2013-05-25, 21:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Det här med systempåsen. Vet man säkert att det var öl/sprit i den? Man kan ju faktiskt använda en sån till att ha andra grejer i.
Vet man med säkerhet att det var KJ i en långrock bärandes på en systempåse? - Stänger inte Systemet kl. 14:00 i Boden? - Hade KJ innan han hämtade VB köpt ut alkohol åt någon annan? - Ishockey, var det, ja: Infann sig en tredje person till matchen?
Citera
2013-05-25, 21:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Är själv god man och man får inte det om det inte finns särskilda skäl ex Diagnos, psykisk sjukdom, missbruk eller sitter i fängelse, rättspsykiatri, handikapp

Inte? Då kan jag upplysa dig om att det kan man visst få. Tex utsåg jag en god man till min mor då hon fick en stroke. Det är ingen "diagnos" mer än ett "oops jag bröt benet", inte en psykisk sjukdom, inte ett missbruk och inte heller satt hon i fängelse.

Jag kan även tillägga att min mor var väldigt nervös då hon kom hem till slut. Då kontaktade hon själv kommunen och bad om en god man då hon kände att hon inte orkade tänka på pengar. Det gick utmärkt.
Citera
2013-05-25, 21:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det går inte att tvätta bort spår i dagens teknik, du må spola klorin eller annat, spåren går att finna. och dagens polistekniker vet var att leta.

Om man häller väteperoxid av hög koncentration på likdelarna, vad händer då? Kan DNA från GM förstöras?
Citera
2013-05-25, 21:56
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
För att få till en häktning imorgon är det väl inte mycket som krävs?
Alla undersökningar hos SKL lär väl inte vara klara? Räcker det som anledning till en inledande häktning?

Det räcker inte. Tror de måste finna bevis som binder honom till brottet eller mycket starkt motiv för att ha kvar han i häkte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren

Skärmdump "kanske INTE vid liv!!!"
Skärmdump "fäller inte en tår"
Skärmdump "kackerlacka"
Skärmdump "tår" och "kackerlacka"

Det är anmärkningsvärt. AN blev kritiserad redan den 9 maj av andra facebookare. Ändå går hon ut dagen därpå i två nya påhopp. Vad är det som har hänt i relationerna?

(jag fetade AN:s kommentarer)

Idag när man vet ungefärligt vad som hänt VB ses detta som galet och hjärtlöst.
Jag kan däremot inte förstå uppståndelsen i tråden pga dessa tanklösa kommentarer.
Förmodligen gjorda i fyllan nattetid med en tom BaginBox brevid laptopen.

Garenterat ångrar hon sig idag att hon skrev dem, men gjort är gjort liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jaha så de fann alltså bindande bevis mot KJ nu ikväll. Otippat.
OK???? Vars har du hittat denna nya uppgift?
Citera
Medlem
Citat:
Var detta ett troll???
Nope, det är vad jag hört från en någorlunda pålitlig källa.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Finns det något inlägg som sammanfattar allt? Jag har missat hela baletten, såg dessa kommentarerna från MP som AN skrev, men förstår inte hennes/hennes makes koppling till det hela. Som sagt, finns det något färskt inlägg som summerar allt man grävt fram hittils?
Det beror på vad du menar med färskt.
Citera
2013-05-25, 21:58
Medlem
Citat:
Jaha så de fann alltså bindande bevis mot KJ nu ikväll. Otippat.
Var har du fått den informationen? Källa?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vet man med säkerhet att det var KJ i en långrock bärandes på en systempåse? - Stänger inte Systemet kl. 14:00 i Boden? - Hade KJ innan han hämtade VB köpt ut alkohol åt någon annan? - Ishockey, var det, ja: Infann sig en tredje person till matchen?

Och den personen är den sista som kJ skulle gola om pga av rädsla/släktband.
Citera
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Förstår att du fick obehagskänslor. Jag anser mig rätt "härdad" men det kändes jävligt speciellt när man stod och tittade in i mörkret genom det uppbrutna fönstret.. Och det var ändå mitt på ljusa dagen när solen stog i zenit. Tänk dig hur obehagligt det ska ha varit för de/den som klev in på natten och gjorde fyndet. Om polisen har något lär det nog komma fram imorgon. Börjar bli väldigt spännande det här.

När dom började med skallgångarna så funderade jag på att delta, ändrade mig dock ganska snabbt när jag började fundera på om jag skulle klara av att faktiskt hitta en kropp, detta är jag då väldigt glad över när det dessutom visade sig att kroppen var styckad. Ska tillbaka till boden till helgen ev, får se då om jag vågar mig närmare. Ja usch, tänk att bara få syn på ett par ben.. det hade dom nog inte väntat sig, en hel kropp hade fortfarande varit obehagligt men inte på samma sätt. Om KJ är GM så hoppas jag innerligt att dom har fått fram något så dom inte behöver släppa honom på fri fot. Polisen kanske inte vill gå ut i media med att dom faktiskt har något på honom? Dom har ju inte tagit bort avspärrningarna kring sommarstugan ännu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Inte? Då kan jag upplysa dig om att det kan man visst få. Tex utsåg jag en god man till min mor då hon fick en stroke. Det är ingen "diagnos" mer än ett "oops jag bröt benet", inte en psykisk sjukdom, inte ett missbruk och inte heller satt hon i fängelse.

Jag kan även tillägga att min mor var väldigt nervös då hon kom hem till slut. Då kontaktade hon själv kommunen och bad om en god man då hon kände att hon inte orkade tänka på pengar. Det gick utmärkt.
Glömde säga sjukdom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in