2014-03-31, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Jag har inte uppfattat det så att KJ attraherar en fan club.
Jag kan bara prata för mig själv. Känner överhuvudtaget ingen av de inblandade.
Tycker att bevisläget inte är så att man kan döma honom.
Det finns alltför många frågetecken, det finns personer som man inte har utrett tillräckligt för
att utesluta att de kan ha med mordet att göra.

Man har inget mordvapen.
Ingen mordplats.
Ingen styckningsplasts.
Och inte minst, vilket är motivet?

Är blodet i bagageluckan från en levande eller död?
Är tapen i badrummet samma tape som man hittade på BO (tveksamt i mina ögon)
Ang. likhundens markering, kan inte uteslutas att det är en blindmarkering.

Det finns andra tänkbara gärningsmän som inte utretts ordentligt.

En svartsjuk f.d pojkvän.
En älskare som gång på gång ändrar sin utsago i polisförhör. (tummar på sanningen rejält)
Älskaren har dessutom omvittnat häftigt humör, säger själv att han tränar kampsport för att hålla humöret i schack. Har dessutom hotat folk till livet vid olika tillfällen. Var i kontakt med BO så sent som kvällen den dag hon försvann.

Man har alltför tidigt i utredningen inriktat sig på en gärningsman.

Bo= Brottsoffer

Ett mycket bra och konkret inlägg som förklarar utgångsläget!
Lösning? Utredningen behöver börjas om på "nytt"!
Citera
2014-03-31, 10:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxel
Innan jag förpassar min doskniv tillbaka i verktygslådan, så har jag några funderingar.
Som jag förstår så var såren inte speciellt djupa, med lite tryck bakom, skulle man nog kunna få et 40mm. djupt sår, då kött och fett trycks ihop.
Även om doskniven inte återfinns i var mans verktygslåda, så gissar jag att den är betydligt vanligare än sådan där daggers å allt vad det kallas.
Vet man vilken form sårkanalen har, rak, konisk eller vad? Är dom lika djupa? Doskniven skulle ge ett koniskt sår.
Det har pratats om märlspikar, skölpar, splitsnålar och stämjärn.
Märlspiken ger ett runt sår, skölpen ett C-format men med samma bredd på hela djupet, en splitsnål skulle ge ett C-format koniskt sår, men en sådan är ju svår att reglera hur djupet på såret.
Sedan finns ju en sorts potatisskalare med runt skaft, och ett C-format blad, ca: 50mm. långt.

Jag tror du skulle behöva ladda ner Fup som finns i trådstarten och läsa om ingångssåren och annat. Det bredaste ingångssåret var om jag minns rätt 19 mm brett och 9 mm högt. Det var det dödande hugget. Sårkanalerna varierar i djup allt från några mm till uppskattningsvis 40mm. Sen är såren egentligen mer D-formade än C-formade. Jag får intrycket av att kniven/vapnet är lite triangulärt i spetsen.
Citera
2014-03-31, 10:57
Medlem
highfives avatar
Som jag ser det är det en viss skillnad på vilket mordvapen som använts med tanke på uppsåt. Stämjärn, potatisskalare, elknivar osv kan var stundens ingivelse och GM tog vad som fanns närmast. Är det någon form av ovanlig och förbjuden stickkniv så får åtminstone jag en känsla av att mordet på ett eller annat sätt var förbrett.
Citera
2014-03-31, 11:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Var det inte KJ som bara hade span på sig "tills lampan släcktes" i hans lägenhet?

Ja ungefär så var det väl. Så visst fanns det tid för KJ att osett ägna sig åt nattliga aktiviteter - fanns nog ingenting i närheten av honom efter läggdags som luktade mässing ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-31 kl. 11:24.
Citera
2014-03-31, 11:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn2014
Var det inte en skåpbil, vit Mercedes Vito lr dylikt, som var fotad i Nsd på KJs parkering? Där KJ gick bredvid den och sen kom det fram att Polisen var intresserade av bilden?
Var det skåpbilen som var intressant då eller?

Har fått veta av en annan användare att den vita VW Caddyn inte var den intressanta bilen. Om det är riktigt eller inte vet man aldrig. Eftersom hen ibland skriver i tråden så får hen kommentera detta vidare om hen känner för att göra det. Annars var det väl en äldre blå Passat Variant och en svart Nissan Juke (eller liknande) som fanns med på bilderna. Tror det var en bil till också.
Citera
2014-03-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som jag greppat det har sticken i bröst och rygg gått rakt in (så uppgav även rättsläkaren i TR). Detta med en vinkel på 45 grader som vissa skador har syftar på den synliga sårskadan i huden (själva ingångsskadan).
Tex om skada 60 står det: "Den underliggande sårkanalen är ca 0,5 cm djup och går rakt mot framsidan. Själva sårskadan har en riktning från vänster snett ned mot höger med en vinkel på ca 45 grader".(412)

Skada 50 har inte en rakt ingående stickkanal och då står det att kanalen har en vinkel "på ca 20 grader i förhållande till hudytan". (411)

Alltså (med ngt undantag) raka stick (enl min tolkning).

Det ser ut som du har rätt och jag har haft för bråttom. Jag misstolkade vinklarna.
Vad anser du om skada A o B sett ur vhäntteorin. Vet att det är omöjligt att säga, det är en vhänt.
Jag har alltid hävdat att det är en teori.
Citera
2014-03-31, 11:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Experimenterade? Dit hör väl att plåga och peta ut ögon på små djur, grodor fåglar och katter?

Njae, jag tror inte KJ roades av att peta ut ögonen på smådjur och katter, han är nog inte elak så. Tror mera han har fascination för sånt som har anknytning till airsoft/militär och knivtortyr som förhörsmetod - skulle inte förvåna om KJ och några intressegemensamma låtsades att de var nån sorts amerikanska "commandos" som tagit en viet-cong tjej tillfånga för att "knivroa" sig med. Inte alls långsökt, den "sorten" tror jag mycket väl att KJ kan vara.
Citera
2014-03-31, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Njae, jag tror inte KJ roades av att peta ut ögonen på smådjur och katter, han är nog inte elak så. Tror mera han har fascination för sånt som har anknytning till airsoft/militär och knivtortyr som förhörsmetod - skulle inte förvåna om KJ och några intressegemensamma låtsades att de var nån sorts amerikanska "commandos" som tagit en viet-cong tjej tillfånga för att "knivroa" sig med. Inte alls långsökt, den "sorten" tror jag mycket väl att KJ kan vara.

Njae?...Du tror inte det? Eller har du hört det från någon som är född och uppvuxen i Boden som vet att det "inte" är så?
Citera
2014-03-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför måste det tvunget handla om en plantering om gärningsmannen är en annan än KJ? KJ kan ha varit med vid mordet men var inte den som tillfogade det dödliga våldet. KJ kan ha varit behjälplig vid transport eller lånat ut sin bil i något skede. Tänk inte bara i svart och vitt, det finns en skala däremellan också.
Om KJ varit med vid mordet men inte var den som tillfogade det dödliga våldet så får han nog acceptera att dömas för mordet om han inte berättar om förloppet. Sen kan det ju tyckas pyttelite långsökt att undersöka X-box i stället för att berätta vem mördaren är men det är ju bara min åsikt.
Citera
2014-03-31, 12:16
Medlem
Citat:
Nej, det tror inte jag heller, det mest troliga är att hovrätten fastställer fängelse med justering uppåt av strafftiden, och helst till livstid vilket gärningen är kvalificerad för. Ställd inför detta tror jag KJ ganska snart kommer att begära resning och berätta om hur han+ mördade vännen Vatchareeya Bangsuan - och varför ..

Vilken briljant plan av KJ, först acceptera att bli dömd, helst till livstid fastän inte ens åklagarna begärt det, och sedan begära resning och berätta om hur och varför han mördade VB. Öhh, varför skulle han ens begära resning om han nu skall berätta om hur och varför han mördade VB? Du vet kanske inte överhuvudtaget vad resning är? Då kan jag berätta för dig att det är då det kommit fram en ny omständighet som hade förändrat utgången. Så om han först döms mot sitt nekande och sen erkänner så skulle han frias?
Citera
2014-03-31, 12:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Njae?...Du tror inte det? Eller har du hört det från någon som är född och uppvuxen i Boden som vet att det "inte" är så?

Jag har ingen kontakt med någon som är uppvuxen eller bor i Boden.
Citera
2014-03-31, 12:23
Bannlyst
Citat:
Jag har ingen kontakt med någon som är uppvuxen eller bor i Boden.

Nähä, du grundar det alltså på att du kan KJ.s sort, "utan och innan" och det är då mer tillförlitligt menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in