Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Det är självklart de har tillgång till mycket mer information än oss här på Flashback. Man får bara hoppas på de kopplar saker och ting rätt och kan sätta fast GM!
Hur funkar det förresten med Facebook? Får polisen VBs lösenord så de kan logga in på hennes profil/profiler? Kan bara tänka mig så mycket intressanta grejer det finns bland hennes privata meddelanden. Dock kanske hon brukade radera "hemliga" saker eftersom hennes mamma verkar ha tillgång till VBs Facebook och VB ville antagligen inte hennes mamma skulle läsa/veta privata saker.
Jag tror inte alls AN är GM, hon verkar bara vara en (korkad) person som talar/skriver utan att tänka först. Men det är ändå konstigt, hennes hat mot VB. När jag tittade på bilder idag från minnesstunden satt jag och tänkte "Så mycket folk som samlats för hennes skull, tänk hon hade kunnat se det", för hon verkade alltid bara vara en skugga. När fallet kom upp här på Flashback var det helt tyst från bodensare och de få som uttalade sig sa bara "Jag har aldrig sett henne". Ingen verkade känna henne.
Men sen har vi plötsligt AN, som är gift med MB. Dessa verkar folk i Boden känna till så de var inga som levde i skuggan precis. Varför skulle en kvinna i ANs ålder yttra sig så hemskt om en 20-åring som folk inte ens visste existerade? Hur lyckades VB bli synlig för AN? Det har ju inträffat någon konflikt där och nej jag tror inte det var VBs mamma som haft en affär med MB. ANs hat är enbart riktat mot VB och mamman skriver dessutom att AN är svartsjuk på VB. Lägger man ihop 1 + 1 så förstår man ju vad som kan ligga bakom.
Vad tror du om att AN skrev hatiskt om VB fyra gånger, utspritt på två dagar? Flera kommenterade direkt att det var dåligt gjort, efter första inlägget. Borde hon inte hunnit besinna sig? Jag skulle kunna köpa att någon i affekt skriver något väldigt dumt och ogenomtänkt, men flera gånger? Då måste man vara bra korkad för att inte inse att folk kommer att ta illa upp, då är man ju en elak människa... precis som VBs mor konstaterar. Frågan är då igen...
hur elak? Tyckte hon sig ha rätten att släcka liv kanske?