2014-10-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ni har försökt med många varianter I tråden, först så hade ni teorier om att VB plockades upp på vägen hem med taxin vid cirka 20:30, på grund av mobilmastbytet. Då bortsåg ni helt från vittnet som sett henne gående senare.

Sedan så har ni påstått att det faktiskt var VB vittnet såg och att hon då var på väg hem till MB. Vilket innebär att då bortser ni istället från mobilmastbytet.

Ni har även påstått att de vittnesmål som MB och AN lämnade var falska och att AN mörkade att MB inte var hemma.

Nu finns det ett vittne som har sett MB hemma mellan klockan 21:00-21:20 pratandes I telefon. Och nej, MB pratade inte med VB och bestämde träff I skogen.

Det innebär att vi vet att MB befann sig hemma vid den tidpunkten som KJ påstår att hon försvann, fast även han har ju svajat lite med tiderna allt eftersom han fått del av information.

Vilka fler iaktagelser och vittnesmål som finns kring parets förehavande denna kväll är vet vi inte, men vi vet att det finns ett iallafall och att detta vittnesmål hamnade I slasken. Hur många fler finns det I slasken.

Nej, du ha fel. Det finns ingenting som talar för att MB och AN är inblandade och hur mycket du än påstår att det finns fler indicier mot paret än vad det finns mot KJ så har du inte kunnat redovisa för en enda. Det finns ett enkelt skäl till det, det finns nämligen Inga sådana indicier.

Men då har en viss skribent I tråden en genial förklaring till det hela, nästan I klass med en roman av Läckberg.

VB smög fram till MB och ANs hus som en ninja senare på kvällen. Både MB och AN var på sedvanligt ninja sätt lika tysta och smidiga som VB när de bjöd in henne för att prata I huset. Där mördades VB med flertalet hugg I både rygg och bröst, efter att någon först har försökt strypa henne.

Man körde sedan kroppen I den vita skåpbilen till restaurangen där man använde de vassa sushi-knivarna för att stycka henne. Därefter lade man henne I en frysbox och sedan åkte paret hem för att tillsammans fila på sina alibin.

Någon timme senare så åker MB till klubben för att ha möte och därefter träna barngruppen, helt iskall och utan att någon upptäckte något speciellt hos MB.

Någon tid senare så tar man blod och likdoft, förmodligen hennes händer, och åker hem till KJ för att plantera ut dessa I hans låsta, förlåt olåsta, skuff.

Slutligen vid något tillfälle så placerar man ut kroppsdelarna I ett område väl känt av KJ.

Det perfekta mordet.

Vit skåpbil?

Ingenting talar emot att en styckning inte kan ha ägt rum i restaurangen.

Restaurangen sägs även ha hållt stängt efter mordet vid oregelbundna tider.
När påbörjades renoveringen?

Karatemötet den 5 maj blev inställt. Frågan är VEM som ställde in det och varför?
För få anmälda har jag läst...?
Citera
2014-10-20, 16:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Vit skåpbil?

Karatemötet den 5 maj blev inställt. Frågan är VEM som ställde in det och varför?

Du har helt lätt lille Z - ingenting talar emot att den inte ägt rum i restaurangen!

Såvitt jag minns från FUP så var MB i egen hög person på plats i föreningens lokaler redan tidigt på morgonen och verkade helt normal enligt en annan medlem i klubben som förhördes. Så vari ligger det mystiska menar du? Annat var det med KJ som ställde in sitt airsoft utan förklaring om varför till polarna.
Citera
2014-10-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det bevisar ingenting, då VB inte hann från Lejonbacksvägen till Sävast från kl 21:30 till ca 21:20.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du har helt lätt lille Z - ingenting talar emot att den inte ägt rum i restaurangen!

Såvitt jag minns från FUP så var MB i egen hög person på plats i föreningens lokaler redan tidigt på morgonen och verkade helt normal enligt en annan medlem i klubben som förhördes. Så vari ligger det mystiska menar du? Annat var det med KJ som ställde in sitt airsoft utan förklaring om varför till polarna.

Precis ingenting talar emot det.

Ok. Men MB eller någon hans karatepolare ställde väl in mötet? trådsanning?
Ägde mötet rum den 5 maj?
Citera
2014-10-20, 16:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Ja det var Fredrik den andra tränaren som ställde in det. För att det bara var han och MB där. Det lite underliga var väl att AN trodde att mötet skulle vara på kvällen, i ena förhöret. Men det skulle varit på morgonen.

-Dom har smått renoverat restaurangen i början av 2013 i alla fall, då jag käkade där så märktes det. Du tjatar om att dom hållit stängt, men vilka dagar då menar du?
Senast redigerad av henkess 2014-10-20 kl. 16:40.
Citera
2014-10-20, 16:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Bra då är vi överens, ingenting har hänt i restaurangen. Skönt, då slipper vi styckningsfantasier med sushiknivar i framtiden...
Citera
2014-10-20, 17:20
Medlem
Citat:
Bra då är vi överens, ingenting har hänt i restaurangen. Skönt, då slipper vi styckningsfantasier med sushiknivar i framtiden...

Vi är överens om att INGENTING talar EMOT att någonting som har med mordet att göra faktiskt kan ha ägt rum där den 4-6 maj.
Citera
2014-10-20, 17:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det där var inte svar på någon av mina frågor egentligen. God dag yxskaft och dimridåer i en skön kombination. Är du så totalt i avsaknad av moralisk ryggrad att du inte ens kan ta in att det är i högsta grad berättigade frågeställningar?
Jodå, lille MrF. Det var svar på den enda relevanta frågan, vad är mitt försvar. Varken min moral eller eventuellt förtal är trådens ämne, det är ett mord.
Citera
2014-10-20, 18:47
Medlem
Tycker ni inte att MB och AN har haft en otrolig tur att slippa" stalkern " dom haft stora problem med? MB hotade henne och VB var rädd pga att hon gjort något väldigt dumt berättade hon för en vän... VBs hela liv kretsade runt MB, fanns inte många minuter hon lämnade honom ifred, nästan maniskt kan man tycka, men så var det och det syntes väl på meddelande hon skickade till honom.

Att även AN haft problem med VB förstår man tydligt, då hon skriver att hon inte fäller en tår över kackerlackan. Kackerlackor är svåra att bli av med...

KJ var vän med VB, hade inget motiv att få henne att försvinna.
Kanske inte så konstigt att tråden lever vidare pga alla frågetecken....!!!
Citera
2014-10-20, 18:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inatt kom ett till inlägg i bloggen: http://falletvatchareeya.blogg.se/ Där behandlas artiklar ur Expressen och Aftonbladet, med ett videoinslag ur TV3:s Efterlyst 23 oktober. Där hörs två korta ljudklipp från förhör med KJ. Först där han förnekar att han varit i ödehuset, sedan där han tar tillbaka det med motivering att han har glömt. Expressens rubrik är avslöjande: "Här ändrar misstänkte mördaren sin historia". Men gör han det?

Första klippet kommer från förhör 24 maj och gäller 16 maj. Då förnekar KJ att han var i ödehuset, och har stöd i telefonanalysen. Andra klippet kommer också från 24 maj, och gäller 9 maj. Genom att klippa ihop dessa klipp i samma inslag ges tittaren intryck att det andra klippet är KJ som tar tillbaka det han sa i första klippet, vilket det inte alls är. Inslaget är rent bedrägligt falsarium, avsett att misstänkliggöra den misstänkte inför allmänheten och blivande domstolsledamöter en vecka före rättegången. Någon annan anledning till släppen från förhör kan jag inte se.

Den 23 maj förnekade KJ att han var i ödehuset 9 maj, och tog tillbaka det självmant senare i samma förhör. När han förhörs om detta dagen därpå förklarade han att han hade glömt. Han pressades eller tvingades inte på något sätt att ta tillbaka förnekandet, så det är troligt att han glömde.

Sid 487 om 9 maj:
Men är det inte dags att du ruskar på dig och försöker landa lite i verkligheten nu. Försöker du påstå att rätten fällt sin dom på grund av uppgifter i kvällspressen?
Citera
2014-10-20, 18:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jodå, lille MrF. Det var svar på den enda relevanta frågan, vad är mitt försvar. Varken min moral eller eventuellt förtal är trådens ämne, det är ett mord.

Då gör vi en egen tråd av moralfrågan då, så slipper vi topic-diskussioner. Men du har fortfarande inte försvarat varför det är nödvändigt att fortsätta hänga ut människor som rimligen måste betraktas som oskyldiga i ett redan avgjort kriminalfall och där inget av det som diskuteras ändå kan leda till någon resning. Det tycker jag hör till tråden i högsta grad.
Citera
2014-10-20, 18:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vit skåpbil?

KJ hade väl inte tillgång till restaurangen - alltså finns absolut inget som talar för att han skulle ha tagit sig in den och utfört styckningen där ...
Citera
2014-10-20, 19:01
Medlem
Citat:
Det är relevant att ta reda på vad det här samtalet handlade om som varade i 20 min? Vem talade han med?
Varför lät han bli att nämna detta samtalet i förhöret?

Det framgår ju att han var hörd och varför skulle han nämna ett telefonsamtal??

Hallucinationer? Droger? Önsketänkande kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in