Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Det är aningen ologiskt att hon går ca 3 km genom för henne förmodligen obruten väg och cykelväg för att hamna på hållplats gamla lulevägen, sen åka buss ca 10 min till hpl i bostadens närhet.
Om hon skulle gå hem så har hon ca 4 km promenad till bostaden och dessutom på vägar som är trafikerade.
Hon skulle komma fortare hem med direkt promenad och inte en omväg och invänta en buss.
Om nu bara länsbussen var i trafik valde hon att ta den bussen från hållplatsen vid lejonbacksvägen hem eller kanske planerade hon att åka mot sävast istället? Det är inte otroligt att vb får en impuls att plötsligt och oföranlett besöka mb. Jag är övertygad om att vittnet såg vb oavsett vad andra påstår, det finns absolut ingenting som talar för att det var en annan person än vb.
Om man tänker rationellt så är kjs bostad varken mord- eller styckningsplats - finns inte på kartan!
Min teori placerar vb på lejonbacksvägen där vittnet sett henne varpå man får ställa sig frågan vart var hon på väg samt kom hon fram och sist men inte minst var ligger mord- och styckningsplats?
Edit. Vi kan utesluta att vb var på väg hem tror jag nästan, då hon vore ha promenerat en annan närmare väg enligt några i tråden. Jag tror bestämt att hon ville ta bussen hem eller mot sävast.
Vet inte om busschaufförerna blivit förhörda öht?
Det förklarar också varför kJ ville söka efter henne kring lejonbacksvägen och närområdet, han ville säkerställa att inget av vare sig honom eller henne skulle hittas i form av ledtrådar till hennes försvinnande på platsen.