Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
1 Kan väl någon kolla. Jag tog för givet att de kör reklam samtidigt som 4:an
2 Det är 447 meter från KJs bostad ner till där Svedjevägen slutar och övergår till gångväg. Från den punkten är det max 150-200 meter där täckningsskuggan börjar. 647 meter klarar hon ledigt på den behövda tiden.
3 Jag är ingen expert på master och celler så jag ger mig inte in i den diskussionen. Finns väl inget som säger att hon måste gått genom skogen? Vad jag förstår uppstår samma fenomen om du befinner dig på vägen som går mellan Åberget och älven. Den sk Grubbanvägen. Q får väl tycka till som varit där och gått och mätt.
Såg att det var någon i tråden som funderade på om VB kunde ha gått, men sedan återvänt till KJ för att hämta något hon glömt. Ja varför inte?
Det är ett mycket säkert tecken att man är ute på hal is när man måste börja uppfinna alltfler hjälphypoteser för att få ihop sin teori. Och här kommer det igen: Plötsligt ska nu alltså Vatchareeya ha gett sig iväg men sen återvänt till Kristoffer UTAN ATT HAN KOMMER IHÅG DET OCH UPPGER DET I FÖRHÖR!!!! Plus då att han ska minnas tiden för när hon gick sin väg fel.
Dessutom tycker jag inte att dina mätningar stämmer:
- Avstånd KJ:s bostad till Svedjevägens övergång till gångväg är 450 m ca, så långt är allt rätt
- Att gena genom skogen ner till Sävastvägen, ja ca 150-200 meter
- Men därifrån har du ytterligare 350 meter till den punkt där Quarell FICK TILLBAKA TÄCKNINGEN MOT KJ:s MAST NÄR HAN KOM PROMENERANDE ÖSTERIFRÅN. Alltså totalt 1 KM även om hon går den absolut närmaste vägen. Det skulle ha krävt en rejäl språngmarsch. Varför sprang hon?
Menar du alltså att man tappar täckningen från Quarrels punkt även då man går rakt uppåt på Sävastvägen? Annars förstår jag inte vad du menar. I vart fall vet jag inte att någon ska ha gått den sträckan och verifierat att det förhåller sig så.
Om vi utgår från Quarrels mätdata så håller inte den där hypotesen för fem öre.