2013-05-21, 02:00
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirakelmetoden
MB= karate pappan som inte är vän med sonen på fejjan längre. Även hans kommentar på blod bilden är borta

Även hans profil är borta!
Citera
2013-05-21, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med Marie-Louise Lindh, administrativ chef för Missing People i Norrbotten. Det känns som att ryktet om vad som hittats i området spridit sig till hela MP i Norrbotten samt dessa individers närstående. Läckan härifrån är enbart en tidsfråga! har ni sett någon ambulans? Eller läkarbil? Är ganska säker på att poliser inte har berättigande att dödsförklara. Det måste göras av ambulanspersonal och/eller akutläkare från läkarbil. I sådana fall bör inte en kropp hittats! Eller vad tror ni? Jag kan ha fel.

Dödförklara kan nog bara läkare göra vad jag vet.

Citat:
Läckan härifrån är enbart en tidsfråga!

Är det positivt eller negativt ur din synvinkel?

Kanske negativt?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-21 kl. 02:06.
Citera
2013-05-21, 02:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirakelmetoden
MB= karate pappan som inte är vän med sonen på fejjan längre. Även hans kommentar på blod bilden är borta

Så vad betyder det?
Citera
2013-05-21, 02:02
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Även hans profil är borta!

Då är nog karatetränarens fb stängd. Inlägg och gilla försvinner hos andra när man stänger ner kontot. Som om man aldrig funnits..
Citera
2013-05-21, 02:03
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Spelar väl ingen roll? Så länge det är bekräftade nyheter/fynd så är det väl skitsamma.
Citera
2013-05-21, 02:03
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Då är nog karatetränarens fb stängd. Inlägg och gilla försvinner hos andra när man stänger ner kontot. Som om man aldrig funnits..

Undrar om kvällens fynd har någon koppling till detta. Det känns ju som det.
Citera
2013-05-21, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med Marie-Louise Lindh, administrativ chef för Missing People i Norrbotten. Det känns som att ryktet om vad som hittats i området spridit sig till hela MP i Norrbotten samt dessa individers närstående. Läckan härifrån är enbart en tidsfråga! har ni sett någon ambulans? Eller läkarbil? Är ganska säker på att poliser inte har berättigande att dödsförklara. Det måste göras av ambulanspersonal och/eller akutläkare från läkarbil. I sådana fall bör inte en kropp hittats! Eller vad tror ni? Jag kan ha fel.

Om en kropp hittats och då legat lång tid som kan vara i ett sådant fall så behövs inte varesig ambulans eller akutläkare. Man spärrar av och in går polisens tekniker för att säkra spår och behövs tillkallas särskild expertis, det kan ta en hel del tid beroende på omständigheterna, misstankar om brott etc.

Edit: Rättsläkare kallas givetvis.
Senast redigerad av ToZon 2013-05-21 kl. 02:10.
Citera
2013-05-21, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Det är alltid negativt om det läcker ut känslig information. Särskilt om det är information som de närmaste anhöriga egentligen ska få höra från personer som har fått informationen bekräftat. Men jag är självfallet intresserad av att ta del av informationen! Ur min synvinkel må jag därför säga att det är positivt.
Citera
2013-05-21, 02:09
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om en kropp hittats och då legat lång tid som kan vara i ett sådant fall så behövs inte varesig ambulans eller akutläkare. Man spärrar av och in går polisens tekniker för att säkra spår och behövs tillkallas särskild expertis, det kan ta en hel del tid beroende på omständigheterna, misstankar om brott etc.

Det kan också förklara varför man spärrat av ett så stort område, att man inte kan se själva huset. Då kan polisen bära ut en kropp utan att någon utomstående ser..
Citera
2013-05-21, 02:12
Medlem
Är det någon som vet om red and white crew har nått tillhåll runt platsen
Citera
2013-05-21, 02:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Ja. Något nytt?

Jag tror hans fru ville ha bort VB och bad MB att göra sig av med henne.
Citera
2013-05-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Det kan också förklara varför man spärrat av ett så stort område, att man inte kan se själva huset. Då kan polisen bära ut en kropp utan att någon utomstående ser..

Låter rimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in