Enligt förundersökningen sid 1760:
Vid förhör med KJ frågar förhörsledaren om blodspåret som hittats i bagageutrymmet,
KJ svarar att han visste ingenting om något blodspår, om han vetat att det fanns blod i bilen skulle han ha gjort någonting åt det.
Det finns ingenting som visar att någon försökt tvätta bort blodspåret, därför anser jag att KJ är helt trovärdig i att han visste ingenting om något blodpår.
Sanningen är nog den att blodspåret blev planterat med avsikt att KJ skulle bli misstänkt och få skulden för mordet på VB.
Det var också enda möjligheten att planeraren och gärningsmännen skulle undvika att bli misstänkta och åka fast för mordet på VB.
All "Sunt förnuft" och logik säger att om KJ skulle ha vetat om något blod i bilen hade han sanerat det, som han själv säger också i förhören. Han kände till också medel, som kan användas att hundarna kan inte få upp något spår.
"Sunt förnuft" och "Logik", det är begrepp som du inte är det minsta förtrogen med, min
bäste herre...så ta helst inte såna ord i din mun, tack.
Självklart hade grabben gjort allt för att avlägsna spåren av något blod under
förutsättning att han verkligen hade upptäckt dessa.
Men nu gjorde han inte det. Blodspåren undgick honom. Han missade dem helt enkelt
och det visade sig vara helt förödande för hans vidkommande.
Även den noggrannaste gärningsman kan göra sina misstag. Det sker mest hela tiden
och därför sitter de flesta avskum som mördar och begår andra kriminella handlingar
bakom lås och bom. Lyckligtvis för det är inte rätt att såna här typer ska klara sig
undan och gå fria från sina synder.
Nu är det fan på hög tid att du slutar förpesta tråden med dina förbannade osanningar
och förvanskningar av faktauppgifter.
Ta nu och läs här för helvete din förljugne tramspelle:
Förekomsten av Vatchareeya Bangsuans DNA på
såväl tejprullens pappersdel som på själva tejpen förstärker SKL:s bedömning att
den tejp, som påträffades i Vatchareeya Bangsuans hår, kommer från samma
tejprulle. Den omständigheten att tejpbitarna och tejpen på rullen inte kunde
sammanpassas kan förklaras med att delar av tejpen på rullen efteråt använts för
andra ändamål, vilket gör att tejpbitarna och tejpen på rullen inte kunde sammanfogas.
Förekomsten av tejp i håret talar för att tejpen använts som hjälpmedel vid
emballering av kroppen. Det är, vad gäller blodet i bilen och på föremål i bilen,
fråga om sådana mängder blod att det inte, som Kristoffer Johansson hävdade från
början, kan ha avsatts genom att det funnits blod på t.ex. en väska med
träningskläder, som transporterats i bilen.
Vem är det alltså som medvetet sprider lögner omkring sig?
Som slutsats om tejpen har SKL anfört:
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna BD1/316-13/S023 kommer från tejprullen BD 1/316-13/S034 Grad+1 . I utlåtandeskala har angetts Grad +1 innebär att det bedöms vara något mer sannolikt att få dessa resultat om huvudhypotesen är sann än om alternativa hypoteen är sann.
Tejpbitarna på VB:s kropp kunde inte sammanfogas, som passade till tejpen i rullen på skåpet.
SKL gör den här bedömningen, därför det är samma typ av tejp, men det är inte samma tejp på VB:s kropp som finns i tejprullen på skåpet i badrummet.
Det handlar om att vittnet ändrar sin utsaga, jämfört med första förhöret
vilket sänker trovärdigheten.
Uppgiften "På fråga säger V att hon inte minns längden på håret men att tjejen kan ha haft svans. V såg hennes ansikte och därav kanske svansen."
känns också aningen tendentiös.
En vittnespsykolog skulle smula sönder detta vittnesmål är jag rädd för.
Vittnet är helt säker på att det var en yngre kvinna med asiatiskt utseende och kläderna stämmer in med att det var VB. Man kan fråga sig vad kunde det annars vara för asiatisk ensam kvinna med samma kläder som VB ? Sedan passar vittnesuppgifterna också in med tiden när hon lämnar KJ:s bostad.
Om det mot all förmodan skulle ha varit en annan ung asiatisk ensam kvinna som gått efter Lejonbacksvägen, hon skulle helt säkert hört av sig till polisen.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-07-27 kl. 16:25.
Det är lätt att förstå att många känner sympati med den här killen som tråden avhandlar.
Lätt att tycka synd om honom.
För han har onekligen inte haft det lätt i livet.
Han bad inte om att bli född med de funktionshandikapp som han har och som menligt
har påverkat hans vardag.
Dessa funktionsnedsättningar har hindrat honom verkligen att ta för sig av livet.
Det är så lätt att förstå att man blir bitter, deprimerad och uppgiven under dessa
jobbiga förhållanden.
Livet är så förbannat orättvist, det vet vi.
Vissa föds med guldsked i mun. Växer upp under välbeställda förhållanden, allting går
deras väg, de är självsäkra och populära och har inga problem med att skaffa sig
gedigna utbildningar som leder fram till välbetalda yrken och framgångsrika karriärer.
Andra växer under trasiga förhållanden och får de sämsta förutsättningar till ett bra liv.
Miljön som Kristoffer växte upp i var säkert inget fel på. Bra, omtänksamma föräldrar
och så vidare. Men dessa handikapp fördärvade allting för honom.
Utan dessa hade han säkerligen fått sin stora dröm om en militär karriär uppfylld
bland annat.
Det är synd om honom. Det tycker jag verkligen.
Och jag känner till problematiken runt det här mer än de flesta eftersom jag hade en
halvbror som levde med det hela. Det blev mycket tungt för honom de sista åren han levde.
Stora delar av livet gick det ändå mycket bra. Firad fotbollsstjärna bland annat.
Han fick mycket gratis tack vare att han såg oerhört bra ut.
Men hela tiden i botten ett svårmod, en känsla av otillräcklighet.
Och att Kristoffer känner av sin otillräcklighet behöver man inte tveka om.
Det är synd om honom ännu en gång.
Jag hoppas att när han sonat sitt brott får ett någorlunda bra liv, det önskar jag verkligen.
Och att han aldrig mer drivs in i en situation där spärrarna släpper som i fallet med
Vatchareeya Bangsuan.
(Det han gjorde mot henne förblir oursäktligt.
Hans handlingar är avskyvärda.)
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-27 kl. 17:05.
Vittnet är helt säker på att det var en yngre kvinna med asiatiskt utseende och kläderna stämmer in med att det var VB. Man kan fråga sig vad kunde det annars vara för asiatisk ensam kvinna med samma kläder som VB ? Sedan passar vittnesuppgifterna också in med tiden när hon lämnar KJ:s bostad.
Om det mot all förmodan skulle ha varit en annan ung asiatisk ensam kvinna som gått efter Lejonbacksvägen, hon skulle helt säkert hört av sig till polisen.
Finns det något vittne med god tidsuppfattning som vet exakt tidpunkt för när VB lämnade KJ:s lägenhet?
Vittnet är helt säker på att det var en yngre kvinna med asiatiskt utseende och kläderna stämmer in med att det var VB. Man kan fråga sig vad kunde det annars vara för asiatisk ensam kvinna med samma kläder som VB ? Sedan passar vittnesuppgifterna också in med tiden när hon lämnar KJ:s bostad.
Om det mot all förmodan skulle ha varit en annan ung asiatisk ensam kvinna som gått efter Lejonbacksvägen, hon skulle helt säkert hört av sig till polisen.
"Söt tjej med asiatiskt utseende" är inte detsamma som ung asiatisk kvinna.
Problemet är att uppgiften är obekräftad.
Hur stor vikt tror du rätten lägger vid obekräftade vittnesuppgifter med 1-2 sekunders observationstid där endast 1 av 2 närvarande personer sett något?
Att förhållandet att ingen hört av sig till Polisen skulle styrka vittnesmålet, torde väl vara det mest tendentiösa i din utläggning ovan.
/.../ Gångvägen i den iakttagna kvinnans riktning når korsningen Lorvenvägen-Lejonbacksvägen, och det är den vägen KJ säger sig ha tagit genom gångtunneln under Lulevägen till föräldrahemmet.
Och där skulle alltså kvinnan ha stått och väntat på KJ i en och en halv timme; eller vad vill du ha sagt?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Äh, en ny rulle kostar ett par tior.Rena fantasier att han sparade tejp för att den började ta slut. Och som kamouflagetejp är den rätt värdelös.
Han tvingades låna 300 kr av sin farmor 4-10 maj (enl. uppgift från modern). - Han kan ha glömt bort tejprullen - i likhet med locket till smörasken, alla utgångna matvaror, osv.
Hur förklarar du att han var så bakom flötet att han inte kunnat "rätta till" delningen? - Var det inte meningen att utvinna smalare längder?
Som slutsats om tejpen har SKL anfört:
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna BD1/316-13/S023 kommer från tejprullen BD 1/316-13/S034 Grad+1 . I utlåtandeskala har angetts Grad +1 innebär att det bedöms vara något mer sannolikt att få dessa resultat om huvudhypotesen är sann än om alternativa hypoteen är sann.
Tejpbitarna på VB:s kropp kunde inte sammanfogas, som passade till tejpen i rullen på skåpet.
SKL gör den här bedömningen, därför det är samma typ av tejp, men det är inte samma tejp på VB:s kropp som finns i tejprullen på skåpet i badrummet.
Nej, men sluta och desinformera i tråden för jösse namn.
Är det så förtvivlat svårt för dig att medge att du misstagit dig? Eller erkänna att du
farit med ren lögn? När du är överbevisad om det.
SKL har alltså inte alls avgett något utlåtande där man utesluter att det handlar om
exakt samma tejprulle.
Varför kan du inte låta bli att förvanska och sprida osanningar omkring dig?