20 min? Vem talade han med?
Varför lät han bli att nämna detta samtalet i förhöret?

Vi får väl spekulera eftersom fakta undanhålls för oss.

Det är oklart när VB lämnade lägenheten.
Det var inte VB som vittnet såg.
Efter att MB/AN utfört mordet ringer MB till sin kompis inom polisen om var de ska göra av kroppen.
Polisen hjälper till med transporter och styckning.
Polisen ser till att samtalet stryks ur samtalslistan.
Polisen planterar blodet i KJs beslagtagna bil.

Det var ju enkelt bara man fick fram alla fakta.
Citera
2014-10-20, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilken fråga då?

Såvitt jag ser har du ställt en fråga - om polisens syfte, och jag har besvarat det med att dina konspirationsteorier inte är särskilt verklighetsförankrade (fast inte skrivet ordagrant så).
Om det inte hör till någon konspirationsteori, vad är syftet, tror du?
Citera
2014-10-20, 20:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jodå jag är på riktigt och skäms gör jag då rakt inte. Ty lägger du då ihop detta med att det kollats upp och visat sig vara rent skitsnack så hamnar det inte i FUP. Det kan ju ligga i slasken, inte sant?

Om det hamnat i slasken så skulle ju advokaten sett det och hade då inte antytt att MB var inblandad.
Citera
2014-10-20, 20:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om det inte hör till någon konspirationsteori, vad är syftet, tror du?
Nej, ,Quarrel - jag tänker inte leka fantasi-lekar med dig. Vill du hävda att polisen planterat uppgifter i media för att påverka utfallet i rättegången, då får du visa att det finns belägg för det. Och det vet både du och jag att du inte kan - eftersom det är en kreation av dina fria fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in