2014-08-02, 22:09
  #84553
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det där har du helt missuppfattat. Att någon var "knäpp" hade skrivits i ett senare sms; inte i det första. Således kan det inte uteslutas att det var KJ som sms:at till den han så väl kände till och hade tagit reda på allt om. Har du läst sms-listorna så har du säkert upptäckt att KJ gärna och ofta lade sig i sina kompisars kille- resp. tjejförhållanden och snackade och intrigerade. - VB:s larmsamtal följde på det första sms:et till MB - och bredvid henne satt KJ. - Och tror du att allt det du relaterar med en förbannad AN, hot, larm... skulle ha gått KJ spårlöst förbi!? - Han hade lyssnat med öronen ända in i VB:s mobil.
Vad har du fått det fetstilta från?
Citera
2014-08-02, 22:12
  #84554
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad har du fått det fetstilta från?
Det säger MB efter att ha försökt åminna sig alla sms han fick under lördagen.
Citera
2014-08-02, 22:15
  #84555
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det behöver inte vara ett drama som VB delger KJ och VB pratar aldrig med någon larmoperatör.


Detta är VBs sista kända meddelande till MB

FUP s 902
Torsdag 2/5 23:38
VB
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

Fredag 3/5 00:20
VB
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@ måndag 17:24 MB
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.

På torsdagen så skickades det 39 SMS mellan VB och MB och på fredagen skickas 37 SMS.

MB kommer inte ihåg vad dessa handlar om och sån himla otur att dom blivit permanent raderade... eller i MBs fall kanske tur.

Om du sen lägger till det roliga skämtet VB skrev så har du ett recept på en 112*

Varför AN skulle tappat förtroendet för MB har fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Jag inbillar mig att det handlar om att VB har berättat i detalj för AN om VB bilknullande med MB.
Citera
2014-08-02, 22:26
  #84556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som jag trodde, desinformation från dig. Dåligt försök med att försöka skapa trådsanningar. Jag säger som Q du får ha några belägg att komma med.

(Var inte jag som nämnde knivmicke)

Så vad MB själv sagt i FUP är alltså desinformation? Du kanske borde läsa FUP innan du ger dig in i tråden?
Citera
2014-08-02, 22:28
  #84557
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det säger MB efter att ha försökt åminna sig alla sms han fick under lördagen.
Kan du precisera när han säger det? Och kan påståendet vara falskt med tanke på vad han säger på sid 994: "[MB] uppger att han pga att han jobbar mycket så har han minnesluckor", och inleder TR-förhöret med?
Citera
2014-08-02, 22:28
  #84558
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja, KJ tittade på TV och sippade på en öl. Inte säkert att VB berättade för KJ vad som pågick mellan AN och VB per mobiltelefon, hon ville inte göra honom svartsjuk, eller så ville hon hemlighålla förhållandet med MB för KJ, precis så som KJ säger att VB ville hålla deras(KJ/VB) knullrelation hemlig.
Jag försöker vara öppensinnad men det där scenariot låter helt otroligt för att inte säga omöjligt.
Skulle hon varit så upprörd att hon behöver ringa polisen men KJ märker ingenting?
Citera
2014-08-02, 22:52
  #84559
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag försöker vara öppensinnad men det där scenariot låter helt otroligt för att inte säga omöjligt.
Skulle hon varit så upprörd att hon behöver ringa polisen men KJ märker ingenting?

KJ är en säregen person och har dessutom svårt för att hetsa upp sig för världsliga ting, det är min uppfattning. Att han hetsar upp sig med en ölflaska då och då är en helt annan femma.
Citera
2014-08-02, 23:15
  #84560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag påstår inte att någon måste bevisa sin oskuld. HR avför MB för att inget pekar på honom, alltså finns det bara en kvar, enligt uteslutningsmetoden.

Eller rättare sagt. HR avför MB för att polis och åklagare inte letat efter bevis i tillräcklig omfattning.

De skulle gett åklagarna bakläxa på det och skickat tillbaka fallet till ruta 1.

Han hade chansen att verkligen BEVISA sin oskuld, genom att bevisa att han skickat e-post under kvällen som han påstod först. Sen i rätten insåg han misstaget efter att ha läst om det här på FB och således ändrade sitt uttalande till att enbart varit ute och surfat på internet. Inget om att han skickat epost. Misstänkt? Hmm ja...är man så nära att åka fast, och kan komma med ett konkret Alibi, så gör man det. Man avstår inte den chansen för att sedan vara misstänkt resten av livet trots att de dömt en annan person.

Inte ett enda bevis finns för att MB inte utfört detta mord.
Citera
2014-08-02, 23:27
  #84561
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du precisera när han säger det? Och kan påståendet vara falskt med tanke på vad han säger på sid 994: "[MB] uppger att han pga att han jobbar mycket så har han minnesluckor", och inleder TR-förhöret med?
TR 43:35.

Efter larmförsöket förflyter 19 min (varunder VB frångår sin vana att avsända ytterligare något sms), och härefter svarar MB 17:28 att han jobbar. Efter hans svar dröjer det 14 min innan VB svarar. - Normalt sett (när VB inte har slut på batteriet, har lämnat sin mobil hemma, etc) tog det 2-3 min innan det kom ett svar. De här luckornan så tätt inpå larmförsöket: 19 min resp. 14 min, är extraordinära och tyder på att någon annan hanterat hennes mobil.
__________________
Senast redigerad av letsdoit 2014-08-02 kl. 23:30.
Citera
2014-08-02, 23:34
  #84562
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag försöker vara öppensinnad men det där scenariot låter helt otroligt för att inte säga omöjligt.
Skulle hon varit så upprörd att hon behöver ringa polisen men KJ märker ingenting?
Nej, det är förstås ett helt orealistiskt scenario och kan omgående strykas.
Citera
2014-08-02, 23:36
  #84563
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
TR 43:35.

Efter larmförsöket förflyter 19 min (varunder VB frångår sin vana att avsända ytterligare något sms), och härefter svarar MB 17:28 att han jobbar. Efter hans svar dröjer det 14 min innan VB svarar. - Normalt sett (när VB inte har slut på batteriet, har lämnat sin mobil hemma, etc) tog det 2-3 min innan det kom ett svar. De här luckornan så tätt inpå larmförsöket: 19 min resp. 14 min, är extraordinära och tyder på att någon annan hanterat hennes mobil.
"Jag tror att det var så", sa han under ed om SMS:en.
Citera
2014-08-02, 23:42
  #84564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
TR 43:35.

Efter larmförsöket förflyter 19 min (varunder VB frångår sin vana att avsända ytterligare något sms), och härefter svarar MB 17:28 att han jobbar. Efter hans svar dröjer det 14 min innan VB svarar. - Normalt sett (när VB inte har slut på batteriet, har lämnat sin mobil hemma, etc) tog det 2-3 min innan det kom ett svar. De här luckornan så tätt inpå larmförsöket: 19 min resp. 14 min, är extraordinära och tyder på att någon annan hanterat hennes mobil.

Det var väl inte bara svar från VBs sida, tan det var ju från VBs telefon det skickades sms till MB och inte tvärtom. Varför skulle någon annan göra det? Det är ju verkligen att utsätta sig för risk att bli upptäckt. Och om nu KJ hade gjort det så hade han ju kunnat sagt mycket om det i förhöret; typ att han vet att VB skickade sms till MB för att skjuta misstankarna på honom. Nu var det ju så att KJ inte visste vem VB smsade med, och inte vad hon skrev. Knappt att hon ens smsat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in