Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
KJ har asbergers- han har ingen personlighetsstörning!
KJ är empatisk, bryr sig om djur och människor och känslosam dvs. raka MOTSATSEN till en "psykopat" alt ngn med "psykopatiska drag".
KJ reagerade häftigt när åklagarna började prata med honom hunden, 'grabben'. Historien med 'grabben' är en mycket känsligare historia för KJ än styckmordet på Vatchareeya Bangsuan, och skälet till detta tror jag är att vid hunddödandet finns ingen alternativ gärningsperson att peka på - på plats i KJ:s bostad när detta inträffade fanns bara KJ och hunden. I det perspektivet var KJ tvingad att fantisera ihop en som han antog trovärdig historia för att undvika omgivningens missaktning - medan detta inte behövdes i VB-fallet då han inte varit ensam vid eventet mot VB, där fanns det flera att välja på som, rent teoretiskt, kunde ha utdelat det dödande sticken i VB:s hjärta. Jag tror att KJ är övertygad om att brist på bevis kommer att skydda honom ända ut i friheten - i hundfallet däremot var indicium praktiskt taget detsamma som bevis, och detta störde KJ som reagerade när han blev påmind om 'grabben' i tingsrätten. Jag tror att KJ har ägnat mycket av sin vakna tid åt att kunna begå ett mord och undvika att straffas för det. Åka fast och förhöras, so ? - men inga bevis, detta var/är avgörande i KJ:s föreställningsvärld och nu är hoppet slutligen ställt till det nya ombudet, stjärnadvokaten Thomas Olsson. Men jag tror inte ens TO räcker till, och att det nu är hög tid att KJ inser att det är dags att börja berätta ..
Blodbesudlingen i Sonatan var generalmissen, och precis som i schackspel finns inga vinnande drag i de här spelet heller - bara möjligheter att utnyttja motståndarens misstag. Och KJ gjorde ett misstag, det är därför han sitter där han sitter.