2014-03-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon frågar alltså Micke om han vet när han fyller år fast hon redan vet det och kallar en gubbe för kille. Ja, vad ska man säga.

Nej hon kallar honom för MIN kille, vilket betyder att hon tror att dom är tillsammans. Om hon varit bättre på svenska hade hon kunnat sagt; särbo. Hon fattade kanske inte vid tidpunkten att han redan var gift. Utan trodde helt uppriktigt att det var hennes kille och hon var hans tjej. Att dom var tillsammans.
Citera
2014-03-23, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om spaningen hade varit sammanhängande på KJ hade han:

BLIVIT TAGEN PÅ BAR GÄRNING
Citera
2014-03-23, 16:21
Bannlyst
Citat:
T.O. KJ:s advokat har gått ut hårt med att KJ hade ingen tid att placera några ben i Gula huset och söker bevis med vittnen om att han spelade dataspel den natten när benen skulle ha flyttats.
Det var ett vittne som såg in genom det krossade fönstret i Gula huset och såg ingenting av intresse där, vittnet är osäker om det var den 18 eller 19 maj vid 10 tiden på morgonen som han var där.
Nu helt plötsligt påstås att de vittnet endast kollade armaturen i taket därför han är elektriker och aldrig kollat golvet och vill naturligtvis avföra vittnet.
Logiskt sett och sett till all bondförnuft en person placerar inga ben i Gula huset om han nu skulle ha haft några ben att placera, därför KJ visste om att han hade spaning på sig.
Han kunde väl inte veta att spaningen var placerad några dagar på MB.
Om TO lyckas skapa alibi för KJ de missade dagarna blir han friad KJ, finns ingen tvekan om det.

Det är inget nytt som uppkommit HELT PLÖTSLIGT. Det var vad LV sa i TR. Och det är väl ett tag sen va?
Citera
2014-03-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Någon som har en bild på dessa krokar? Skulle vara intressant att se olika varianter.
Polisen borde upp och leta spår också.

https://www.google.se/search?q=slaktkrokar&client=firefox-a&hs=LCR&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=uni v&sa=X&ei=evsuU529A4fX4AS5r4CQDw&sqi=2&ved=0CDkQsA Q&biw=1366&bih=564
Citera
2014-03-23, 16:25
Medlem
caristells avatar
Citat:
T.O. KJ:s advokat har gått ut hårt med att KJ hade ingen tid att placera några ben i Gula huset och söker bevis med vittnen om att han spelade dataspel den natten när benen skulle ha flyttats.
Det var ett vittne som såg in genom det krossade fönstret i Gula huset och såg ingenting av intresse där, vittnet är osäker om det var den 18 eller 19 maj vid 10 tiden på morgonen som han var där.
Nu helt plötsligt påstås att de vittnet endast kollade armaturen i taket därför han är elektriker och aldrig kollat golvet och vill naturligtvis avföra vittnet.
Logiskt sett och sett till all bondförnuft en person placerar inga ben i Gula huset om han nu skulle ha haft några ben att placera, därför KJ visste om att han hade spaning på sig.
Han kunde väl inte veta att spaningen var placerad några dagar på MB.
Om TO lyckas skapa alibi för KJ de missade dagarna blir han friad KJ, finns ingen tvekan om det.
Hen såg inga ben då benen var i en svart sopsäck inne i ödehuset. Vem som helst kan ha vart in och hällt ut benen så de blev synliga för att kunna bli hittade. Det behöver inte vara KJ alls utan någon som håller väldigt mycket käft nu och som inte vill bli inblandad.
Citera
2014-03-23, 16:26
Medlem
[quote=lindhsky]Det finns, tyvärr, tusentals män som gör sånt. Men de var inte, vad vi vet, i hans lägenhet den kvällen med VB. Så fort någonting lutar mot KJ så blundar så många i detta forumet och pekar mot MB. Det är inte så det fungerar.

Det är som om det är någon tävling. Nu menar jag inte dig (åtminstone innan denna helg), men jag har sett folk här som har kommit upp med den ena fantastiska storyn efter den andra som ska påvisa att KJ är oskyldig och X är skyldig. Så fort den teorin blir nedskjuten så går man vidare till nästa person och nästa teori. Men aldrig går man till KJ. För mig är det helt sanslöst. Som om har man en gång sagt att KJ är oskyldig så måste han vara det och då lyssnar man inte på sunt funderande från andra håll. De posterna hoppar man över. Det samma gäller de som tillhör:
Citera
2014-03-23, 16:28
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caristell
Hen såg inga ben då benen var i en svart sopsäck inne i ödehuset. Vem som helst kan ha vart in och hällt ut benen så de blev synliga för att kunna bli hittade. Det behöver inte vara KJ alls utan någon som håller väldigt mycket käft nu och som inte vill bli inblandad.

Åh, var benen i en svart sopsäck inne i ödehuset? När då? *spännande musik*
Citera
2014-03-23, 16:31
Medlem
Citat:
Yepp. Spaningen är en av de omständigheter som är mycket märkliga. Varför inte ha span på båda? Varför backade de ett protokoll så sent som i tingsrätten? Sjukt.

Det håller jag med dig om- det är fullständigt obegripligt.

Finns det någon polis från Boden här i tråden som kan ge en förklaring till varför??
Citera
2014-03-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det håller jag med dig om- det är fullständigt obegripligt.

Finns det någon polis från Boden här i tråden som kan ge en förklaring till varför??

En rimlig anledning var nog att polisen ansåg att MB inte var misstänkt vid det tillfället.
Citera
2014-03-23, 16:40
Medlem
Citat:
Nej ptecis. KJ är 100% säker på att han dygnetrunt span på sig, det framgår sv några sms också. Så oavsett span eller inte så har KJ trott att poliserna hänger efter honom.

Detta är ju ytterst viktigt att framhäva i HR!!
Citera
2014-03-23, 16:42
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon tipsade om att mordvapnet kunde vara en tältpinne. Jag fattade inte ett dugg. För mig är detta en tältpinne:

http://www.getcamping.se/kagegorier/talt/talttillbehor/rund-taltpinne-med-krok-18-cm.html?ref_lp=prisvis

Nu googlade jag lite och det verkar som produktutvecklingen på tältpinnar har gått framåt. Det finns några enstaka som är tänkbara:

https://www.google.se/search?q=t%C3%A4ltpinnar&espv=210&es_sm=93&tbm=isc h&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tNMtU6vDM-bU4wSp3ICYDA&ved=0CD8QsAQ&biw=1034&bih=875

Den här har t.ex en långsmal spets men det är svårt att se om den är U-formad och tillräckligt vass på bilden:
http://www.reimo.com/se/94806-dural_aluminium_taeltpinnar_185x1_5_mm/

Någon som har något liknande och kan prova mörda ett smörpaket?

Det är inget dumt förslag. Helt rätt att tänka lite "utanför lådan" vad gäller mordvapnet. En sak som talar emot tältpinne är att de flesta verkar ha en för brant avsmalning vid spetsen. Ett av huggen som skadade lungan var endast 0,9 cm brett. Finns det nån tältpinne som kan ha gett upphov till en sån skada?

För närvarande ser min lista över troliga mordvapen ut så här:

1. Splitsnål. Formen stämmer bra. Men jag hänger upp mig på att det talas om ett "eggvasst" föremål.

2. Träverktyg. Förstahandsvalet med tanke på de bågformade skadorna. Det är också betydligt vanligare än splitsnålen. Problemet är att det måste en spetsig form som skölpar och liknande vanligtvis inte har. Jag har tidigare varit inne på att det kan vara ett smalt (kanske 8 mm) verktyg och att detta har vridits eller dragits i sidled. Denna möjlighet borde dock ha uppmärksammats av kriminalteknikerna kan jag tycka.

3. Kategorin "övrigt": ett hemgjort vapen, en snedsågad rörbit som råkade finnas till hands, eller varför inte en tältpinne.

Sen har vi den här. en ryslig och meningslös kniv som väl i första hand ägs av kniventusiaster. Så för att hålla karatespåret levande, en "pipe dagger": http://stephiblog.wordpress.com/2010/09/17/condor-pipe-dagger/
Citera
2014-03-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ett slakthus med kyl i Lakaträsk. Säkerligen utrustad med kylanläggning, tillgång till vatten och med krokar avsedda för att hänga upp älgkroppen. Finns även ett företag som tar hand om slaktavfall.

Så nog fanns det möjligheter.

Har slakteriet genomsökts? Är ju det ultimata stället för GMs ändamål i det här fallet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in