2013-05-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, så ska det vara, jag skrev fel, har rättat, tack för korrigeringen. Livet, inte kivet.

Vad tror ni, ligger de saknade kroppsdelarna inom fyndområdet eller kan de ha dumpats långt därifrån, i så fall varför?

Jag tror inte att de är i fyndområdet, jag tror att BO gav GM en kamp och händerna kan ha spår av GM. Alternativt tagna som trofé.
Citera
2013-05-26, 01:37
Medlem
Flash-flashares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Det är självklart de har tillgång till mycket mer information än oss här på Flashback. Man får bara hoppas på de kopplar saker och ting rätt och kan sätta fast GM!
Hur funkar det förresten med Facebook? Får polisen VBs lösenord så de kan logga in på hennes profil/profiler? Kan bara tänka mig så mycket intressanta grejer det finns bland hennes privata meddelanden. Dock kanske hon brukade radera "hemliga" saker eftersom hennes mamma verkar ha tillgång till VBs Facebook och VB ville antagligen inte hennes mamma skulle läsa/veta privata saker.

Jag tror inte alls AN är GM, hon verkar bara vara en (korkad) person som talar/skriver utan att tänka först. Men det är ändå konstigt, hennes hat mot VB. När jag tittade på bilder idag från minnesstunden satt jag och tänkte "Så mycket folk som samlats för hennes skull, tänk hon hade kunnat se det", för hon verkade alltid bara vara en skugga. När fallet kom upp här på Flashback var det helt tyst från bodensare och de få som uttalade sig sa bara "Jag har aldrig sett henne". Ingen verkade känna henne.
Men sen har vi plötsligt AN, som är gift med MB. Dessa verkar folk i Boden känna till så de var inga som levde i skuggan precis. Varför skulle en kvinna i ANs ålder yttra sig så hemskt om en 20-åring som folk inte ens visste existerade? Hur lyckades VB bli synlig för AN? Det har ju inträffat någon konflikt där och nej jag tror inte det var VBs mamma som haft en affär med MB. ANs hat är enbart riktat mot VB och mamman skriver dessutom att AN är svartsjuk på VB. Lägger man ihop 1 + 1 så förstår man ju vad som kan ligga bakom.

Jag VET INTE hur det funkar men gissar på att polisen inte behöver ett lösenord för att ta sig in i någons privata facebookmedd vid en mordutredning, man bör väl vara rätt så säker på att dom även får tillgång till raderade medd?
Senast redigerad av Flash-flashare 2013-05-26 kl. 01:44.
Citera
2013-05-26, 01:38
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Hmm, jag snackade med VB's morsa för ett bra tag sen. Inte mött henne online sista tiden. Tog dessutom bort min fb då jag enbart loggade in för att gå in på VB's profil och närstående för att kunna följa detta case så noggrant som möjligt.

Loggade in igen och frågade på chatten nyss. Dock är hon ej online. så får vänta på ett eventuellt svar. Vad heter AN förresten, Annika Nordstrom? glömt :P

Hon kunde inte ställa sig upp idag efter hon hade lagt en ros på VBs minnesstund, så förstörd och knäckt är hon. Hon är nog i stor chock och sorg så jag tror tyvärr inte hon kommer logga in och börja chatta. Men man vet aldrig, hon kanske kan ge klarhet i hela AN situationen!

Edit: AN = Annik* N*rdström (a, o)
Senast redigerad av engultomat 2013-05-26 kl. 01:41.
Citera
2013-05-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag börjar faktiskt bli väldigt sugen på att veta mer om AN. Någon som känner VB:s mamma som kan fråga?

Det vore intressant att få veta mer om hennes bakgrund och kontakter med anledning av att hon är den enda personen i denna soppa som verkar ha velat VB illa.
Motiv.
Citera
2013-05-26, 01:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Finns väl ingen annan förklaring än att GM dna kan finnas under naglarna och då är dom antagligen kastade i någon älv,sjö,håla,nergrävda,uppbrända..

Vid överlagt knivmord, brukar det finnas spår under naglarna då, som tecken på motstånd? Tycker att det rimmar illa. Och i vilket fall som helst, varför skulle det inte kunna finnas spår från KJ under VB naglar när de träffats, hon kan ju ha kliat honom på ryggen eller vad som helst, det bevisar ju egentligen ingenting, eller?
Citera
2013-05-26, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, fast om AN skulle ha arrangerat något mord skulle hon givetvis ha valt att hålla en så låg profil som möjligt... så dum kan väl ändå en människa bara inte vara? Visserligen verkar AN inte hålla så hög intellektuell status, men lite smartness kan man väl förvänta sig om det kniper? Eller gör hon det motsatta, det som folk inte skulle förvänta sig... hon kommenterar faktiskt för att öka sin trovärdighet. Då kan man tala om en manipulatör i mästerklass.

exakt!
Citera
2013-05-26, 01:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Det är självklart de har tillgång till mycket mer information än oss här på Flashback. Man får bara hoppas på de kopplar saker och ting rätt och kan sätta fast GM!
Hur funkar det förresten med Facebook? Får polisen VBs lösenord så de kan logga in på hennes profil/profiler? Kan bara tänka mig så mycket intressanta grejer det finns bland hennes privata meddelanden. Dock kanske hon brukade radera "hemliga" saker eftersom hennes mamma verkar ha tillgång till VBs Facebook och VB ville antagligen inte hennes mamma skulle läsa/veta privata saker.

Jag tror inte alls AN är GM, hon verkar bara vara en (korkad) person som talar/skriver utan att tänka först. Men det är ändå konstigt, hennes hat mot VB. När jag tittade på bilder idag från minnesstunden satt jag och tänkte "Så mycket folk som samlats för hennes skull, tänk hon hade kunnat se det", för hon verkade alltid bara vara en skugga. När fallet kom upp här på Flashback var det helt tyst från bodensare och de få som uttalade sig sa bara "Jag har aldrig sett henne". Ingen verkade känna henne.
Men sen har vi plötsligt AN, som är gift med MB. Dessa verkar folk i Boden känna till så de var inga som levde i skuggan precis. Varför skulle en kvinna i ANs ålder yttra sig så hemskt om en 20-åring som folk inte ens visste existerade? Hur lyckades VB bli synlig för AN? Det har ju inträffat någon konflikt där och nej jag tror inte det var VBs mamma som haft en affär med MB. ANs hat är enbart riktat mot VB och mamman skriver dessutom att AN är svartsjuk på VB. Lägger man ihop 1 + 1 så förstår man ju vad som kan ligga bakom.

Vad tror du om att AN skrev hatiskt om VB fyra gånger, utspritt på två dagar? Flera kommenterade direkt att det var dåligt gjort, efter första inlägget. Borde hon inte hunnit besinna sig? Jag skulle kunna köpa att någon i affekt skriver något väldigt dumt och ogenomtänkt, men flera gånger? Då måste man vara bra korkad för att inte inse att folk kommer att ta illa upp, då är man ju en elak människa... precis som VBs mor konstaterar. Frågan är då igen... hur elak? Tyckte hon sig ha rätten att släcka liv kanske?
Citera
2013-05-26, 01:47
Medlem
Kavelduns avatar
Har inte orkat läsa de senaste hundra inläggen, så min teori kanske har diskuterats redan.
  1. KJ hämtar VB efter att ha varit på Systemet och köpt alkohol.
  2. De anländer till KJ lägenhet, för att - enligt uppgift - studera ^ ^.
  3. KJ ägnar sig åt att titta på ishockey samtidigt som VB studerar.
  4. KJ börjar dricka öl vilket gör VB irriterad, då han lovat att skjutsa hem henne.
  5. VB skickar SMS där hon säger sig vara irriterad på KJ (eftersom han druckit öl och inte kan skjutsa henne hem).
  6. Någon svarar på hennes SMS och erbjuder sig att skjutsa hem henne, men inte förrän efter klockan 21 på grund av hockey eller annat.
  7. Klockan 21 lämnar VB KJ's bostad och blir upplockad av någon.
  8. VB sätter sig i framsätet bredvid föraren och i baksätet sitter en annan person.
  9. Föraren och personen i baksätet har något otalt med VB och VB blir strypt av personen i baksätet.
  10. Att VB sedan har blivit styckad vet vi och att händerna saknas i nuläget. Kan det vara så att VB råkade klösa någon eller rev med händerna i bilens inredning så att hon fick material under naglarna?
  11. Den eller de som tog VB av daga måste ha förstört hennes telefon och dumpat den precis varsomhelst.
  12. Kan VB ha uppfattat meddelandet om skjuts på så sätt att hon trodde att hemfärden skulle innehålla en avstickare för lite erotik och därför stängt av sin telefon för att inte bli "störd"?
Citera
2013-05-26, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vid överlagt knivmord, brukar det finnas spår under naglarna då, som tecken på motstånd? Tycker att det rimmar illa. Och i vilket fall som helst, varför skulle det inte kunna finnas spår från KJ under VB naglar när de träffats, hon kan ju ha kliat honom på ryggen eller vad som helst, det bevisar ju egentligen ingenting, eller?

Om inte VB överrumplats så har hon med sin karatebakgrund garanterat gjort motstånd,och vet GM med sig att han har rivsår så vet han ju att han ligger sjukt illa till.
Om än det kanske inte går att fälla GM på just det under naglarna så binder det ju åtminstone GM till VB,och kliande av rygg ger nog inte lika mycket som en fight på liv och död.
Citera
2013-05-26, 01:48
Moderator
OYs avatar
Fler gripanden är inte aktuella i nuläget, men kan komma.
– Man kan inte utesluta flera involverade
, men nu bara en som är skäligen misstänkt, säger Ul*ika Sch*nbäck.

http://www.expressen.se/nyheter/nu-vet-polisen-hur-vatchareeya-dog/

Kan det här vara ett led i polisens taktik, att sätta press på ev. GM?
Citera
2013-05-26, 01:49
Medlem
BoratZs avatar
Blev intresserad av AN hennes sambo/man MB och kollade upp vissa saker.
MB verkar vara involverad i restaurangbranchen, "SUSHI & TE" på Drottninggatan 21 i Boden.
Kanske en skarpslipad japansk sushikniv har använts vid styckningen? Kanske KJ inte är ensamt involverad eller inte alls inblandad??
Citera
2013-05-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Eller kan det vara så att VB har anmält MB tidigare vilket skulle kunna hota hans framtid som tränare och hans anseende? Kanske har hon blivit avvisad och hämnas? Kanske skriver hon saker på fejjan om en efterhängsen person för att antyda att det är MB som är ute efter henne istället för tvärt om?

låter sannolikt.. troligtvis är det MB som blivit avvisad av VB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in