2014-03-29, 19:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du får ursäkta, men det är lite fascinerande att det just är användare i tråden som tvivlar på KJ:s skuld som är så otroligt duktiga på spaning med hund att de kan mästra polisens hundförare, som trots allt är proffs på just detta. På dig låter det ju som om du tycker att hundföraren är en klant som gör allting fel.

Jag har hållit käft sen första gången jag såg filmen, inte ett ljud skrev jag. Idag kommenterade jag den för första gången ur minnet. Lite senare idag såg jag den igen och det är samma saker som stör mig.
Jag tycker han är "stötig" helt enkelt.
Citera
2014-03-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag har inte på minsta sätt utgivit mig för att veta något om någon diagnos. Jag spann bara vidare på luarsingvarsfru:s personlighetsbeskrivning.

OK.
Citera
2014-03-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, läs tingsrättens dom och förundersökningen och försök inse att det här fallet är klart.
Det finns inget som förändrar detta till någon annan än den misstänkte. Även om det är mer spännande med MB och hans fru och resten av folket i Boden.

Men vittnena har ingen kompetens att redogöra för KJ så som det har gjorts i hans journaler.
Kommer inte ihåg om det va från BUP eller liknande, så jag utgår ifrån att läkare har skrivit i hans journaler. Det är inte så sällan alla vänner och släktingar tror på deras sk släkting/vän som ej kapabel att utföra tex ett mord. Det ser man ofta i media. Men dom har fel för deras man/bror eller vän är högst kapabla det har man sett ett antal prov på sedan innan.
I det lugnaste vattnet finns det en ful fisk så är det.

Skitsnack det är en one of a kind den här Uno. Han är ytterst anlitad och är alltså en hund med förare som gör utmärka jobb. Proffstyckandet kan man bortse ifrån eftersom det är totalt utgående ifrån just tyckande utan vare sig kunskap eller insikt. Du har inget sakinlägg direkt.

Mitt fetade: Nej det finns inget som tyder på rimligt tvivel i TR domen men några vill hålla igång tråden för att få utlösning lite då och då.
Snart är väl alla personer som bara lämnat uppgifter/förhör i FUP misstänkta förutom de afrikanska vildarna eller om det var terrorister som även varit på agendan.

Bedrövligt för det skadar helt oskyldiga människor men de kommer fortsätta för de får en njutning och blött blir det i brallan lite då och då..

GM är burad och väntar på ny dom, hoppas den blir längre och helst tidlös.. d.v.s. livstid.
Citera
2014-03-29, 19:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tror jag är en ren fördom och myt. Som odlas av dom som inte har en funktionsnedsättning eller anhöriga som har en.

"Om dom bara ansträngde sig mer"

Det handlar inte om vilja, utan av att kunna.
Det där är inte så enkelt. Jag har anhöriga som har både en funktionsnedsättning och en kronisk sjukdom. Det är alldeles uppenbart att funktionsnedsättningen och den kroniska sjukdomen i kombination gör att de inte klarar av allt som andra kan, men det är också alldeles uppenbart att både funktionsnedsättningen och den kroniska sjukdomen har betydligt större negativ inverkan när det rör sig om uppgifter som de inte är stimulerade av, eller uppfattar som ett tvång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Men lilla vän nu tar du väl ändå i...
Åklagarna har vänt och vridit på allt i KJs liv och vad har kattungarna åstadkommit... ett trassligt nystan med lösa trådar.
KJ är än bara dömd i lägsta instans.
Och det bla på grund av att åklagarna inte varit objektiva, mycket lågt av dom.

Yes. Dom vrider och vänder som det passar dem. Att vrida och vända på sanningen går inte för sig. Som deras senaste uttalande om att det var WLs mamma som ringt MB. Sjukt att dom får hålla på som cowboys.
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där var över fyra månader sedan och inget fynd har gjorts. Så inget visar att Uno markerade rätt. Att visa att han markerade fel kräver att man länspumpar Skagerack.
I artikeln står också detta:

När det gäller vattensök i havet komplicerar strömmar, vågor och vind polisens arbete. Medan markeringar i en sjö ger en avgränsad plats att söka på kan molekylerna i havet nå ytan vid en helt annan plats än där de befinner sig på botten. Trots det är likhundarna ovärderliga i polisens sökande efter kroppsdelar.

– Havet är enormt och utan hundarna blir det svårt att veta vart vi ska söka, säger kriminalkommissarie Thord Haraldsson vid länskriminalen i Trollhättan som beställt hjälpen från Ulf Lundström och Christina Lanserius.
Citera
2014-03-29, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Den "Gula påsen" är överskottsinformation och det är enligt mitt förmenande medvetet att KJ trycker på detta med den "Gula påsen". I mordet och transport har det använts en gul påse därför är det för honom viktigt att poängtera, "hon lämnade med en gul plastpåse" och det tror jag hon gjorde men dock över huvudet. Fragment som för honom är sanning och viktiga men dock är sanningen att hon bar den promenerades ut från lägenheten en lögn. Notera överskottsinformationen som ramlar in lite då och då i förhören så anar man bubblan som han befinner sig i, han tror stenhårt på att hans CSI tittande mm givit honom oanade kunskaper om att komma ur det utan damm på kläderna.

Modern är kallad som vittne i HR, nu har X-box och vittnet LV fallit och vet inte riktigt vad hon skall vittna om då tesen om placeringen av benen fallit för försvaret. Kommer MF att vara medvetet slätstruken i vittnesförhöret, tror inte en sekund att hon håller igen, det blir en massaker för vem som är GM är ställt utom rimligt tvivel. Om det är någon "offerkofta" i beräkningen hos advokaten vet vi inte, bara att hon skall vittna i HR.

Nu dyker det upp en ny invig och tre noteringar i samtalslista från en kompis till KJ, då hugger igen alla med kepsen bak o fram.. nu jävlar har TO hittat lösningen och det går i brallan.
Men svaret är högst normalt och inte på något sätt iögonfallande utan en förfrågan. Men givetvis måste "kepsgänget bak o fram" borra i detta och även med glädje outa personen utan någon som helst grund.

Varför nämna påsen om den inte finns med kroppsdelarna eller riskerar att hittas? Jag tror att påsen finns någonstans, kanske ligger de saknade kroppsdelarna i den.
Citera
2014-03-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ok, tror nog man hellre går bland villor. Solen gick ned 21.21 och sen är det väl ljust i cirka 30-40 minuter till.

Skulle inte kalla lorvenvägen, lejonbackenvägen för villakvarter. Det finns några villor där. Men det är en rätt avsides väg som man sällan använder. Efter lejonbacksvägen är det kraftigt uppåt till Sävast och några kilometer genom kompakt skog. Dock rätt väl upplyst. Kanske t o m mer upplyst än åbergsleden.

Tror åbergsleden saknar belysning största delen. Rätt slingrig och smal vägren. Men den känns ju betydligt mer naturlig som vägval om man ska till kryddhyllan i sävast från bodsvedjan. I längd skiljer det kanske inte så mycket. Tror dock att de flesta Bodensare skulle resonera så och ta åbergsleden. Men hurvida VB tänkte så eller visste det är ju osäkert.
Citera
2014-03-29, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Yes. Dom vrider och vänder som det passar dem. Att vrida och vända på sanningen går inte för sig. Som deras senaste uttalande om att det var WLs mamma som ringt MB. Sjukt att dom får hålla på som cowboys.

Är det utrett att det var mamman som ringde? Var hon också en av MB:s knullkompisar?
Citera
2014-03-29, 19:16
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Markerar två ggr, ja...om vi nu kan betrakta det som "markering"? Ulf "styr" ju Uno!!!

Sen att det "verkar" vara papper i alla bilarna...gör det verkligen det? Det Uno klöser på i bil nr, 2 vad är det? Ljudet är visserligen identiskt med det i KJ:s bil och där syns det dessutom något "vitt" samtidigt...A4 arket va? Eller något löst från bilens inredning...eller en påse Frolic som det måste vara fråga om i den andra bilen då det prasslar och Ulf läxar upp Uno.
Ulf måste styra Uno, annars funkar det ju inte.
Om inte Ulf skulle styra Uno så vet han ju inte var han ska söka någonstans. Det är ett samspel mellan hunden och Uno. Uno följer Ulfs kommando. De är ett, om man kan säga så. Symbios, ännu bättre ord. Skrapandet behöver inte betyda markering, det kan vara en helt annan signal.
Oavsett om det är papper eller frolic i bilarna så markerar Uno 2 gånger i KJs bagage.
Citera
2014-03-29, 19:19
Medlem
[quote=larsingvarsfru|48152752]Jag har hållit käft sen första gången jag såg filmen, inte ett ljud skrev jag. Idag kommenterade jag den för första gången ur minnet. Lite senare idag såg jag den igen och det är samma saker som stör mig.
Jag tycker han är "stötig" helt enkelt.[/QUOTE

Håller med. Föraren och hunden har ingen kommunikation. Vilket är en grundpelare för att utföra ett professionellt arbete.
Citera
2014-03-29, 19:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK.

Vari svårigheterna ligger är individuellt och efter utredning kanske man kan ställa diagnos utifrån det. Klart är att dessa personer brister i något väsentligt och därmed blir föremål för utredning. Vissa blir diagnostiserade Aspergers och..
..i KJ:s fall verkar det vara vardagliga ting och rutiner som brister och måste uppmärksammas på det mesta i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in