2014-06-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
1. Har ett minne av att KJ anslöt sig till WL direkt efter att han sökt av gula huset efter att ha meddelat polis på brandstationen att han just sökt huset och delar av området.
Har för mig att KJ berättade det i ett TR förhör. (På så vis kan WL fått reda på var KJ varit)
2. I ett spanings PM så dyker en man i röd jacka upp i KJs hem sent en kväll, just innan så har WL och KJ telefon kontakt.
3. WL har varit i området just innan kroppen hittas bla 17/5.
4. KJ uppger att WL har besökt KJ i hemmet efter 4/5 (HR)
5. Får bilden av att WL verkar vara den som vet mest om KJs och VB relation. Just det känns lite udda med tanke på att KJ och WL inte verkar vara speciellt nära vänner.
Bra! Vad har vi för kännedom om MB:s och WL:s relation?
Citera
2014-06-16, 14:41
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Bra! Vad har vi för kännedom om MB:s och WL:s relation?

Att åklagarna i HR inte ville veta om WL varit i kontakt med MB efter 4/5.
Det sa uttryckligen att dom bara ville veta innan 4/5.

Kan WL ha haft kontakt med MB efter 4/5?
Citera
2014-06-16, 15:06
Medlem
Citat:
Att åklagarna i HR inte ville veta om WL varit i kontakt med MB efter 4/5.
Det sa uttryckligen att dom bara ville veta innan 4/5.

Kan WL ha haft kontakt med MB efter 4/5?
Kioskdeckarspåret heter: Kan länken vara skyldig utan MB:s medverkan och att även KJ är oskyldig? Är det en omöjlighet?
Citera
2014-06-16, 15:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Följande krav (minimikrav) kan vi ställa på länken:
1. Känna KJ så pass att KJ anförtrott hen om sin undersökning
2. Mellan KJ:s undersökning och benfyndet ha haft kontakt med MB
3. Berättat för MB av en slump om KJ:s undersökning av Gula Huset. Benen låg ju inte i Gula Huset då och hen kunde ju inte veta att de skulle hamna där senare.
4. Vara mer vän med MB än KJ. Varför då kan man fråga sig? Jo, annars skulle hen naturligtvis avslöjat efter benfyndet att MB kände till KJ:s undersökning och skulle ha kunnat vara skyldig till placeringen. I valet mellan KJ och MB valde hen att bränna KJ.

1. WL kände med stor sannolikhet till att KJ sökt i huset, de ska ha haft kontakt strax efteråt samma dag om jag minns rätt.

2,3. En länk mellan WL och MB är Försvarsmakten.

4. En vän till KJ beskrev WL i ordalagen "en riktig psykopat". Att ta vännens ord bokstavligt är väl inte att rekommendera. Vad man däremot skulle kunna utläsa är att WL inte är den han utger sig för att vara. Något ett flertal av oss har diskuterat här tidigare. En klipsk kille f ö, med gott sinne för ordning och detaljer.

Eller...(mitt framför näsan på oss), någon i polishuset. Det skulle även kunna ge svar på det märkliga i att placeringen sker i samband med byte av objekt.
Citera
2014-06-16, 15:20
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Kioskdeckarspåret heter: Kan länken vara skyldig utan MB:s medverkan och att även KJ är oskyldig? Är det en omöjlighet?

Jag tror inte att flera är inblandade... en max två pesoner tror jag är inblandad i VBs död.
En som i raseri dödade VB och en som hjälpt till att täcka upp på något vis.

WL är udda och verkar dyka upp i sammanhang som kan ha med mordet att göra men tvivlar på att det är han som lagt in tejpen i KJs badrum eller planterat blod i KJs bagage.
Citera
2014-06-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
1. WL kände med stor sannolikhet till att KJ sökt i huset, de ska ha haft kontakt strax efteråt samma dag om jag minns rätt.

4. En vän till KJ beskrev WL i ordalagen "en riktig psykopat". Att ta vännens ord bokstavligt är väl inte att rekommendera. Vad man däremot skulle kunna utläsa är att WL inte är den han utger sig för att vara. Något ett flertal av oss har diskuterat här tidigare. En klipsk kille f ö, med gott sinne för ordning och detaljer.

Eller...(mitt framför näsan på oss), någon i polishuset. Det skulle även kunna ge svar på det märkliga i att placeringen sker i samband med byte av objekt.
Jag har också tänkt på polisspåret men vågar inte tänka vidare i sådana banor. Det vore ju förskräckligt i så fall.
Citera
2014-06-16, 15:27
Medlem
yoloitss avatar
Citat:

Ja är det någon som ska kollas upp och bli synad i sömmarna så är det WL. Märkligt att det inte gjorts mer ingående.
Citera
2014-06-16, 15:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Anser du att AN/MB kände till vad som hänt med VB kvällen hon försvann ?

Att AN anade och MB visste vad som var på gång. Fast jag tar inte för givet att de har med brottet att göra. De kan givetvis vara helt oskyldiga. Även om MB, till skillnad från KJ, kan sägas ha haft motiv.

En kvinna med AN´s karaktär (pladdrig med ett j*vla humör) får inte annat än ana, helt enkelt. Så tror jag om hennes man skulle ha varit anstiftaren till mordet.
Citera
2014-06-16, 15:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag har också tänkt på polisspåret men vågar inte tänka vidare i sådana banor. Det vore ju förskräckligt i så fall.

Jag har tänkt på det under en lång tid och ja, det skulle vara förskräckligt. Och förskräckligt är att det har hänt förr.
Citera
2014-06-16, 15:53
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag tror inte att flera är inblandade... en max två pesoner tror jag är inblandad i VBs död.
En som i raseri dödade VB och en som hjälpt till att täcka upp på något vis.

WL är udda och verkar dyka upp i sammanhang som kan ha med mordet att göra men tvivlar på att det är han som lagt in tejpen i KJs badrum eller planterat blod i KJs bagage.

Inget tvivel om att någon har varit fullkomligt rasande. Antingen den som utförde dådet eller den som låg bakom.
Skadorna var placerade i syfte att döda. Kan inte se det på annat sätt.
Citera
2014-06-16, 15:58
Medlem
Citat:
Verkar osannolikt ja, att någon av dem ska vara i maskopi med KJ.

Att TO siktade in sig på WL kan har varit av fler än en orsak. Han är den som av fup att döma, saknar alibi den 4 maj. Samt att han varit i närheten av huset vid ett par tillfällen.

Med all säkerhet har TO frågat KJ rakt ut, OM någon av dina kompisar är inblandad, vem kan det då vara? Sen luskade han vidare med namnet och fann en koppling. WL är ingen snäll kompis till KJ.
Citera
2014-06-16, 16:08
Medlem
Citat:
Länken, ja. Med uteslutningsmetoden kvarstår en enda länk som jag ser det.

Finns det uppgifter om telefonsamtal från polishuset till MB? Skulle vara intressant att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in