Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Hon är helt ute ock cyklar och uttalandet hon gör i Kuriren stannar nog i Kuriren,
eller tror du hon kommer att fråga pappan direkt ifall han ljuger för att skydda sin son.
Massi kommer på sitt vis att insinuera att Pappan kan ljuga, men hon kommer inte att komma
någon vart, påståenden av denna låga kaliber passar sig bäst i media och det vet
säkert Massi också, man har ett förhållande till media och ett annat i rätten.
Vem av grannarna är det som får dig att tro att mord ock styckning skett i lägenheten,
kan det vara överdrivna-nyktre-Bengt som får dig att tro detta?
Det fetade: Och det vet du så säkert att hon är?
Det är helt otänkbart att pappan på något sätt kan ha hjälpt sin son
efteråt?
Jag kan tycka att Massi Fritz utspel ter sig lite bryskt och mindre övertänkt och nog borde
ha besparats rätten, men i egenskap av målsägarbiträde så har hon väl dock rätten hon med
att peka på möjligheter med någon annans inblandning i något skede, när försvaret inte direkt
har några betänkligheter mot att misstänkliggöra en och annan figur såsom "våran" så
av många avskydde karatetränare eller nu senast en kompis till den åtalade.
Eller ska det vara på det viset att blott försvarsadvokater har den rätten att peka finger
i olika riktningar?
Och angående det andra med vittnen som uppmärksammat skriken inifrån Johanssons
lägenhet så kan ju jag inte ta gift på att de verkligen kom från mordoffret.
Det kan ju förstås ha varit någon figur i actionrullen "Charlies Änglar" som skrek utav
helvete istället.
Emellertid är jag fortfarande böjd att hålla första alternativet som det troligaste.
Men du tror inte på att mordet skett i lägenheten eller?
Du tror kanske inte ens att rätt man sitter för dådet?
Har du någon uppfattning i skuldfrågan? Delge gärna den i så fall.