2014-10-18, 23:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag är övertygad att denna mobil har aldrig i handen på offret lämnat den cell som täcker KJ's lgh, det är också ytters osannolikt att den i funktionellt skick lämnat samma cell.

Att den har lämnat cellen är dock sannolikt i ett avstängt skick och inte kommunicerat med annan mast. Var den nu befinner sig vet bara GM och han sitter f.n. på kumla.

Har du något mer halmstrå att hoppas på, nej de är slut nu men du kanske har något i bakfickan.
Tack för det. Nu vet vi att du saknar argument.
Citera
2014-10-19, 01:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu har jag inte FUP men jag utgår ifrån att tyngdpunkten i förhöret inte låg på just den saken då han inte blir tillfrågad, utan spontant själv tog upp detta. Då finns det ju kvar i förhöret?

Du menar alltså att då ska man inte kolla upp om ett mordhot mot den mördade är sant? Är du på riktigt? Skäms ta mig fan!
Citera
2014-10-19, 02:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag är övertygad att denna mobil har aldrig i handen på offret lämnat den cell som täcker KJ's lgh, det är också ytters osannolikt att den i funktionellt skick lämnat samma cell.

Att den har lämnat cellen är dock sannolikt i ett avstängt skick och inte kommunicerat med annan mast. Var den nu befinner sig vet bara GM och han sitter f.n. på kumla.

Har du något mer halmstrå att hoppas på, nej de är slut nu men du kanske har något i bakfickan.

Från när täcker en cell en bestämd lägenhet? Laser?
Citera
2014-10-19, 06:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du menar alltså att då ska man inte kolla upp om ett mordhot mot den mördade är sant? Är du på riktigt? Skäms ta mig fan!

Jodå jag är på riktigt och skäms gör jag då rakt inte. Ty lägger du då ihop detta med att det kollats upp och visat sig vara rent skitsnack så hamnar det inte i FUP. Det kan ju ligga i slasken, inte sant?
Citera
2014-10-19, 06:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tack för det. Nu vet vi att du saknar argument.

Vad menar du med att ToZon saknar argument? och vilka är "vi"?
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-10-19 kl. 07:01.
Citera
2014-10-19, 07:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
VB hade ljugit för sin mamma om vem hon skulle besöka denna kväll. Kanske lät hon bli att be pappan om skjuts från Flo*tiljvägen för att slippa frågor.
Det är heller inte omöjligt att hennes avsikt var att gå hemåt.

"Jan tror att Vatchareeya hade en kompis som bodde vid A8:a området. En bekant till Jan som
heter Yngve Tavola
övningskörde med Vatchareeya. Vid ett tillfälle så åkte Yngve och Vatchareeya till ett hus
som låg i närheten av A8:a området och där skall enligt Yngve de stannat till utanför ett hus.
Vatchareeya skall sagt till Yngve att en kompis till henne bodde i det huset."

Vem kan kompisen vara? Det är f.ö runt detta område vittnesobservationen gjordes på e.m den 4 (?) maj.

VBs mor gillade inte KJ, så det är ju en trolig anledning till lögn. Men var framgår det att hon ljög? På facebook skrev hon att hon skulle till "en kompis" för att plugga.
Citera
2014-10-19, 08:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad menar du med att ToZon saknar argument? och vilka är "vi"?
ToZon kommer med inlägg efter inlägg, med påståenden och tyckanden, utan argument för sin sak.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Bäste Q, har du helt tappat kontrollen med poster som du svarar pastakrydda ovan.

Hur du än vrider och vänder så vinner logiken och det underlag som finns i FUP tillsammans med "sunt förnuft".

Jag tror definitivt inte VB tänkte alls på någon fotvandring, hon hade definitivt fullt upp med att försöka komma ur denna situation i lgh som tyvärr kostade henne livet.

Sluta nu för tid och evighet att fortsätta med din och dina gelikars personförföljelse på oskyldiga människor. Det finns ingen grund för dina vilda teorier utan är i högsta grad trams.

Alla dina fantasier är avklädda inpå skinnet för de är just fantasier men skadar andra människor som är oskyldiga och har ett liv att leva.
Vi kan fortsätta säga "Jag tror det", "jag tror det" hur länge som helst, men så länge inläggen saknar argument kommer vi ingen vart. Jag har förklarat ingående varför jag tror att VB gick på Lejonbacksvägen, både fakta som talar för det och ett tänkbart motiv för det. Att bara säga "jag tror inte det", utan någon argumentering tillför det ingenting.

Jag förföljer ingen, jag påstår inte att någon har begått brott. Det enda jag påstår är att KJ har dömts på otillräckliga bevis. Men många i tråden påstår att KJ begick brottet, trots otillräckliga bevis. Det kallar jag förföljelse.
Dina inlägg saknar trovärdiga argument så därför vore det klädsamt att du slutar med dina fantasier.

Dessa "många" i tråden har mycket starkt stöd för sin uppfattning genom de två domarna i TR och HR, hur du nu kan få det till förföljelse av den dömde är en fullständig gåta.

Däremot har du inget stöd i någon av domarna utan fantiserar om det ena än det andra.

Det du och gelikarna postar oupphörligt i tråden är ren och skär personförföljelse av oskyldiga människor men det skiter du och m.fl. uppenbarligen fullständigt i.
Som vanligt, ett argumentlöst inlägg. Precis som här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Du blir överbevisad om att mobilen kan ha lämnat KJ:s hemmacell, men ger dig iaf inte. Du är övertygad om KJ:s skuld oavsett argument.

Det spelar ingen roll vad man skriver, hen skriver bara typ "så är det", "jag är övertygad", utan att lämna någon förklaring till varför. Jag har bett om argument, men får inga, och drar slutsatsen att ToZon saknar argument. "Vi" är vi som läser tråden.
Citera
2014-10-19, 08:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
VBs mor gillade inte KJ, så det är ju en trolig anledning till lögn. Men var framgår det att hon ljög? På facebook skrev hon att hon skulle till "en kompis" för att plugga.
I TR-förhör framgår det att hon sa att hon skulle till en tjej för att plugga.
Citera
2014-10-19, 08:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
ToZon kommer med inlägg efter inlägg, med påståenden och tyckanden, utan argument för sin sak.Det spelar ingen roll vad man skriver, hen skriver bara typ "så är det", "jag är övertygad", utan att lämna någon förklaring till varför. Jag har bett om argument, men får inga, och drar slutsatsen att ToZon saknar argument. "Vi" är vi som läser tråden.

Jag tycker dock att ToZon argumenterat för sin sak, precis som du gör för din sak. Jag delar dock inte din syn på saken men det vet du ju.

Jag är alltså en av "vi som läser tråden" och delar inte din syn på att ToZon saknar argument.
Citera
2014-10-19, 08:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
I TR-förhör framgår det att hon sa att hon skulle till en tjej för att plugga.

Är jobbig...du vet varför, men vad står det exakt?
Citera
2014-10-19, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är jobbig...du vet varför, men vad står det exakt?
Det står inte, det framgår av ljudinspelningen.
Citera
2014-10-19, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tycker dock att ToZon argumenterat för sin sak, precis som du gör för din sak. Jag delar dock inte din syn på saken men det vet du ju.

Jag är alltså en av "vi som läser tråden" och delar inte din syn på att ToZon saknar argument.
ToZon hävdade länge och väl att cellbyten syns i signaleringslistan och att det skulle ha synts om mobilen lämnade KJ:s hemmacell. När jag slutligen lyckades bevisa att cellbyten inte syns i listan svarade hen bara "jag är övertygad", utan argument för sin övertygelse.
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in