2013-05-21, 19:55
Medlem
NSD har ju bilder från när kommunen inventerade huset för ett år sedan, redan då stod en fönsterlucka som en ramp mot ett fönster

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7669237
Citera
2013-05-21, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torredning
Någon annan som reagerat på att kopplingen att byggnaden tidigare ska ha varit en militäranläggning och KJs militära intresse?

Ja det funderade jag med på i och med att han anordnade soft-airgun-krig . Kan det ha utspelat sig sådana lekar där i närheten av huset tro?
Citera
2013-05-21, 19:56
Medlem
High five skrev om ngn bil utanför Boden. Tror den var blå och en pick up...ngn vet ngt om det?
Hade stått där ca en vecka om jag inte missminner mig
Citera
2013-05-21, 19:58
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Någon annan som reagerat på att kopplingen att byggnaden tidigare ska ha varit en militäranläggning och KJs militära intresse?
Ja...alla läskunniga
Citera
2013-05-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Detta fick mig omedelbart att fundera på varför VB gillat en rysk knivfirma i Ryssland på sin FB nr 1. Minns jag rätt så var det 84 personer i hela världen som gillat denna sida och en av dessa var VB. Att hon sen gillar Max, ICa och Nordea kan jag lättare förstå.

Udda https://www.facebook.com/nozhik Företag som säljer bland annat den typ av knivar som "Geardos" brukar gilla (Airsoft-folk brukar räknas in i den kategorin människor)

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har gjort lumpen i Boden och har flera bekanta där samt känner till området bra. Det går människor där, men närmaste boningshus är flera kilometer bort. Det här är helt öde område mitt i skogen.

JA, men likförbannat påstår Fru Larsson i artikeln att hon går där dagligen och att det rör sig mycket folk där
Citat:
Flera av hennes grannar säger samma sak. De tycker det är konstigt att ingen sett något ovanligt i området med tanke på att det är så många som rör sig där.
Citera
2013-05-21, 19:59
Medlem
SKV654s avatar
Citat:

Det finns mycket byggnader med militär anknytning i Boden. Just denna är en gammal matsal, det kopplar inte så starkt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kanske ngt kännetecken, eller huvudet...i alla fall någonting som tyder på att det är VB
De vill väl inte säga någonting till allmänheten innan de vet säkert via tester

Nu vet vi ej vilka kroppsdelar som hittats, men det kan vara ringar, halskedjor, armlänkar, fotlänkar etc. som kan ge en vink om fyndet.
Citera
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Ursäkta, men jag har inte läst hela tråden. På vilket sätt är 17/5 relevant för VBs försvinnande?

Tänkte i ett scenario där man efter en tid vill börja göra sig av med delar av kroppen? Vad jag har förstått är det mer eller mindre klarlagt att ödehuset ej är synonymt med brottsplatsen - så någonstans (och i någon tid) måste ju kroppen ha förvarats till den eller delar av den hamnade där?

Edit: Stavfel.
Senast redigerad av Aiya-Baiya 2013-05-21 kl. 20:03.
Citera
2013-05-21, 20:00
Medlem
Citat:
Jag har gjort lumpen i Boden och har flera bekanta där samt känner till området bra. Det går människor där, men närmaste boningshus är flera kilometer bort. Det här är helt öde område mitt i skogen.

Lugn nu, det är ca 900 meter till närmsta villakvarter =)
Citera
2013-05-21, 20:01
Medlem
Citat:

Flera kilometer? några hundra meter fågelvägen snarare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ok. Står övergiven på en väg sedan en vecka. Ska kolla den på genvägen. Står cirka 3,5 mil från Boden
Detta är bilen jag menade, den står riktning från Boden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Nej, mörk pickup är det som angetts. Han kan ju förvisso ha fler, eller att frugan har en.
Det har nog inte kollats upp.
highfive har järnkoll på familjen MBs bilpark. Kolla hans inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in