2014-10-27, 08:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men polisen vet för bövelen inte om det är sparat, så då kan vi inte påstå att det är sparat, som du sa. Det står inget om att han har sökt på människans anatomi.

Nej men man kan inte heller påstå att det INTE är det.

Hur har bilden hamnat i hans dator om han själv inte sökt på människans anatomi? Följde den med bara i hårddisken menar du?

Men du förstår hur jag menar med hur man vet om det ligger i historiken eller i en mapp? framgår inte det?

Tillägg: Vilken sida finner du detta på?
Citera
2014-10-27, 08:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men polisen vet för bövelen inte om det är sparat, så då kan vi inte påstå att det är sparat, som du sa. Det står inget om att han har sökt på människans anatomi.
De sparade bilderna finns med i förundersökningsprotokollet .. så självklart vet polisen att bilderna är sparade ...
Citera
2014-10-27, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej men man kan inte heller påstå att det INTE är det.

Hur har bilden hamnat i hans dator om han själv inte sökt på människans anatomi? Följde den med bara i hårddisken menar du?

Men du förstår hur jag menar med hur man vet om det ligger i historiken eller i en mapp? framgår inte det?

Tillägg: Vilken sida finner du detta på?
Precis. Bilden på handskelettet kan ha kommit oavsiktligt i datorn vid sök på hundens annatomi, som jag beskrev på förra sidan. Jag citerade texten ur FUP, det framgår inte hur bilden kom in i datorn.
Citera
2014-10-27, 08:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Precis. Bilden på handskelettet kan ha kommit oavsiktligt i datorn vid sök på hundens annatomi, som jag beskrev på förra sidan. Jag citerade texten ur FUP, det framgår inte hur bilden kom in i datorn.

Ja jag såg att du citerade texten ur FUP, har du sidan i huvudet och kan delge den? Eller står det något mer där som inte stöder din teori?

Jag är tämligen övertygad om att den är sparad. Den bilden är inte den första som kommer upp då man googlar "hundens anatomi" så det är nog något annat man googlat då.
Eller fanns där fler bilder i datorn?

EDIT: Ser att sidan står där... Ber om ursäkt
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-10-27 kl. 09:02.
Citera
2014-10-27, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De sparade bilderna finns med i förundersökningsprotokollet .. så självklart vet polisen att bilderna är sparade ...
Den säger att den inte vet, och att bilderna finns i FUP säger inte att de är sparade.
Citera
2014-10-27, 09:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja jag såg att du citerade texten ur FUP, har du sidan i huvudet och kan delge den? Eller står det något mer där som inte stöder din teori?

Jag är tämligen övertygad om att den är sparad. Den bilden är inte den första som kommer upp då man googlar "hundens anatomi" så det är nog något annat man googlat då.
Eller fanns där fler bilder i datorn?

EDIT: Ser att sidan står där... Ber om ursäkt
Det finns fler bilder, bl.a. på ett dinosaurieskelett, på sid 771f.
Citera
2014-10-27, 09:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den säger att den inte vet, och att bilderna finns i FUP säger inte att de är sparade.
Jo, eftersom det är sparade bilder som redovisas i FUP ...

Dessutom - anser du verkligen att det är av betydelse om bilderna är nedladdad i datorn eller sparad i favoriter?
Allvarligt?

Den - polisen kan möjligen tveka på just de två alternativen - att bilderna finns och är kopplade till KJ och hans användning av datorn vet ju polisen eftersom de tar upp den omständigheten i förhöret -- De sitter liksom inte och diktar vilt ...

Ännu en sån där utsvävning där du försöker måla om verkligheten med andra ord.
Citera
2014-10-27, 09:06
Medlem
Citat:
Mycket oavsiktligt som händer hos KJ:
- Blod hamnar oavsiktligt i skuffen
- Blod hamnar oavsiktligt i badrummet
- En bild på människohandens anatomi hamnar oavsiktligt i datorn
Kan ju fortsätta ett bra tag att beskriva all obeskrivlig otur som denne fromme man drabbats av.

En sådan ofantlig tur för den av dig utpekade och av dig förtalade MB att den oskyldige KJ har drabbats av tusen års olycka precis samtidigt.
Citera
2014-10-27, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Datorn visade sig ha så många oläsliga sektorer att en fullständig spegelkopia inte kunde skapas. De bilder som återskapats visade sig vara ett par år gamla.
Det är ju en annan dator där bilderna var ett par år gamla. De bilder som finns i FUP kommer från en spegelkopia.
Citera
2014-10-27, 09:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, eftersom det är sparade bilder som redovisas i FUP ...

Dessutom - anser du verkligen att det är av betydelse om bilderna är nedladdad i datorn eller sparad i favoriter?
Allvarligt?

Den - polisen kan möjligen tveka på just de två alternativen - att bilderna finns och är kopplade till KJ och hans användning av datorn vet ju polisen eftersom de tar upp den omständigheten i förhöret -- De sitter liksom inte och diktar vilt ...

Ännu en sån där utsvävning där du försöker måla om verkligheten med andra ord.
Jaha, och vem är det som svävar ut nu då?

Bilderna kan skrivas i FUP även om de är resultat av googling och inte avsiktligt sparade.

Ja, det spelar roll om bilderna är sparade eller har hamnat i datorn vid googling. Eller är han misstänkt för att ha styckat en dinosaurie också?

Ja, polisen vet inte om bilderna är sparade eller resultat av googling.
Citera
2014-10-27, 09:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jaha, och vem är det som svävar ut nu då?

Bilderna kan skrivas i FUP även om de är resultat av googling och inte avsiktligt sparade.

Ja, det spelar roll om bilderna är sparade eller har hamnat i datorn vid googling. Eller är han misstänkt för att ha styckat en dinosaurie också?

Ja, polisen vet inte om bilderna är sparade eller resultat av googling.
Nej, först redovisas bilder - endera nedsparade på datorn eller som favoriter .. sen redovisas sökningarna..

2013-2500-BG691-3 BÄRBAR DATOR – HP PAVILION ZD7000...................................... 3
1.1 Bilder .................................................. .................................................. ........................... 3
1.2 Sökningar......................................... .................................................. ............................ 15

Inget av det "hamnar i datorn" vid googling..

Och polisen som analyserat datorn vet givetvis vad som är vad även om polisen som håller förhöret inte har det klart för sig utan ställer frågor som han är ombedd att ställa utifrån fynden i datorn...

Att han också har sparat bilder som inte är relevanta i sammanhanget är knappast något som talar mot honom som GM - inte ens du kan var så dum så du försöker inbilla dig själv något annat..
Citera
2014-10-27, 09:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, först redovisas bilder - endera nedsparade på datorn eller som favoriter .. sen redovisas sökningarna..

2013-2500-BG691-3 BÄRBAR DATOR – HP PAVILION ZD7000...................................... 3
1.1 Bilder .................................................. .................................................. ........................... 3
1.2 Sökningar......................................... .................................................. ............................ 15

Inget av det "hamnar i datorn" vid googling..

Och polisen som analyserat datorn vet givetvis vad som är vad även om polisen som håller förhöret inte har det klart för sig utan ställer frågor som han är ombedd att ställa utifrån fynden i datorn...

Att han också har sparat bilder som inte är relevanta i sammanhanget är knappast något som talar mot honom som GM - inte ens du kan var så dum så du försöker inbilla dig själv något annat..
Bilderna kan ligga i cachen, och hamnat där oavsiktligt vid googling. Filernas namn i FUP inleds med carve, vilket talar för att de har hämtats ur datorn med file carving, som sker utan att använda metadata och är oberoende på var på hårddisken datat finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in