Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
g (och andra i tråden) kan inte hjälpa att du saknar grundläggande läsförståelse och därför spammar tråden med ändlösa vantolkningar och missuppfattningar. Inget av det du påstår har jag skrivit eller hävdat. Jag har tvärtom varit mycket tydlig med att jag inte på något vis ifrågasätter detta vittne som person, än mindre att hon skulle vara "mindre vetande" eller ha "psykiska problem".
Att du gör dessa vantolkningar beror återigen inte på något annat än att du försöker diskutera runt ett ämne (minnespsykologi) som du är totalt okunnig i och dessutom aktivt förtränger de slutsatser som inte passar in i din egen världsbild. För att ändå var extremt tydlig så att t.o.m. du förstår kan jag ändå lägga till att alla misstag jag säger att detta vittne CB kan ha gjort är saker som lika gärna jag själv eller vem som helst annars i tråden skulle kunna göra. Det är inga medvetna fel eller förvrängningar det handlar om, utan vissa numera mycket välkända och välbevisade problem som vi i varierande grad har med vårt minne.
Din agenda i den här tråden tycks vara att försvara åklagarna och tingsrättens dom till varje pris och att KJ är gärningsmannen.
Personer som har en annan uppfatting försöker du tysta med att idiotförklara sådana personer.
Du kan inte föra en debatt på en civiliserad nivå, med en civiliserad nivå menas man kritiserar sakfrågan om man har en annan uppfattning, men man går inte på personen och kallar dem för det ena och andra. Du kan säkert tysta många personer med den taktiken som du bedriver, men mot mig "hugger du i sten".
Det här kvinnliga vittnet på Lejonbacksvägen är ett mycket viktigt vittne som visar att KJ hade ingenting med mordet på VB att göra. De vittnets uppgifter försöker du avföra med att hon aldrig sett någon person på Lejonbacksvägen, du borde väl besinna dig och inse att du är verkligen ute på hal is. Sedan har du utnämt dig själv till någon vittnes och minnes expert, som skall stödja din teori. Ett vittne kan ta fel på klädsel längd och sådant, men att hon möter en person på gatan som inte finns där, det finns nog endast i din psykologiska värld.
Att vittnet skulle komma med en medveten lögn det tror jag absolut inte på.