2014-03-29, 18:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nej vittnena har ju bara umgåtts med honom i flera års tid. Han har nog en ganska bra vänkrets, fast dom vet att har en diagnos.

Helt omöjligt att lägenheten är mord- och styckplats.

Vi får se om de kan ringa in WL i detta. Där har vi en kandidat till medhjälpare, eller inhyrd mördare.

Liite konstigt är det att just WL och MB har kontakt med varandra. Eller vad tycker du? Inga konstigheter eller?

Nej, läs tingsrättens dom och förundersökningen och försök inse att det här fallet är klart.
Det finns inget som förändrar detta till någon annan än den misstänkte. Även om det är mer spännande med MB och hans fru och resten av folket i Boden.

Men vittnena har ingen kompetens att redogöra för KJ så som det har gjorts i hans journaler.
Kommer inte ihåg om det va från BUP eller liknande, så jag utgår ifrån att läkare har skrivit i hans journaler. Det är inte så sällan alla vänner och släktingar tror på deras sk släkting/vän som ej kapabel att utföra tex ett mord. Det ser man ofta i media. Men dom har fel för deras man/bror eller vän är högst kapabla det har man sett ett antal prov på sedan innan.
I det lugnaste vattnet finns det en ful fisk så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En hundnos - oavsett valör - blir inte bättre än vad hundföraren kan förädlade den till.

Skitsnack det är en one of a kind den här Uno. Han är ytterst anlitad och är alltså en hund med förare som gör utmärka jobb. Proffstyckandet kan man bortse ifrån eftersom det är totalt utgående ifrån just tyckande utan vare sig kunskap eller insikt. Du har inget sakinlägg direkt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-29 kl. 18:46.
Citera
2014-03-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag har aldrig trott på att det var VB vittnet såg. Att hon såg en ung kvinna tvivlar jag däremot inte på. Och det som ställer till det för mig är den gula ICA-påsen.
KJ var tydlig med att informera polisen om att han gett VB en gul plastpåse från ICA som hon kunde ha sina böcker i när hon skulle gå hem. Den detaljen var så viktig för KJ att han självmant tog kontakt med polisen och berättade om det.

Vittnet då? Inte en enda gång nämner hon någon gul påse. Polisen frågade henne om hon sett att kvinnan bar på något. Det kunde vittnet inte alls erinra sig.
Så, vad är sannolikheten för att VB skulle ha plockat upp böckerna ur plastpåsen och slängt denna, eller eventuellt knölat ner den i en ficka? Varför envisas med att bära flera böcker i händerna, eller under armen, när det är så oändligt mycket smidigare att ha dem i en påse?

Den "Gula påsen" är överskottsinformation och det är enligt mitt förmenande medvetet att KJ trycker på detta med den "Gula påsen". I mordet och transport har det använts en gul påse därför är det för honom viktigt att poängtera, "hon lämnade med en gul plastpåse" och det tror jag hon gjorde men dock över huvudet. Fragment som för honom är sanning och viktiga men dock är sanningen att hon bar den promenerades ut från lägenheten en lögn. Notera överskottsinformationen som ramlar in lite då och då i förhören så anar man bubblan som han befinner sig i, han tror stenhårt på att hans CSI tittande mm givit honom oanade kunskaper om att komma ur det utan damm på kläderna.

Modern är kallad som vittne i HR, nu har X-box och vittnet LV fallit och vet inte riktigt vad hon skall vittna om då tesen om placeringen av benen fallit för försvaret. Kommer MF att vara medvetet slätstruken i vittnesförhöret, tror inte en sekund att hon håller igen, det blir en massaker för vem som är GM är ställt utom rimligt tvivel. Om det är någon "offerkofta" i beräkningen hos advokaten vet vi inte, bara att hon skall vittna i HR.

Nu dyker det upp en ny invig och tre noteringar i samtalslista från en kompis till KJ, då hugger igen alla med kepsen bak o fram.. nu jävlar har TO hittat lösningen och det går i brallan.
Men svaret är högst normalt och inte på något sätt iögonfallande utan en förfrågan. Men givetvis måste "kepsgänget bak o fram" borra i detta och även med glädje outa personen utan någon som helst grund.
Citera
2014-03-29, 18:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, jag är sällan ute och cyklar och vet precis var hunden kommer ifrån.
Tjänstehundsavel handlar det om så nu vet du det. Du får läsa vad jag skriver istället så det hela blir korrekt.

Oavsett var hunden kommer ifrån ska den klara lämplighetstest och därefter ska den vara godkänd på de prov den ska vara ändamål för. Inte alls säkert att din likhund godkänns som kadaverhund, utan du får nöja dig med..mögel, skydd mm. och iomd blir du av med din hund, då hunden kommer att leva med sin förare till pension.
Det är hundens individuellt specifika egenskaper man kan dra nytta av. Många är de hundar som inte godkänns alls.
Citera
2014-03-29, 18:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hundföraren är väldigt förvirrande i sitt snackande, bara ibland delar han ut kommandot: Leta! Dessutom tar han i objektet/objekten hela tiden. Ska det inte räcka med att handvisning?

Jag babblar inget annat när mina hundar ska hitta något. Tappar de koncentrationen, fångar jag deras uppmärksamhet och kommenderar "Leta" igen.
Du får ursäkta, men det är lite fascinerande att det just är användare i tråden som tvivlar på KJ:s skuld som är så otroligt duktiga på spaning med hund att de kan mästra polisens hundförare, som trots allt är proffs på just detta. På dig låter det ju som om du tycker att hundföraren är en klant som gör allting fel.
Citera
2014-03-29, 18:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Oavsett var hunden kommer ifrån ska den klara lämplighetstest och därefter ska den vara godkänd på de prov den ska vara ändamål för. Inte alls säkert att din likhund godkänns som kadaverhund, utan du får nöja dig med..mögel, skydd mm. och iomd blir du av med din hund, då hunden kommer att leva med sin förare till pension.
Det är hundens individuellt specifika egenskaper man kan dra nytta av. Många är de hundar som inte godkänns alls.

Nu tror jag det blir lite överkurs med den här informationen, men om man underskattar först hunden och sen föraren så har man inte minsta insikt i vare sig hundar eller likhundar som det då handlar om i just detta fallet. Och det finns liksom inget som säger att Uno eller föraren gör minsta fel och det ansåg inte tingsrätten heller och då kommande domslut från HR dimper ner, så kan du nog förbereda dig på att Uno tillsammans med blodet i bilen utgör ett utmärkt bevis i skuldfrågan-.
Citera
2014-03-29, 18:56
Medlem
Citat:
Uno är en renodlad likhund uppfödd och utbildad av seriös uppfödare, som inte så sällan erbjuder sina hundar till RPS.

Uno är anställd av riskpol dedisstyrelsen, och hans nos är nog säkert värd runt en halv miljon om inte mer, så Uno ska inte på något sätt jämföras med en sk privatägd hund som någon har hemma.- Det är inte riktigt samma sak,.

OCH. Det innebär enligt dig att det automatiskt blir en funktionell hund ?

Då har du en hel del att studera .... I böcker eller på internet. Så får du kanske mer om tassarna
Citera
2014-03-29, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det verkar vara papper i alla bilarna och UNO markerar två ggr i KJs bagage.

Markerar två ggr, ja...om vi nu kan betrakta det som "markering"? Ulf "styr" ju Uno!!!

Sen att det "verkar" vara papper i alla bilarna...gör det verkligen det? Det Uno klöser på i bil nr, 2 vad är det? Ljudet är visserligen identiskt med det i KJ:s bil och där syns det dessutom något "vitt" samtidigt...A4 arket va? Eller något löst från bilens inredning...eller en påse Frolic som det måste vara fråga om i den andra bilen då det prasslar och Ulf läxar upp Uno.
Citera
2014-03-29, 18:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Skitsnack det är en one of a kind den här Uno. Han är ytterst anlitad och är alltså en hund med förare som gör utmärka jobb. Proffstyckandet kan man bortse ifrån eftersom det är totalt utgående ifrån just tyckande utan vare sig kunskap eller insikt. Du har inget sakinlägg direkt.

Utpräglad likhund

Efter att Uno i förra veckan fått upp lukten från död människa i havet utanför Yttre Vattenholmen vid Saltö väntar nya sökningar för Sveriges just nu enda utpräglade likhund.

– Uno letar bara efter lukten från döda människor. Han har ingen annan lukt och jag belönar honom bara med bollen om jag är helt säker på att han markerat rätt, säger Ulf Lundström samtidigt som han lägger ner en gul boll i fickan.

En människa lämnar ju av sig molekyler hela tiden och Uno kan till exempel känna om en död kropp lagts in och körts i väg i en bagagelucka även om det inte finns några synliga spår, säger Ulf Lundström.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2459438

En riktigt pålitlig jycke minsann!
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-29 kl. 19:02.
Citera
2014-03-29, 18:59
Medlem
En liten detalj när det gäller WL. I FUP framgår det att han i ett förhör säger sig inte ha vetat om att KJ skulle vara med på eftersök vid brandstationen. På ett annat ställe i FUP framgår det dock att KJ ska ha kontaktat WL och bett honom följa med på eftersök, vilket han säger sig vilja - vara hjälpsam. Lite motsägelsefullt (om det nu verkligen handlar som samma tillfälle).

Ytterligare en detalj. RÅ säger att han första gången fick veta att VB hade lämnat KJ på kvällen den 4 maj efter att ha ringt upp honom. Det intressanta är att RÅ ska ha gjort det efter att WL hade informerat honom om att det hade hänt. Enligt FUP ska detta ha skett den 4 maj (vilket sannolikt är fel datum, men det står så). Vid kontroll av samtalstrafiken för KJ mobil så visar den ett samtal 1625 som KJ inte svarade på. RÅ kontaktar KJ senare på kvällen utan framgång. RÅ hör inte av KJ förrän att KJ kontaktar RÅ efter midnatt. Frågan kvarstår - hur fick WL reda på att VB hade försvunnit och när?

Samma märkliga fenomen gäller NS. Han ska första gången (enligt honom själv) fått veta att VB lämnade KJ den 19 maj då KJ hämtade upp honom och åkte till Gruvberget, därefter handlade lite grejer, åkte och hämtade en tjej och for till KJ stuga och så småningom spelade xbox. Vad är sannolikheten att NS ska ha undgått att KJ var den person som sist såg VB vid liv den 4 maj? Knappast hög.

Återkommer med fortsättning...
Senast redigerad av Husvagn2 2014-03-29 kl. 19:01.
Citera
2014-03-29, 19:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu blir jag nyfiken. Vad vet du om denna diagnos, som inte är uppenbar för mig? Red gärna ut på vilken plattform du står så stadigt.

Tack.
Jag har inte på minsta sätt utgivit mig för att veta något om någon diagnos. Jag spann bara vidare på luarsingvarsfru:s personlighetsbeskrivning.
Citera
2014-03-29, 19:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Utpräglad likhund

Efter att Uno i förra veckan fått upp lukten från död människa i havet utanför Yttre Vattenholmen vid Saltö väntar nya sökningar för Sveriges just nu enda utpräglade likhund.

– Uno letar bara efter lukten från döda människor. Han har ingen annan lukt och jag belönar honom bara med bollen om jag är helt säker på att han markerat rätt, säger Ulf Lundström samtidigt som han lägger ner en gul boll i fickan.

En människa lämnar ju av sig molekyler hela tiden och Uno kan till exempel känna om en död kropp lagts in och körts i väg i en bagagelucka även om det inte finns några synliga spår, säger Ulf Lundström.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2459438

En riktigt pålitlig jycke minsann!
Det där var över fyra månader sedan och inget fynd har gjorts. Så inget visar att Uno markerade rätt. Att visa att han markerade fel kräver att man länspumpar Skagerack.
Citera
2014-03-29, 19:06
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Men vittnen har inte läst hans journaler, och jag utgår ifrån att journalerna som tagits in i domstolsförhandlingen i Tingsrätten hade med att KJ har en sida till som inte visats upp inom hans sk vänkrets.

Självklart har han tagit både hunden och VBs liv det råder inga som helst tveksamheter till det. Inte med den här bevisningen. Han är dessutom så jävla ding så han kör planteringskortet det går sällan hem.

Hans slöa strypförsök och alla halvslappa hugg är ju mycket passande i sammanhanget då han inte är så stark och på den punkten ljuger han nog inte.

Hade däremot MB försökt strypa kan du ge dig på att hon hade strypts också-

En hund som arbetar är uppåt och ivrig och det har ingen som helst betydelse här då hunden markerar för lik.

Men lilla vän nu tar du väl ändå i...
Åklagarna har vänt och vridit på allt i KJs liv och vad har kattungarna åstadkommit... ett trassligt nystan med lösa trådar.
KJ är än bara dömd i lägsta instans.
Och det bla på grund av att åklagarna inte varit objektiva, mycket lågt av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in