2013-05-22, 02:19
Medlem
Suxxess avatar
Verkar som KJ har tagit bort VB från facebook, tittade igenom hans facebook och fann ''Ny kaffekokare Så nu är ni välkomna in på en kopp ''. Då har VB gillat den bilden, men när jag sedan söker igenom hans vänner så finns hon inte kvar där. En slump bara eller vad?

Edit: Ser nu också att han är väldigt intresserad av vapen, han har tydligen byggt ihop en M4'a den 14 mars.
Senast redigerad av Suxxes 2013-05-22 kl. 02:23.
Citera
2013-05-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det är ju inte vem som helst som klarar av att stycka ett lik...
Krävs nog en viss mentalitet för att gå iland med uppgiften.

Dom som gör det mår nog inte speciellt bra kan jag tro under tiden dom styckar kroppen. Men när desperationen sätter in och dom måste få iväg kroppen gör dom nog vad som måste göras.
Citera
2013-05-22, 02:21
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Tänker samma. Inte många som hade klarat det utan att bryta ihop. Fy helvete...
Säkert mentalt lättare om man slaktat och styckat ett djur innan, men ändå inte samma sak.
Kanske någon med jägarbakgrund....men alla jagar väl mer eller mindre där uppe.
Citera
2013-05-22, 02:22
Medlem
slaskpacks avatar
Anta att VB skickade sms till MB samma kväll hon lämnade pluggkompisen och bad om skjuts hem?

Anta att MB:s telefon låg synligt och någon annan råkade se meddelandet, AN t ex.

Anta att hon blev så förbannad och tänkte att nu jävlar och greppade någon lämplig kniv från samlingen, satte sig i MB:s bil och körde i riktning mot pluggkompisens adress.

Anta att VB hoppade in i bilen, trots att det var AN som körde för hon ville nog försöka ställa till rätta angående skvallret som uppstått om AN:s man och hon själv.

Anta att kniven åkte fram och flickan dog där i bilen.
I ren förtvivlan åkte AN raka vägen hem till sin otrogne make, hysteriskt gapande om att allt var hans fel och han insåg vilket elände han ställt till, så han hjälper AN att gömma kroppen tillfälligt, styckar upp den och tänker gräva ner delarna på olika ställen när tjälen gått ur marken, men blev avbruten när han såg polisavspärrningarna...tvärvände med bilen och sladdade därifrån.

Anta att AN inte var vid sina fulla sinnen, hysterisk eller i chock över vad hon gjort, och därför skrev så illa om VB:s försvinnande...som ett slags försvar för det som hänt.

Det här är bara rena fantasierna från min sida, men man vet ju aldrig...en del saker lutar ju åt att det kan vara vad som hände den där kvällen, 4:e maj
Citera
2013-05-22, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Jag har inte tittat igenom så mycket i inläggen, men vem är KJ?

KJ uppges vara den som sist såg henne livet, tillika ex-pojkvän och som "Quarrel" uttryckte det;en MÖP > Militärt Överintresserad Person.

För övrigt kan jag varmt rekommendera flashbacks sökfuntion vi tillfällen man vill fördjupa sig i något specifikt i denna tråd, typ; Sökruta > KJ > enter
Citera
2013-05-22, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
"Efterlyst kommer till Boden med en expert imorgon. Hoppas dom hittar allt!!" - Twitterkillen

Stämmer detta?

Ja enligt NSD kommer efterlyst att göra mer inslag, troligen imorgon
Citera
2013-05-22, 02:27
Medlem
Suxxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
KJ uppges vara den som sist såg henne livet, tillika ex-pojkvän och som "Quarrel" uttryckte det;en MÖP > Militärt Överintresserad Person.

För övrigt kan jag varmt rekommendera flashbacks sökfuntion vi tillfällen man vill fördjupa sig i något specifikt i denna tråd, typ; Sökruta > KJ > enter
Militärt Överintresserad Person, indeed.
Han har tydligen gjort/köpt en S.W.A.T- ''jacka'' till sin hund, joggar ute med militär kläder + mic, byggt/köpt SD5 + M4 + någon slags sniper och verkar ha massor med S.W.A.T. ''dräkter''

Med alla militär saker han har så lär han antagligen ha lärt sig hur man mördar någon också, jag tror starkt på att det kan vara han.
Senast redigerad av Suxxes 2013-05-22 kl. 02:30.
Citera
2013-05-22, 02:31
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Dom som gör det mår nog inte speciellt bra kan jag tro under tiden dom styckar kroppen. Men när desperationen sätter in och dom måste få iväg kroppen gör dom nog vad som måste göras.
Gissar att det är lättare om man täcker över huvudet först. Ögonen och ansiktet uppfattas som obehagligt. Har för mig att GW tidigare sagt att man brukar börja med att ta väck huvudet först när man börja styckningen av kroppen, för att på så vis minska det som är mest obehagligt och det som förknippas mest med en människa. Ordningen bör väl ungefär bli huvud, armar, ben och slutligen torso. Måste bli en jäkla mess med blod överallt. Otäckt jobb.
Citera
2013-05-22, 02:41
Medlem
lateus avatar
Kanske är världens mest irrelevanta fakta, men KJ har börjat gilla MPS på facebook. Igår tydligen. Han vill väl kanske hålla koll.. Fast då är det iofs bättre att följa den här tråden. Nåväl!
Citera
2013-05-22, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Gissar att det är lättare om man täcker över huvudet först. Ögonen och ansiktet uppfattas som obehagligt. Har för mig att GW tidigare sagt att man brukar börja med att ta väck huvudet först när man börja styckningen av kroppen, för att på så vis minska det som är mest obehagligt och det som förknippas mest med en människa. Ordningen bör väl ungefär bli huvud, armar, ben och slutligen torso. Måste bli en jäkla mess med blod överallt. Otäckt jobb.

Hoppla vilket spekulerande. :$

Men sen så är det så små detaljer som Rikskriminalpolisen - proffsen vet är avgörande för o ta reda på hur väl offret känner GM, och om GM känner skam osv.
Tex - förtäckta ögon osv
Citera
2013-05-22, 02:53
Medlem
Har följt denna tråden sen början och ville bara lämna min tanke och åsikt över allt jag läst. Hoppas bara att rättvisa skipas och att den skyldige åker dit för det otroligt hemska denna människa gjort och alla liv denne har förstört.
Jag kommer inte från området men har flera vänner i Boden och har varit där och besökt vid ett flertal gånger.

Min tanke över det som hänt;

Det enda som jag inte känner till eller har någon vetskap om är hotbilden hon haft mot sig? Jag tror dock att hon blev mördad i ett tätbebyggt område, och att mordet inte var planerat. Hade det varit planerat så tror jag man inte hade funnit henne styckad. Jag tror man snarare hade tagit med sig henne till en plats, mördat henne och därefter fortsatt 16 mil ut i skogen, alternativt mördat henne på platsen där kroppen blivit gömd. Det finns ganska gott om tjärr/sjöar norr om och väldigt lite folk i rörelse däruppe (själv fiskat/jagat där med kompisar) vilket enligt mig inte borde göra det nödvändigt att utsätta sig själv för "upplevelsen" att utföra en styckning.

Tror inte heller på tesen om att man styckat kroppen för att snabba på "processen" i modernatur. Hade det varit planerat hade personen i fråga nog förberett ett hål i backen där djuren inte kommer åt eller under några få timmar grävt ett hål i backen och sedan lagt igen det. Det hålet hade efter några veckor/månader varit helt igenvuxet och omöjligt att finna särskilt om den legat 16 mil bort.

GM styckade kroppen i ren desperation för att kunna frakta bort kroppen från brottsplatsen utan att väcka misstankar från eventuella grannar. Jag tror dessutom att personen i fråga var chockad, hela tiden kände sig iaktagen och stressad och därför dumpade kroppsdelarna på en plats han varit på tidigare och som han vet besöks väldigt sällan.
Det skall tilläggas att platsen nog bara var en tillfällig plats och inte något "slutförvar". Jag tyckte även att det stod i någon artikel som länkades att fönstret/dörren varit uppbruten/trasig redan för ett år sedan då förvaltaren varit på platsen. Tror även att mördaren hade vetskap om detta och därför valde den platsen som "tillfällig" gömma, istället för att bryta upp något nytt.

Min tro är att detta nog hände samma dygn som hon blev bragd om livet, alternativt dygnet efter. Att man fann kroppsdelarna "ganska omgående" vid söket, får mig att tänka att delarna möjligtvis slängts in i all hast.

Jag tycker dessutom att de (fullständigt ogenomtänkta och hemska) saker som frun AN skrivit på face talar för att hon inte har vetskap om händelseförloppet. Tror att en mördare är tämligen angelägen om att inte sprida misstanke om sig på det sättet.

Har kusiner som spelar airsoft, och har även lånat bössa och varit med vid ett flertal gånger. Tycker att det där huset känns som en ganska "bra" plats för airsoft. Om fönstret varit sönder en längre tid så är det ju perfekt för att krypa in och spela lite "strid i bebyggelse", på ett ganska angenämt avstånd från stan. Att man fann saker på denna plats tycker inte jag talar till fördel för exet/studiekompisen, inte heller det faktum att han bor själv. Har som sagt själv varit i Boden och festat och kan väl inte direkt säga att en 3-4 öl i blodet någonsin hade stoppat mig eller mina polare från att köra bil där uppe. Nu är det ju faktiskt fortfarande möjligt att köra lagligt med 1(!) öl i blodet.

Hela händelseförloppet känns onekligen ogenomtänkt och lustigt.
Citera
2013-05-22, 02:55
Medlem
Newbienews avatar
Tack för förklaring på förkortningar!

Om AB.
Jag är nyfiken på denna AB - AN & MB:s son.
Nån som vet ålder ? Maskat förnamn ?
Såg längre bak i tråden att du Akrobaten skrev något om steroider. Någon annan som känner till AB och hans våldstendenser ?
Känns inte helt orimligt att han kan ha varit upprörd över VB:s roll i föräldrarnas äktenskap. Mamman (AN) uttrycker sig väldigt negativt helt öppet i kommentarsfältet på fb.
Det i kombination med ett ev drogmissbruk av steroider gör honom intressant.

Ni får ursäkta om jag missat nåt helt uppenbart. Många sidor att ta sig igenom. Skummat igenom det mesta senaste timmarna, men troligtvis missat en hel del.
Senast redigerad av blomvattnare 2019-02-12 kl. 19:14. Anledning: maskat namn (a, a)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in