2013-05-22, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Jag tror det är tvärtom.

Minns inte vem som sa det (men jag misstänker Leif GW), men huvud är det första som GM brukar kapa av om man styckar en kropp. Detta för att avpersonifiera kroppen och göra det fortsatta arbetet mindre jobbigt.
Borde inte samma tankesätt kunna appliceras på dumpandet, så att han först har gjort sig av med huvud och kropp. Till dessa kanske han visste ett "perfekt ställe" sedan tidigare (vilket är orsaken till att dessa inte har hittats ännu). Men då det var dags att dumpa resten (armar och ben) så vågade han inte riskera att bli sedd två gånger på samma ställe så han var tvungen att hitta en alternativ plats.

Och eftersom halva Boden + polis hade vaknat och börjat leta efter misstänkta och kolla efter misstänka beteenden så blev det en paniklösning - "skynda ut en snabbis till det där huset man känner till sedan tidigare och bara hiva in bitarna så ingen hinner se bilen stå där för länge" typ...

My point:
Bitarna som nu har hittats är "andra vändan".
Kropp och huvud dumpades före det som nu hittats, och är bättre gömda.

Jo jag vet det där om huvudet och allt. Jag har också tittat på GW. Men varför skulle han lägga armar och ben på ett annat ställe än övriga kroppen? Detta är ju de kroppsdelar som är enklast att hantera.
Varför skulle han lägga dom inomhus på ett uselt gömställe? Just dessa kroppsdelar som är relativt enkla att identifiera personen på. Det hade ju varit en baggis att gräva ner armar och ben eller köra dom 16 mil ut i ödemarken, men han lägger dom i ett öppet hus ett par kilometer från Boden centrum.

Det är inte en tillfällighet eller slarv. Det är 100% avsiktligt.
Citera
2013-05-22, 10:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Vad är sekret? Är det slem typ eller? Kan det komma från VB? Hade hon ett slemmigt underliv? Haft sex kanske?
Det är inte alls säkert att påsen har något med försvinnandet och dödsfallet att göra.
Citera
2013-05-22, 10:41
Medlem
lateus avatar
Citat:
Vad är sekret? Är det slem typ eller? Kan det komma från VB? Hade hon ett slemmigt underliv? Haft sex kanske?

När kvinnan har ägglossning bildas sekret.. "Hade hon ett slemmigt underliv" känns som en ganska... fjantig fråga
Visst kan väl KJ och VB ha haft sex, men varför skulle VB haft på sig KJs kalsonger efteråt? Om det nu är hans dvs.
Citera
2013-05-22, 10:42
Medlem
Sen behöver väl sekret i trosor inte betyda något sexuellt, kan vara vanliga flytningar också, om det nu gick så snabbt att sluta sig till att det var en kvinna som burit dem.
Hoppet till lustmord känns ganska drastiskt faktiskt.
Citera
2013-05-22, 10:42
Medlem
Var någonstans kan man läsa/höra vad som sägs under presskonferensen?
Citera
2013-05-22, 10:43
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
är väl nån typ av ägglossning?

En död kropp tömmer sig på bland annat avföring och urin efter att kroppen stelnat (Rigor mortis) och därefter "slappnar" av igen så tömmer sig kroppen. (Allt för många år inom vårdyrket). Kan också vara sperma, men det känns långsökt.
Citera
2013-05-22, 10:44
Medlem
airell8s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Fråga från mig som inte är MD.

Hur ser man skillnad på manligt och kvinnligt sekret.
(eller är det secret )

Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
är väl nån typ av ägglossning?

Mina älskade pojkar, sekret är kroppsvätska från körtlar och ja, finner man sekret i underkläder så är det troligtvis från underlivet. Kan vara sperma, flytningar etc. Man kan nog se skillnaden på mängden sekret. Under en dag ger nog vi kvinnor ifrån oss mer sekret än ni män.

Det har inget att göra med extra slemmiga underliv, det kan ha men troligtvis inte (haha). Ja, mer sekret produceras självklart under sex.

Jag blir nyfiken på kalsongerna. Hon skulle ut och springa, kan det vara boxershorts för tjejer hon haft på sig? Hotpants eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Inte vet direkt, men man kan sluta sig till utifrån att polisen initialt sa att de vare sig kunde identifiera personen eller avgöra kön. Inte huvud och bål alltså, och då blir det kvar armar och ben via uteslutningsmetoden

Ja, jag kan tänka mig armar och ben då.
Citera
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa

Verkar ju inte vara någon presskonferens, i alla fall inte 10.30. Varken NSD eller Kuriren har länkat till direktsändning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lateu
När kvinnan har ägglossning bildas sekret.. "Hade hon ett slemmigt underliv" känns som en ganska... fjantig fråga
Visst kan väl KJ och VB ha haft sex, men varför skulle VB haft på sig KJs kalsonger efteråt? Om det nu är hans dvs.

Det var ju underkläder det står inget om herr-kalsonger. Finns väl kvinnliga underkläder idag som är mer likt kalsonger iofs.
Citera
2013-05-22, 10:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Det är ingen presskonferens, bara ett meddelande, som sannolikt går att läsa på polisens webbplats när det kommer. Det har inte kommit ännu.
Citera
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har fått PM från en nyreggad användare som länkar till en tweet där en bekant till hen diskuterar dagens händelser. Denne bekant ska av en polis ha fått veta att

: Det som hittats i huset är armar och händer

: Den misstänkte KKJ är försvunnen men eftersöks av polisen.

Således tredjehandsuppgifter som bör tas med en stor nypa salt, men jag lägger ändå ut dem.

En användare tog sig friheten att "gissa" vilka kroppsdelar som hittats i huset, vilket gjorde att folk trodde att det var sanning. Detta ovanstående av MrFold är det närmaste vi vet i nuläget, förutom att kroppsdelarna "avlägsnats från kroppen". Så att de hittat fötter osv, det vet vi inte.
Citera
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
Det står i texten på NSD att den är från Ica supermarket

Kan med 100% säkerhet bekräfta att påsen kommer från Ica Supermarket.

Det står nämligen på den:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819434.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte alls säkert att påsen har något med försvinnandet och dödsfallet att göra.

Kan inte säga med säkerhet att påsen inte har med fallet att göra, men det finns väldigt skumma saker liggandes ii bunkrarna runt omkring Boden. Så jag tror snarare på en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in