2014-08-26, 13:44
  #86821
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför ska vi vara överens om det? Jag är långt ifrån säker på att hans iakttagelser är korrekta, men det finns sannerligen inte fakta i målet som gör att de kan avfärdas som osanna "rykten". Dessutom är de hämtade från förhör i FUP. Att kalla det för "rykten" eller "trådsanningar" är till lika delar löjligt och gravt missvisande.

Vi kan vara överens om det för att det enda Bengt i är är en skvallergubbe och inget annat.
Att åklagarna lagt han i FUP och inte i slasken är till lika delar löjligt och gravt missvisande.
Citera
2014-08-26, 13:48
  #86822
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad menar du med det, att KJ skulle ha satt upp ett rep och en snara samt sagt till hunden att hänga sig?
Är det enda alternativet du har att föreslå?
Citera
2014-08-26, 13:49
  #86823
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag frånser helt "den enorma blodpölen"; det räcker så bra med "den droppande tungan".

Hur tror du att en person med extremt låg stresströskel löser problemet med risken att bli avhyst från sin lägenhet pga att hans grovt vanvårdade hundvalp ylat dagarna i ända?

Hade KJ extremt låg stresströskel?
Jag hittade inte det i FUP så hänvisa gärna.
Citera
2014-08-26, 13:50
  #86824
Medlem
Spindelfridas avatar
Ett inlägg av mig från förra året. Kan vara idé att påminna om detta i den pågående "hunddebatten". Jag tänker då på KJ:s inställning till hunden.

https://www.flashback.org/sp46051966

Inte undra på att KJ:s mamma fick katastrofkänslor när hon fick reda på att han skaffat Grabben. Men när hunden var död, ville de ändå ge honom en katt! Det tragiska är ju att KJ inte ens hade klarat av att hålla liv i en akvariefisk
Citera
2014-08-26, 13:50
  #86825
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det enda alternativet du har att föreslå?
Nej, jag kan föreslå fler sätt att dö på eget bevåg. Men tråden handlar inte om olika sätt att begå självmord.
Citera
2014-08-26, 13:51
  #86826
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man bör då se till att ha en ordentlig försäkring som täcker oförutsedda bränder och explosioner samt kan också rekommenderas att se över sitt livskydd.

Och vad grundar du detta på?
Hur många anlagda bränder menar du att han skulle ha startat?
Citera
2014-08-26, 14:13
  #86827
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hade KJ extremt låg stresströskel?
Jag hittade inte det i FUP så hänvisa gärna.
Man hittar inte allt i FUP, men så pass mycket framgår att KJ hade ett speciellt tungt sovtäcke (innehållande kedjor) som lugnade honom och var avstressande. Vittnet SE (samordnare, avd. Råd och Stöd mm) berättar också att känslighet för stress utmärker de diagnoser KJ har; att han behöver hjälp med rutiner mm. - I övrigt har vi inte tillgång till den senaste psykiatriska utredningen.
Citera
2014-08-26, 14:25
  #86828
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man hittar inte allt i FUP, men så pass mycket framgår att KJ hade ett speciellt tungt sovtäcke (innehållande kedjor) som lugnade honom och var avstressande. Vittnet SE (samordnare, avd. Råd och Stöd mm) berättar också att känslighet för stress utmärker de diagnoser KJ har; att han behöver hjälp med rutiner mm. - I övrigt har vi inte tillgång till den senaste psykiatriska utredningen.
Så du vet alltså inte om KJ hade extremt låg stresströskel, det var ett påhitt.
Citera
2014-08-26, 14:30
  #86829
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ett inlägg av mig från förra året. Kan vara idé att påminna om detta i den pågående "hunddebatten". Jag tänker då på KJ:s inställning till hunden.

https://www.flashback.org/sp46051966

Inte undra på att KJ:s mamma fick katastrofkänslor när hon fick reda på att han skaffat Grabben. Men när hunden var död, ville de ändå ge honom en katt! Det tragiska är ju att KJ inte ens hade klarat av att hålla liv i en akvariefisk
Att döma av sms-listorna betalade han i början en hundvakt 50 kr/h. Men detta höll naturligtvis inte. En så pass (diagnosticerat) störd person som KJ borde med omedelbar verkan ha fråntagits sin hund och föreslagits andra alternativ där han kunde praktisera sitt ev. hundintresse. Vanvården - som tydligen också inneburit att halva lägenheten tvingades fraktas i väg - borde inte ha belönats med påställd bil - och en katt. Frågan är också hur hemmahosarna har resonerat kring hundvalpen; de borde väl ha slagit larm på ett långt tidigare stadium? - En katt har tydligen också försvunnit, att döma av ett vittnesmål i FUP, s. 1392.
Citera
2014-08-26, 14:42
  #86830
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så du vet alltså inte om KJ hade extremt låg stresströskel, det var ett påhitt.
Jag vet vad som ingår i de diagnoser KJ har - och kan läsa mellan raderna i FUP.
Citera
2014-08-26, 14:44
  #86831
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag vet vad som ingår i de diagnoser KJ har - och kan läsa mellan raderna i FUP.
Det står ingenting mellan raderna i FUP. Du hittar på.
Citera
2014-08-26, 14:46
  #86832
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man hittar inte allt i FUP, men så pass mycket framgår att KJ hade ett speciellt tungt sovtäcke (innehållande kedjor) som lugnade honom och var avstressande. Vittnet SE (samordnare, avd. Råd och Stöd mm) berättar också att känslighet för stress utmärker de diagnoser KJ har; att han behöver hjälp med rutiner mm. - I övrigt har vi inte tillgång till den senaste psykiatriska utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag vet vad som ingår i de diagnoser KJ har - och kan läsa mellan raderna i FUP.


Fan vad leds jag är på allt ditt skitsnackade.
Man skulle kunna tro att du och Bengt I har en släng av samma gener!



http://www.somna.eu/produkter/kedjetacket/vem-hjalper-kedjetacket/

Kedjetäcket är ett mycket populärt kognitivt hjälpmedel inom vården och psykiatrin. Täcket förskrivs för att underlätta vardagen för människor med psykiska- eller fysiska funktionshinder.

Kedjetäcket har visat sig ha god effekt hos personer som lider av;

Sömnproblem
Oro dag- och nattetid
Demens
Ångest
Motorisk oro
Anorexi /Bulimi
Autism /Aspergers syndrom
ADHD
Psykos
Psykisk ohälsa
Förvärvad hjärnskada
Neurologiska sjukdomar
Normalt åldrande

Extra gott resultat har Kedjetäcket visat sig ha på överaktiva eller rastlösa barn och vuxna med ADHD-diagnos. Kedjetäckets tyngd bidrar till att förtydliga kroppens gränser. Detta bidrar till tydligare signaler mellan det sensoriska nervsystemet och hjärnan, tack vare mindre ”brus”. Detta upplevs lugnande och stillar sinnena.
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-26 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in