2014-03-25, 12:20
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Micke istället för Mikael i förhör och det vet du redan.
Håller på med mordvapnet just nu. Ert svammel är bara störningar i sammanhanget.

Micke istället för Mikael/Michael alltså. Två av mina nära vänner heter Mikael/Michael. Michael vill alltid bli tilltalad med hela förnamnet. Han rättar folk som kallar honom Micke eller Mike eller liknande. Min andra vän vill tvärtom alltid bli kallad Micke. Om så expiditen på Coop eller hans fru eller någon myndighet pratar med honom. Av anledningen att han alltid kallas och alltid har kallats Micke och inget annat.
Du skrev något pluttinuttigt i din exemplifiering, om det är svammel så hade du inte behövt fördjupa dig i tituleringar över huvud taget. Men det förstår du själv. Din teori om vänskapskorruption vacklade uppenbart och då kontrar du med att hela den metadiskussionen är svammel?
Eller... VET du att MB INTE under några som helst omständigheter vill bli kallad för Micke utom från sina närmaste?
Om du inte vet det, ja, då håller jag med dig om att hela vänskapskorruptions-teorin bara är svammel.

Men som sagt, det kunde du nog lista ut själv, för du är väl ändå inte så korkad?
Citera
2014-03-25, 12:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Anmält till polis i utredningen.

Exakt,lämnas som ett tips till polis i utredningen, eller lämnade hon in en polisanmälan också?
Citera
2014-03-25, 12:23
Medlem
Clavells avatar
Citat:
De bredaste var 15 och 18 mm. Tog bara med de där djupet angavs i klartext i FUP.
OK, jag blir inte klok på hur det hänger ihop. Olika vapen eller att vapnet vickats fram och tillbaka? Finns det några andra alternativ.
Citera
2014-03-25, 12:23
Bannlyst
Citat:
Micke istället för Mikael i förhör och det vet du redan.
Håller på med mordvapnet just nu. Ert svammel är bara verbalt brus i sammanhanget.

Hörru viktigpetternoster! Ägna dig åt det då i stället för att lägga dig i och komma med uppgifter som inte stämmer och som till och med är lögn
Citera
2014-03-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
/---/
/---/
Sen har vi den här. en ryslig och meningslös kniv som väl i första hand ägs av kniventusiaster. Så för att hålla karatespåret levande, en "pipe dagger": http://stephiblog.wordpress.com/2010/09/17/condor-pipe-dagger/

Tänker att ovanstående knivtypsförslag i lika hög grad håller KJ-spåret levande.
MB var (är) intresserad av knivar.
VB var intresserad av MB.
VB intresserade sig för (sökte på/gillade) sk taktiska knivar. Knappast pga något eget genuint knivintresse.

Scenarioteori: tror inte alls på att VB egentligen ämnade studera kvällen den 4/5. Tror hon hade förhoppningar och planer på att kunna få till en träff med MB.
Natten innan kommer hon på hur det ska kunna gå ihop; hon tillbringar kvällen hos KJ tills MB förr eller senare kommer att passera i närområdet. Tror således att VB visste att MB skulle ut på lokal den kvällen och att han nog, efter några sms, skulle kunna övertalas till att inte åka hem samtidigt som AN.
VB kontaktar så KJ om att få komma över och KJ hämtar upp. Det går sedan upp för KJ att VB inte har studier i åtanke och ej heller har något intresse av någon annan form av umgänge med honom; att VB ser KJ:s lgh som en värmestuga i väntan på annat, att KJ i sammanhanget bara är en godmodig men praktisk bifigur som stått för skjuts och husrum. Kanske säger VB detta mer el mindre rakt ut till KJ vid upphämtning.
Tänker sedan att en stolt VB för KJ förevisar en present, en ovanlig typ av dolk med vågformat blad, som hon skall ge till MB..
Kanske själva mordvapnet blev anledningen/den utlösande faktorn till mordet?

Hursomhelst stämmer din beskrivning av pipe-daggern tragiskt väl in på detta mordfall: rysligt och meningslöst.
Citera
2014-03-25, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Källa på att MB mordhotat VB?

Källa på att AN mordhotat VB?

Jag gissar att du inte har någon sådan källa, ovanstående tvärsäkra påståenden baseras på dina tolkningar.

FUP, in och läs!

Det är många som vill sätta dit Kristoffer(oavsett vad- vare sig han är skyldig eller ej...) i den här tråden märker jag, dessa personer(ni vet såklart vilka ni är..) saknar fullstänigt förmågan till att göra en objektiv bedömning i det här fallet!!

Det är även flera här inne som skyddar AN/MB (oavsett vad- vare sig de är skyldiga eller ej).

Det är även flera här inne som skyddar/samarbetar med åklagarna och polisen och många av de/er verkar också vilja sätta dig Kristoffer- oskyldig som skyldig!....

I ett rättssamhälle ska ingen behöva riskera att bli oskyldigt dömd, framförallt inte när det förekommer rimligt tvivel, saknas övertygande bevisning och när alternativa GMs inte utretts ordentligt och tillräckligt.
Senast redigerad av zemixon 2014-03-25 kl. 12:33.
Citera
2014-03-25, 12:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Exakt,lämnas som ett tips till polis i utredningen, eller lämnade hon in en polisanmälan också?

Javisst ja, MB tog väl strypgrepp på exets son också. Helt vild ju. Polisen har väl kollat upp det förutsätter man ju.
Citera
2014-03-25, 12:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
FUP, in och läs!

Det är många som vill sätta dit Kristoffer(oavsett vad- vare sig han är skyldig eller ej...) i den här tråden märker jag, som saknar förmågan till att göra en objektiv bedömning i det här fallet!!

Det är även flera här inne som skyddar AN/MB (oavsett vad- vare sig de är skyldiga eller ej).

Det är även flera här inne som skyddar/samarbetar med åklagarna och polisen och många av de/er verkar också vilja sätta dig Kristoffer- oskyldig som skyldig!....

I ett rättssamhälle ska ingen behöva riskera att bli oskyldigt dömd, framförallt inte när det förekommer rimligt tvivel, saknas övertygande bevisning och när alternativa GMs inte utretts ordentligt och tillräckligt.

Jag har läst FUP, varenda sida, varenda förhör, och det finns ingen information i FUP som påvisar att MB har mordhotat VB och att AN har mordhotat VB.

Det finns hörsägnen/tolkningar att det kan vara så att VB kan ha känt sig hotad, enligt Facebookinlägg, men det finns absolut ingen substans bakom detta så att man kan påstå att MB eller AN har mordhotat VB.

Hur skulle du själv må av att hängas ut som mördare i en tråd, trots att det redan sitter en mördare dömd?

Du har ju inget att komma med, ingenting, ingen fakta, ingen information, inga indicier, inga vittnesuppgifter, ingen teknisk utredning absolut ingeting som visar att det ens finns skäl att mistänkta dessa två.

Du är inte seriös någonstans, faktum är att jag tror att du är lika skruvad som Lagro.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker att ovanstående knivtypsförslag i lika hög grad håller KJ-spåret levande.
MB var (är) intresserad av knivar.
VB var intresserad av MB.
VB intresserade sig för (sökte på/gillade) sk taktiska knivar. Knappast pga något eget genuint knivintresse.

Scenarioteori: tror inte alls på att VB egentligen ämnade studera kvällen den 4/5. Tror hon hade förhoppningar och planer på att kunna få till en träff med MB.
Natten innan kommer hon på hur det ska kunna gå ihop; hon tillbringar kvällen hos KJ tills MB förr eller senare kommer att passera i närområdet. Tror således att VB visste att MB skulle ut på lokal den kvällen och att han nog, efter några sms, skulle kunna övertalas till att inte åka hem samtidigt som AN.
VB kontaktar så KJ om att få komma över och KJ hämtar upp. Det går sedan upp för KJ att VB inte har studier i åtanke och ej heller har något intresse av någon annan form av umgänge med honom; att VB ser KJ:s lgh som en värmestuga i väntan på annat, att KJ i sammanhanget bara är en godmodig men praktisk bifigur som stått för skjuts och husrum. Kanske säger VB detta mer el mindre rakt ut till KJ vid upphämtning.
Tänker sedan att en stolt VB för KJ förevisar en present, en ovanlig typ av dolk med vågformat blad, som hon skall ge till MB..
Kanske själva mordvapnet blev anledningen/den utlösande faktorn till mordet?

Hursomhelst stämmer din beskrivning av pipe-daggern tragiskt väl in på detta mordfall: rysligt och meningslöst.

Finns några saker som bör lyftas fram:

KJ fyller år 28/4
Dessa knivar är inga airsoftprylar utan vapen för att döda med.
Vem gjorde att VB blev intresserad av knivar och gillade den ryska sidan?
Vem skulle tycka att en Pipe Dagger är himla macho?
Vem samlar på knivar som är halvdyra och unika?
Vem av de två kan tänkas ha ekonomi för att köpa liknande knivar?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Javisst ja, MB tog väl strypgrepp på exets son också. Helt vild ju. Polisen har väl kollat upp det förutsätter man ju.

Just det, det också.

Personligen så hoppas jag att hon har polisanmält MB för detta.
Citera
2014-03-25, 12:38
Medlem
Citat:
Just det, det också.

Personligen så hoppas jag att hon har polisanmält MB för detta.

Gör du? allvarligt!!
Citera
2014-03-25, 12:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har du noterat detta? Skada 44 (det dödande hugget) "Den vänstra änden har en närmast kommateckenformad liten svans nedåt".

Hur passar det med en tri Dagger eller pipe Dagger?

Jag har också noterat detta. En tolkning är att vapnet vridits till, exempelvis på utvägen, och bilat den svansliknande skadan. Möjligen kan kan se detta som ett tecken på att vapnet har förhållandevis skarpa kanter, som en rördolk exempelvis.

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sammanfattningsvis så kan jag iaf konstatera att något stämjärn, håljärn inte är mordvapnet. Tekniker D var inne på ett koniskt mordvapen med tanke på skadorna och så långt tänkte han rätt. Problemet var att han tänkte på märlspikar och splitsnålar och med det stannade nog kreativiten av. Samtidigt så greps KJ och då kanske han inte behövde fundera vidare?

Nu har jag studerat dessa knivar i X antal timmar och jag blir allt säkrare på att det är något fabrikat och någon form av Pipe Dagger eller möjligtvis en Tri Dagger som varit aktuellt som mordvapen. Båda modellerna är knivar som är gjorda för att sticka med och inte skära med. Ett bra val av kniv om man har för avsikt att mörda och vill ha så lite blodspill som möjligt. Lite macho att äga en sådan kniv också.

Det som förbryllar är varför det krävdes så många hugg med detta fina vapen?

Det förbryllar mig också. Min hypotes utifrån hur skadorna ser ut är att det var ett ganska kort vapen. Det är svårt att föreställa sig (men inte otänkbart förstås) att en gärningsman bara skulle peta lite med ett sånt mördarverktyg. Om det är en rördolk eller liknande borde mordet troligtvis också ha ägt rum inomhus och ha varit oplanerat (det kan förstås också ha varit ett lustmords-event, för er som förfäktar den idén). Det är knappast ett redskap man bär med sig ute av en slump och det vore synnerligen dumt att använda en så unik kniv om man vill komma undan med mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in