2014-08-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det finns två stadsbusshållplatser i varsin ände av Lejonbacksvägen. VB kanske gick till dessa, kollade tidtabellen och konstaterade att det inte gick någon buss. Vart hon sedan tog vägen kan man bara gissa.

Vet du att det inte gick någon buss den dagen den aktuella tiden?
Citera
2014-08-10, 19:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet du att det inte gick någon buss den dagen den aktuella tiden?
Ja, jag kollade stadsbussarna vid försvinnandet.
Citera
2014-08-10, 19:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du har fel. Polisen hittade spår i badkaret.

Tror gör man i kyrkan. Om man vill lämna faktauppgifter kan man ta reda på dem först, istället för att låta andra göra det.
Är du säker på detta att man hittade spår i badkaret?
Jag har bestämt för mig att jag läst att motsatsen gällde. Men det kan vara fel.
Jag kan minnas galet, det medges.

Ett annat intressant fall är med Eva Magnusson i Nora: där hittade man inga spår efter
något dåd förrän man fick för sig att bryta upp golvplankorna. Då fann man blodspår.
Man höll det dessförinnan som ytterst osannolikt att kvinnan ifråga bragts om livet där
i lägenheten. Men det hade hon alltså.
Hennes mördare - han med skosnöret - for visst runt med likdelar efter sitt offer och
vad hittade man i denna bil? Många spår?

Vore nog inte helt fel om man tog och bände upp lite golvplankor i den dömde
styckdräparens lya nu långt efteråt? Vem vet vad man kan upptäcka i så fall?
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-10 kl. 19:46.
Citera
2014-08-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ja, jag kollade stadsbussarna vid försvinnandet.

Kollade du de båda bussföretagens tidtabeller? Om nu bussarna var ur trafik den aktuella kvällen hade hon bara alternativet att gå hem. Är det logiskt att välja vägen via lejonbacksvägen för att ta sig hem till ugglegatan eller blir det en omväg?
Citera
2014-08-10, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kollade du de båda bussföretagens tidtabeller? Om nu bussarna var ur trafik den aktuella kvällen hade hon bara alternativet att gå hem. Är det logiskt att välja vägen via lejonbacksvägen för att ta sig hem till ugglegatan eller blir det en omväg?
Jag kollade stadsbussarna, inte länsbussarna. Ska man ta länsbuss, som gick igår kväll, går man Lejonbacksvägen från KJ:s bostad.
Citera
2014-08-10, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är du säker på detta att man hittade spår i badkaret?
Jag har bestämt för mig att jag läst att motsatsen gällde. Men det kan vara fel.
Jag kan minnas galet, det medges.

Ett annat intressant fall är med Eva Magnusson i Nora: där hittade man inga spår efter
något dåd förrän man fick för sig att bryta upp golvplankorna. Då fann man blodspår.
Man höll det dessförinnan som ytterst osannolikt att kvinnan ifråga bragts om livet där
i lägenheten. Men det hade hon alltså.
Hennes mördare - han med skosnöret - for visst runt med likdelar efter sitt offer och
vad hittade man i denna bil? Många spår?

Vore nog inte helt fel om man tog och bände upp lite golvplankor i den dömde
styckdräparens lya nu långt efteråt? Vem vet vad man kan upptäcka i så fall?
Det enda golv som är av trä är i vardagsrummet, och det är parkett, och var smutsigt. Det testades med Bluestar.
Citera
2014-08-10, 20:48
Medlem
Citat:

Det är aningen ologiskt att hon går ca 3 km genom för henne förmodligen obruten väg och cykelväg för att hamna på hållplats gamla lulevägen, sen åka buss ca 10 min till hpl i bostadens närhet.

Om hon skulle gå hem så har hon ca 4 km promenad till bostaden och dessutom på vägar som är trafikerade.

Hon skulle komma fortare hem med direkt promenad och inte en omväg och invänta en buss.
Citera
2014-08-10, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är aningen ologiskt att hon går ca 3 km genom för henne förmodligen obruten väg och cykelväg för att hamna på hållplats gamla lulevägen, sen åka buss ca 10 min till hpl i bostadens närhet.

Om hon skulle gå hem så har hon ca 4 km promenad till bostaden och dessutom på vägar som är trafikerade.

Hon skulle komma fortare hem med direkt promenad och inte en omväg och invänta en buss.
Men, vart var hon annars på väg?
Citera
2014-08-10, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Hon ville kanske ta sig hemåt utan att KJ hittade henne gåendes?
Citera
2014-08-10, 21:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon ville kanske ta sig hemåt utan att KJ hittade henne gåendes?

KJ nämnde ju till sina kompisar att hon hade ett ärende att uträtta i Sävast.
Att han avstod att förmedla den uppgiften till polisen kan kanske ha berott på att han ville dölja att de hade argumenterat kring detta innan hon lämnade lägenheten.
Citera
2014-08-10, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vad grundar du det antagandet på? Avsaknad av teknisk bevisning?
Ja bland annat. Betänk att det förflöt nitton dagar innan Kistoffer Johanssons lägenhet underkastades teknisk undersökning. Mycket hinner man städa på nitton dagar.
Citera
2014-08-10, 22:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ja bland annat. Betänk att det förflöt nitton dagar innan Kistoffer Johanssons lägenhet underkastades teknisk undersökning. Mycket hinner man städa på nitton dagar.

mm men nu var inte hemmet städat och KJ vistades inte där speciellt mycket sista veckan innan kroppen hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in