2013-05-21, 12:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Polisen råkade staka sig när han pratade, han indikerade att kroppsdelar saknas. Eller ja, han sade det rätt ut.

Jäpp, han klantade sig...

Jag funderar på frågan om Bodenborna behöver vara lite oroliga eller så, och det var polisen klar över att nej, det verkade inte finnas någon allmän fara. Jag tror att de har bilden klar för sig, att det är relationsrelaterat, men det knepiga är att det verkar vara flera gm, eller? Mp på facebook-kommentaren skrev "vilka jävla..." ja, vilka då?
Citera
2013-05-21, 12:36
Medlem
tjackkurts avatar
Varför säger dem mjösjöberget? är stugan inte närmare gammelängsberget?
Citera
2013-05-21, 12:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag uppfattade att kroppsdelarna hittades "några kilometer" från platsen där hennes mobil lokaliserats? Jag hörde inte frågan - bara svaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det kan ju inte vara huvudet de hittat iallafall. Då hade man väl sett att det är VB.

inte säkert, ett styckat huvud kan nog se makabert ut och med blod och annat + eventuella krosskador/försvårande av identifieringen från mördarens sida och skador vi styckning så kan det nog vara svårt att vara tvärsäker på identitet i ett initialt skede.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jäpp, han klantade sig...

Jag funderar på frågan om Bodenborna behöver vara lite oroliga eller så, och det var polisen klar över att nej, det verkade inte finnas någon allmän fara. Jag tror att de har bilden klar för sig, att det är relationsrelaterat, men det knepiga är att det verkar vara flera gm, eller? Mp på facebook-kommentaren skrev "vilka jävla..." ja, vilka då?

Är du säker på att det inte är ett självmord trots allt?
Enligt TT misstänker man brott.
Citat:
Kenneth Rautio säger att det inte går att utesluta brott om man hittar "kroppsdelar på det här sättet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Knappast djur inomhus.

Kan de kalla en kropp som saknar huvud för kroppsdelar?

Ja det kan de, men knappast huvuddelen.
Citera
2013-05-21, 12:38
Medlem
Vems är huset kan man fråga sig? Ganska iskallt att bryta sig in i en stuga och stycka en kropp. I maj när många åker till sina stugor, många fiskar. Och att inte stugägaren upptäckt det är även det konstigt.
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-21 kl. 12:41.
Citera
2013-05-21, 12:38
Medlem
ME077s avatar
Om det stämmer att ett vittne sett två personer i en bil utanför huset, då blir det ju om möjligt ännu sjukare. Det finns alltså två personer som är kapabla till detta. Vad är oddsen? Just detta skulle kunna tala för inblandning av helt utomstående, alternativt att brottet begåtts av två personer i samma djupt störda familj. (Sjukdom inom familjen s a s)
Citera
2013-05-21, 12:39
Medlem
Cinnabars avatar
Jag tror att den som tipsade OY om Gammelängsfortet visste saker och ting, och att det vore bra om OY kunde få vidareförmedla ett par saker här.
Citera
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Vems är huset kan man fråga sig? Ganska iskallt att bryta sig in en stuga och stycka en kropp. I maj när många åker till sina stugor, många fiskar. Och att inte stugägaren upptäckt det är även det konstigt.

Detta är bara något gammalt militärförråd. Används inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Polisen fick frågan: Är det en man eller en kvinna?

Polisen: Det kan jag inte svara på förs vi fått provsvaren från kriminaltekniska labratoriet.
Även om polisen visuellt ser att kroppen har en fitta utgår man från de rättsmedicinska undersökningarna.
Citera
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Även polisen hade fått tips om Gammelängsfortet. Men de prioriterades inte eftersom polisen inledde sitt sökande i området där mobilen hördes senast. I retrospektiv är det ju förfärligt att så inte skedde. Och utan en strålande insats av Missing People, vem vet hur länge det hade dröjt innan polisen verkligen hade tagit itu med tipsen om fortet? Veckor? Månader?
Att det är VB som hittats råder det inga som helst tvivel om. Polisen vet att det är hon. Man ska inte svälja allt de säger. De är tvungna att tala med kluvna tungor.

De lär ju ha fått tips om vartenda hus, fort och träsk runtom Boden! Det handlar om prioriteringar, tur och manskap.

Missing people gör ett grymt jobb, det lär ta mycket privat tid och belöningen blev att hitta vedervärdiga kvarlevor. Polisen jobbar annorlunda men jag är säker på att de gör sitt jobb, de har ju dessutom fler arbetsuppgifter än att leta försvunna människor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in