2014-07-27, 14:18
  #83425
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vittnet har fortfarande inte kunnat säga ATT det var VB ..
Hon har tvärtom sagt att det första fotot på VB som hon såg inte alls gav någon aha-upplevelse; hon kände alltså inte igen VB. Ett annat foto som vittnet fått titta på och där VB varit iklädd svarta kläder anser vittnet i så fall mer kan påminna om VB men utesluter själv inte att det mer är kläderna som kan påminna om hennes synintryck. Sammantaget är det ett vagt vittnesmål som mer lutar åt att det inte var VB vittnet sett. Och med tanke på platsen för vittnets iakttagelse stärks denna bedömning avsevärt.
Citera
2014-07-27, 14:20
  #83426
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Även om det var VB som CB såg så hindrar inte det att det var KJ som utförde mordet. 50 meter efter iakttagelsen sammanfaller gångvägen med den väg KJ uppgav att han använde för att komma till föräldrahemmet.
Och på vilket sätt hänger KJ:s val av färdväg till sitt föräldrahem samman med VB:s helt malplacerade val av färdväg..?
Citera
2014-07-27, 14:28
  #83427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vittnet har fortfarande inte kunnat säga ATT det var VB ..
Jag undrar varför polisen inte gjorde en efterlysning på den asiatiska kvinnan! De gjorde i Holger Algdals fall när vittnen hade sett en man och en kvinna dyka i havet i närhet av fyndplatsen och den gav resultat. Man blir bara mer och mer arg på utredarna i VBs fall. De var värdelösa!

EDIT:
Jag tycker att rätt man (KJ) sitter inne men utredarna var värdelösa ändå
__________________
Senast redigerad av matematiker 2014-07-27 kl. 14:31.
Citera
2014-07-27, 14:33
  #83428
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 325. Det är osannolikt att han skulle ha föredragit att torka av rullen och behållt den om den hade med brottet att göra.
Det var förmodligen den enda tejp han hade kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på att det inte fanns annan tejp?
Inte för inte var rullen delad som den var - och att KJ, som sagt sig inte ha kunnat få rätsida på delningen (precis som om det hade varit någon större match att börja ta tejp från den allt mer växande smalare delen) kan befaras ha gjort av med all annan innehavd tejp (grepptejp, eltejp, kamouflagetejp mm) är ingen vågad gissning. Han var i så fall tvungen att hushålla med sin tejp eftersom han med all sannolikhet ansåg sig vara tvungen att tejpa ett och annat. Man ser också på bilder att han är van att dela och trixa, t.ex. med kamouflagetejp som vid övergången till en smalare vapenpipa inte är betjänt av full tejpbredd.
Citera
2014-07-27, 15:04
  #83429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Även om det var VB som CB såg så hindrar inte det att det var KJ som utförde mordet. 50 meter efter iakttagelsen sammanfaller gångvägen med den väg KJ uppgav att han använde för att komma till föräldrahemmet.
Eftersom VB går efter Lejonbacksvägen är hon inte på väg hem som hon sagt till KJ, som han också uppger vid de första förhören att hon skulle gå hem vid 21.00 tiden.
Det visar att hon har bestämt möte med någon person som hon inte vill att KJ skall känna till, sannolikt är mötet gjort med SMS meddelanden som hon gör innan hon lämnar KJ:s bostad.
När KJ åker till föräldrahemmet tar han Lorvenvägen till Lejonbackvägen och fortsätter mot Svartbyn.
KJ lämnar bostaden vid 22.00 tiden och åker till föräldrahemmet, det finns ingen möjlighet att han skulle ha kunnat utföra något styckmord. Om Kj utfört något mord hade det funnits en brottsplats och massor med bindande bevis.
Citera
2014-07-27, 15:08
  #83430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon har tvärtom sagt att det första fotot på VB som hon såg inte alls gav någon aha-upplevelse; hon kände alltså inte igen VB. Ett annat foto som vittnet fått titta på och där VB varit iklädd svarta kläder anser vittnet i så fall mer kan påminna om VB men utesluter själv inte att det mer är kläderna som kan påminna om hennes synintryck. Sammantaget är det ett vagt vittnesmål som mer lutar åt att det inte var VB vittnet sett. Och med tanke på platsen för vittnets iakttagelse stärks denna bedömning avsevärt.

Håller med om att vittnesmålet är vagt. Det förekommer också divergerande uppgifter i de två förhören som inte direkt styrker observationen.

Förhör 1

"De passerar tjejen med bilen och V vet att hon tänkte bara inte tjejen blir rädd nu när de kommer och kör förbi henne med bilen den här tiden. V säger att hon tror att de passerade tjejen för annars skulle hon inte funderat kring om tjejen skulle ha blivit rädd."

Förhör 2

"V säger att hon i tidigare förhör uppgivit att kvinnan rört sig i motsatta riktningen men är nu säker på att de mötte henne på det sätt som anges i detta förhör. "
__________________
Senast redigerad av B.R.Donut 2014-07-27 kl. 15:25.
Citera
2014-07-27, 15:17
  #83431
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den där tejprullen på skåpet i badrummet är helt betydelselöst i det här fallet, om du försöker påstå att det är samma tejp från rullen på skåpet i badrummet , som fanns på VB:s kropp försöker du sprida en lögn.
Nu är det fan på hög tid att du slutar förpesta tråden med dina förbannade osanningar
och förvanskningar av faktauppgifter.

Ta nu och läs här för helvete din förljugne tramspelle:

Förekomsten av Vatchareeya Bangsuans DNA på
såväl tejprullens pappersdel som på själva tejpen förstärker SKL:s bedömning att
den tejp, som påträffades i Vatchareeya Bangsuans hår, kommer från samma
tejprulle.
Den omständigheten att tejpbitarna och tejpen på rullen inte kunde
sammanpassas kan förklaras med att delar av tejpen på rullen efteråt använts för
andra ändamål, vilket gör att tejpbitarna och tejpen på rullen inte kunde sammanfogas.
Förekomsten av tejp i håret talar för att tejpen använts som hjälpmedel vid
emballering av kroppen. Det är, vad gäller blodet i bilen och på föremål i bilen,
fråga om sådana mängder blod att det inte, som Kristoffer Johansson hävdade från
början, kan ha avsatts genom att det funnits blod på t.ex. en väska med
träningskläder, som transporterats i bilen.

Sidan 74 i domen: http://www.fildirekt.se/dl/1397723049.pdf

Vem är det alltså som medvetet sprider lögner omkring sig?
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-27 kl. 15:21.
Citera
2014-07-27, 15:18
  #83432
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon har tvärtom sagt att det första fotot på VB som hon såg inte alls gav någon aha-upplevelse; hon kände alltså inte igen VB. Ett annat foto som vittnet fått titta på och där VB varit iklädd svarta kläder anser vittnet i så fall mer kan påminna om VB men utesluter själv inte att det mer är kläderna som kan påminna om hennes synintryck. Sammantaget är det ett vagt vittnesmål som mer lutar åt att det inte var VB vittnet sett. Och med tanke på platsen för vittnets iakttagelse stärks denna bedömning avsevärt.
Har du jämfört foton?
http://2.bp.blogspot.com/-6AtOilJIc3o/UZ6ZcyRkddI/AAAAAAAACCY/ezx-eur7mGk/s320/imagehandler.jpg
http://metrobloggen.se/add/files/2013/05/734870_519605331392894_1170370091_n.jpg
VB går inte att känna igen från studentbilden och andra bilder.

Platsen för iakttagelsen stärker bedömningen att det var VB. "Det är ovant att det är en ung söt tjej på vår lilla väg den tiden en lördagkväll".
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och på vilket sätt hänger KJ:s val av färdväg till sitt föräldrahem samman med VB:s helt malplacerade val av färdväg..?
Gångvägen i den iakttagna kvinnans riktning når korsningen Lorvenvägen-Lejonbacksvägen, och det är den vägen KJ säger sig ha tagit genom gångtunneln under Lulevägen till föräldrahemmet. https://maps.google.se/maps?saddr=flottiljv%C3%A4gen+4+c,+boden&daddr=Sva rtbyleden+67,+Boden&hl=sv&ie=UTF8&ll=65.802636,21. 724777&spn=0.041302,0.117416&sll=65.800736,21.7247 77&sspn=0.041305,0.117416&geocode=Fe_76wMd4ehKASkJ fXM6Hll_RjFbiuI6vWyU1Q%3BFeYz7AMdWvZLASnpXQxqylh_R jEz4EgHcXyf4g&oq=svartbyleden+67&t=h&dirflg=w&mra= ltm&z=13
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var förmodligen den enda tejp han hade kvar.
Äh, en ny rulle kostar ett par tior.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Inte för inte var rullen delad som den var - och att KJ, som sagt sig inte ha kunnat få rätsida på delningen (precis som om det hade varit någon större match att börja ta tejp från den allt mer växande smalare delen) kan befaras ha gjort av med all annan innehavd tejp (grepptejp, eltejp, kamouflagetejp mm) är ingen vågad gissning. Han var i så fall tvungen att hushålla med sin tejp eftersom han med all sannolikhet ansåg sig vara tvungen att tejpa ett och annat. Man ser också på bilder att han är van att dela och trixa, t.ex. med kamouflagetejp som vid övergången till en smalare vapenpipa inte är betjänt av full tejpbredd.
Rena fantasier att han sparade tejp för att den började ta slut. Och som kamouflagetejp är den rätt värdelös.
Citera
2014-07-27, 15:26
  #83433
Medlem
Om det var VB vittnet såg 21.30 så skulle då VB inte skickat ett enda SMS mellan 18:40 och 21.30.
Känns inte det lite märkligt?
Eller har jag missat något?
Citera
2014-07-27, 15:28
  #83434
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du jämfört foton?
http://2.bp.blogspot.com/-6AtOilJIc3o/UZ6ZcyRkddI/AAAAAAAACCY/ezx-eur7mGk/s320/imagehandler.jpg
http://metrobloggen.se/add/files/2013/05/734870_519605331392894_1170370091_n.jpg
VB går inte att känna igen från studentbilden och andra bilder.

Platsen för iakttagelsen stärker bedömningen att det var VB. "Det är ovant att det är en ung söt tjej på vår lilla väg den tiden en lördagkväll".
Gångvägen i den iakttagna kvinnans riktning når korsningen Lorvenvägen-Lejonbacksvägen, och det är den vägen KJ säger sig ha tagit genom gångtunneln under Lulevägen till föräldrahemmet. https://maps.google.se/maps?saddr=flottiljv%C3%A4gen+4+c,+boden&daddr=Sva rtbyleden+67,+Boden&hl=sv&ie=UTF8&ll=65.802636,21. 724777&spn=0.041302,0.117416&sll=65.800736,21.7247 77&sspn=0.041305,0.117416&geocode=Fe_76wMd4ehKASkJ fXM6Hll_RjFbiuI6vWyU1Q%3BFeYz7AMdWvZLASnpXQxqylh_R jEz4EgHcXyf4g&oq=svartbyleden+67&t=h&dirflg=w&mra= ltm&z=13Äh, en ny rulle kostar ett par tior.Rena fantasier att han sparade tejp för att den började ta slut. Och som kamouflagetejp är den rätt värdelös.

Fast det är ju studentbilden hon tycker är lik.

På fråga säger Camilla att hon är osäker på om hon skulle känna igen henne om hon såg
henne igen. Camilla har sett Expressens bild och den bilden tyckte hon inte att tjejen var lik.
Men hennes man, Johan, har visat en bild som universitetet har, det var någon studentbild,
och den bilden var mer lik tjejen hon såg
men då hade den tjejen också mörka kläder.

Och hur säker är ens den här iakttagelsen

Johan som kör bilen ser ingen tjej:
Hennes man Johan såg inte tjejen,

Camilla säger att den aktuella kvällen alltså den 4 maj 2013 ungefär klockan 2130 färdades
hon som passagerare i familjens bil tillsammans med make och barn i riktning mot bostaden.
Strax innan de anlände till bostaden sedan de precis passerat grannhuset nummer 2 A så ser
hon en ensam kvinna komma gående på vägen i östlig riktning. Kvinnan går till höger sett ur
Camillas perspektiv. Det var en yngre kvinna och Camilla är helt säker på att hon uppfattade
att hon hade ett asiatiskt utseende. Hon hade mörkt lite längre hår och hon kan ha haft det i en
svans för Camilla uppfattade att hela hennes ansikte var tydligt och synligt. Camilla säger att
hon i tidigare förhör uppgivit att kvinnan rört sig i motsatta riktningen men är nu säker på att
de mötte henne på det sätt som anges i detta förhör.
Camilla menar att hon tydligt såg
kvinnans ansikte och detta var bara möjligt om de mötte kvinnan. Hon uppfattade henne som
" ung och söt ".


TR
Hon såg tjejens ansikte tydligt men hon skulle inte kunna känna igen tjejen nu i
efterhand
__________________
Senast redigerad av micro113 2014-07-27 kl. 15:32.
Citera
2014-07-27, 15:32
  #83435
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja du har rätt!

Blodet är planterat- det kan vi förutsätta med tanke på omständigheterna.
Hur kan vi förutsätta det menar du? Med tanke på vilka jävla omständigheter?
Citera
2014-07-27, 15:36
  #83436
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är ju studentbilden hon tycker är lik.

På fråga säger Camilla att hon är osäker på om hon skulle känna igen henne om hon såg
henne igen. Camilla har sett Expressens bild och den bilden tyckte hon inte att tjejen var lik.
Men hennes man, Johan, har visat en bild som universitetet har, det var någon studentbild,
och den bilden var mer lik tjejen hon såg
men då hade den tjejen också mörka kläder.

Och hur säker är ens den här iakttagelsen

Johan som kör bilen ser ingen tjej:
Hennes man Johan såg inte tjejen,

Camilla säger att den aktuella kvällen alltså den 4 maj 2013 ungefär klockan 2130 färdades
hon som passagerare i familjens bil tillsammans med make och barn i riktning mot bostaden.
Strax innan de anlände till bostaden sedan de precis passerat grannhuset nummer 2 A så ser
hon en ensam kvinna komma gående på vägen i östlig riktning. Kvinnan går till höger sett ur
Camillas perspektiv. Det var en yngre kvinna och Camilla är helt säker på att hon uppfattade
att hon hade ett asiatiskt utseende. Hon hade mörkt lite längre hår och hon kan ha haft det i en
svans för Camilla uppfattade att hela hennes ansikte var tydligt och synligt. Camilla säger att
hon i tidigare förhör uppgivit att kvinnan rört sig i motsatta riktningen men är nu säker på att
de mötte henne på det sätt som anges i detta förhör.
Camilla menar att hon tydligt såg
kvinnans ansikte och detta var bara möjligt om de mötte kvinnan. Hon uppfattade henne som
" ung och söt ".
Jag menar att hon skiljer sig åt på bilderna. Eftersom jag aldrig har sett henne kan jag inte avgöra vilken som är mest likt. Kan du?

Jag tycker fortfarande att du ska förkovra dig i ämnet genom att lyssna på ljudet. Det rådde i TR ingen tvekan om åt vilket håll hon var på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in