2014-06-16, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag antar att du menar MB och en kyl i Lakaträsk? Rätta mig om jag har fel. Ge mig även ett rimligt skäl till varför MB skulle ha fraktat kroppsdelarna ända till Lakaträsk, förvarat delarna i kylskåp som polisen mycket väl skulle ha kunnat göra en husrannsakan på. Varför inte bara begrava kroppsdelarna på ett ställe som skulle ha varit omöjligt att hitta.
I så fall hade det inte sett ut som en galnings verk.
Citera
2014-06-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall hade det inte sett ut som en galnings verk.
Bra, där kom du på lösningen! Det tänkte jag inte på. Men själv skulle jag ha placerat kroppsdelarna på FP1/FP2 direkt efter styckningen. Dels innan någon visste att VB var försvunnen och dels innan span sattes in om jag vill få det till en galnings verk. Men som sagt så är jag ingen Einstein. Om jag hade kommit med påståendet att KJ förvarade kroppsdelarna i sin frys i lägenheten, alternativ i härbret på tomten, hur många hade trott på det. Platser som direkt kan knytas till honom. En sådan här fruktansvärd händelse vill man nog avsluta så snabbt som möjligt, inte förvara kroppsdelar i två veckor på platser som kan knytas till en och hålla på och frakta dem fram och åter i sin bil.
Senast redigerad av Vierstein 2014-06-16 kl. 10:41.
Citera
2014-06-16, 10:51
Medlem
Citat:
Jag antar att du menar MB och en kyl i Lakaträsk? Rätta mig om jag har fel. Ge mig även ett rimligt skäl till varför MB skulle ha fraktat kroppsdelarna ända till Lakaträsk, förvarat delarna i kylskåp som polisen mycket väl skulle ha kunnat göra en husrannsakan på. Varför inte bara begrava kroppsdelarna på ett ställe som skulle ha varit omöjligt att hitta.
Du måste sätta dig in hur planeraren har tänkt, han planerade att få KJ misstänkt för mordet och därför planterades blodspåret och liklukten i bagageutrymmet. Kroppsdelarna måste tas fram för att fullfölja planen.
Om planen var att gräva ned kroppsdelarna skulle blodspåret och liklukten i bagageutrymmet inte funnits där.
Kroppsdelarna har sannolikt legat i ett värn som varit isbelagt och inte i Lakaträsk.
Citera
2014-06-16, 10:52
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
ja exakt- när AN och MB berättar om vad de påstår sig ha gjort på kvällen den 4 maj börjar man undra... historierna går isär + ANs nervösa, tvetydiga och tveksamma svar är också mycket anmärkningsvärda!!

Är det okej att ljuga och hitta på så mycket i en mordutredning?
Då ska vi tala om lögner.... igen....

- Någon speciell du tänker på som ljuger?

Här har vi det intressanta:

- Vem är det som inte ljuger i detta mål?

Kanske dags att sluta konstatera i tråden att lögner begåtts, när, var och hur och istället fundera på Varför? Kan det finnas en annan orsak än just inblandningen i mordet på Vatchareeya? (gäller samtliga inblandade i målet)

- Är det okej att rätten läser mellan raderna och ser på saker, händelser, kroppsspråk utanför fup som vi på flashback inte kan ta del av och tolkar det tillsammans med fup så att domen blir fastslagen - skyldig till "styckdråp"?

- Är det okej att det ligger en hel hög med riktigt gottig fakta i slasken som vi inte har tillgång till på flashback? (ang Berg mfl)
Senast redigerad av yoloits 2014-06-16 kl. 11:27.
Citera
2014-06-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du måste sätta dig in hur planeraren har tänkt, han planerade att få KJ misstänkt för mordet och därför planterades blodspåret och liklukten i bagageutrymmet. Kroppsdelarna måste tas fram för att fullfölja planen.
Om planen var att gräva ned kroppsdelarna skulle blodspåret och liklukten i bagageutrymmet inte funnits där.
Kroppsdelarna har sannolikt legat i ett värn som varit isbelagt och inte i Lakaträsk.
Varför skulle inte blodspåret och liklukten ha kunnat placeras i bilen strax (minst 20 minuter) efter mordet?
Citera
2014-06-16, 10:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Bra, där kom du på lösningen! Det tänkte jag inte på. Men själv skulle jag ha placerat kroppsdelarna på FP1/FP2 direkt efter styckningen. Dels innan någon visste att VB var försvunnen och dels innan span sattes in om jag vill få det till en galnings verk. Men som sagt så är jag ingen Einstein. Om jag hade kommit med påståendet att KJ förvarade kroppsdelarna i sin frys i lägenheten, alternativ i härbret på tomten, hur många hade trott på det. Platser som direkt kan knytas till honom.

Ev spekulationer om förvaring i frys, varhelst, kan läggas ner då det hade upptäckts vid obduktionen.

Svårt att veta anledningen till valet av tidpunkt för placering, både KJ och MB hade span på sig om vartannat och visste även om det. Dock släpptes span på MB i samma veva för att återgå till KJ.

Slumpen kan vi nog bortse ifrån och är någon annan än KJ Gm så förmodar jag att denne också hade vetskap om att KJ sökt av hus med omgivning en dryg vecka innan, varefter han meddelat polisen.
Citera
2014-06-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Jag har sagt sedan dag 1 att KJ är oskyldig. Jag varft grymt besviken när han dömdes för detta mord. Jag har även sagt sen dag 1 att det är karatetränaren tillsammans med hans fru som gjort detta.Sen tycker jag det är skrämmande hur dåliga åklagare ni har uppe i norr. Snacka om att snurra in sig i en & samma bana. Trodde man hade som arbete att tänka utanför banorna men nej, de valde att ta det enklaste. Efter att ha läst bloggen angående detta fall och sett senaste filmen så lutar det ännu mer åt MB. Han var grymt nära hennes bostad när Kj hämtade upp henne, så ja han visste nig mycket väl var hon var nånstans.
Anser du att det hade varit rätt eller fel att häkta planeraren misstänkt för anstiftan till mord på VB och sedan göra en stor husrannsakan ? Planeraren har själv medgivit att han hade "kompisar" som kunde se till att personer försvann. Sedan måste man se till relationen han hade till VB och när hon försvann.
Senast redigerad av Lagro 2014-06-16 kl. 11:03.
Citera
2014-06-16, 11:13
Medlem
Citat:
Varför skulle inte blodspåret och liklukten ha kunnat placeras i bilen strax (minst 20 minuter) efter mordet?
Blodet och liklukten är placerad strax efter mordet i bagageutrymmet, det behöver inte vara efter 20 minuter, men nu visade det sig att blodet var från när VB levde, men om blodet tagits från kroppen efter dödsögonblicket hade det varit likblod, utvecklingen av kadaverinelukten sätts igång omedelbart efter dödsögonblicket.
Citera
2014-06-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ev spekulationer om förvaring i frys, varhelst, kan läggas ner då det hade upptäckts vid obduktionen.

Svårt att veta anledningen till valet av tidpunkt för placering, både KJ och MB hade span på sig om vartannat och visste även om det. Dock släpptes span på MB i samma veva för att återgå till KJ.

Slumpen kan vi nog bortse ifrån och är någon annan än KJ Gm så förmodar jag att denne också hade vetskap om att KJ sökt av hus med omgivning en dryg vecka innan, varefter han meddelat polisen.
Vi har kommit till samma slutsats. Om det är någon annan än KJ som är gärningsman måste hen ha vetat att KJ sökt igenom Gula Huset. Om det är MB som är GM så måste han på något sätt fått veta det. Hur är frågan? Om det är någon av KJ:s kompisar utan inblandning i mordet så måste de ha fått vetskap om var kroppsdelarna var placerade innan flyttning till Gula Huset. De kan inte vara i maskopi med KJ för KJ skulle ha kunnat gola i TR och HR. Varför skulle de sätta dit KJ och riskera att själva att åka dit?
Citera
2014-06-16, 11:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
ja exakt- när AN och MB berättar om vad de påstår sig ha gjort på kvällen den 4 maj börjar man undra... historierna går isär + ANs nervösa, tvetydiga och tveksamma svar är också mycket anmärkningsvärda!!

Är det okej att ljuga och hitta på så mycket i en mordutredning?

En förhastad slutsats kanske, utan bevisstöd. Utifrån förhören med AN får även jag uppfattningen att hon döljer något. Men, märk väl - det behöver inte ha med mordet att göra. Låt oss bara som ett ex tänka oss att paret grälat denna kväll och att MB tog bilen, åkte ut en sväng för att lugna ner sig för att åter vara hemma inom 10 min.

Andemeningen är att det finns olika orsaker till både svarta och vita lögner.
Citera
2014-06-16, 11:39
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
En förhastad slutsats kanske, utan bevisstöd. Utifrån förhören med AN får även jag uppfattningen att hon döljer något. Men, märk väl - det behöver inte ha med mordet att göra. Låt oss bara som ett ex tänka oss att paret grälat denna kväll och att MB tog bilen, åkte ut en sväng för att lugna ner sig för att åter vara hemma inom 10 min.

Andemeningen är att det finns olika orsaker till både svarta och vita lögner.
Polis behöver ju inte ha reda på alla tjejer den mannen satt på.
Kanske ville mannen inte att allt det skulle komma ut... Kanske hans kvinna var vansinnig på att det var exempel 5 st otrohetsaffärer som kommit fram och tog ut allt det med kommentarerna på Facebook mot VB.
Kanske mannen träffade en helt annan tjej den kvällen den 4/5 och vill skydda henne då hon kanske är gift...

Detta har jag ju inte en blekaste aning om hur det ligger till, så det är naturligtvis osanning!

Som sagt, finns många orsaker till varför man ljuger xemi. Det går inte att säga - Han ljög om en massa jävla skit-detaljer ju och då har han varit delaktig i mordet på VB. Det måste han Absolut!
Senast redigerad av yoloits 2014-06-16 kl. 11:57.
Citera
2014-06-16, 11:53
Medlem
Citat:
En förhastad slutsats kanske, utan bevisstöd. Utifrån förhören med AN får även jag uppfattningen att hon döljer något. Men, märk väl - det behöver inte ha med mordet att göra.
Anser du att AN/MB kände till vad som hänt med VB kvällen hon försvann ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in