2014-03-05, 01:24
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag förstår inte... vill du att jag ska svara på något?
Fup 265
Från det fjärde skospåret kunde en klack och fragment av den främre delen av ett skospår observeras. Klacken var inte förekommande hos någon av Missing Peoples eller polismannens skor. Spåret har fotograferats och sparats i mapp som S116.

Bild 1 Det fjärde skospåret som hittills inte länkats till någon person. Spår S116.

Bild 2 Spår med återkommande mönster. Den streckade linjen markerar en kurva i mönstret.

GM lär ju ha gjort sig av med kängorna vid det här laget, om spåret S116 är hans dvs.

Han lär även ha skaffat nya, liknande kängor för att undgå misstänksamhet från omgivningen.

EDIT: Vilken fin, liten avatar du skaffat..
Citera
2014-03-05, 01:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jalaskängan finns i en uppsjö av varianter och gemensamt för alla är själva skoavtrycket. Osäker dock på dragkedjan.

Btw såg jag att finska försvarsmakten också använder dom, lite OT.

Tror inte dom var inblandade, men det verkar vara en funktionell terrängsko.

I fup förekommer flera gånger uppgiften att KJ hade svarta militärkängor. Hans pappa nämner dessa kängor vid ett par tillfällen och specifikt att de hade dragkedja. På Kinakängan, vars sula påminner väldigt starkt om det okända fotspåret, syns tydligt att den har dragkedja under en skyddsflärp som antagligen fästs med kardborrband.
I KJ:s bil påträffades två svarta kängor, en i bagageutrymmet och en i baksätet. Man får ju ändå
hoppas att dessa kängor har undersökts av polisen

I ett förhör säger KJ att han bytte till nya kängor i samband med ett eftersök. Jag har skrivit om detta tidigare eftersom jag tyckte det var en konstig sak att säga, så där plötsligt bara. Kommer inte ihåg nu på vilken sida i fup det stod, men det ju bara att söka på "kängor".
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-03-05 kl. 01:32.
Citera
2014-03-05, 01:28
Medlem
Citat:
Vilket skoavtryck tänkte du på då?

Alla skor från AlTima har som klackavtryck i hälen ett T. Inbillade mig att jag kunde uttyda det i bilden ...

Å andra sidan när jag just var ute med hunden och backspårade mig själv tyckte jag också känna igen spåren
Citera
2014-03-05, 01:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sorry, läste fel, två blev tre. Skit samma, faktum kvarstår, tre personer ur MPS var i huset samt en polisman, en av de här personerna har bytt skor, för varför kan man inte hitta spår av den tredje sökaren ur MPS, alla tre sökte vidare inne i huset.

KJ spår skulle alltså finnas i huset men inte en av de tre ut MPS trots att han, de var män, just varit inne i huset. Det kan du gärna få ge en bra förklaring till.

Men hur ska jag kunna svara på det?
Jag kan försöka... jag tror att dom enbart lagt folien runt benen där av är det bara två MPS avtryck.
Sen finns där NBs avtryck.
Jag tror att mördaren har haft de kängor som jag länkat till och jag tror att aledningen till att man ej funnit avtryck från KJs skor är för att han inte lagt in benen i huset och där av inte promenera runt i de område man lagt ut folien.
Citera
2014-03-05, 01:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Alla skor från AlTima har som klackavtryck i hälen ett T. Inbillade mig att jag kunde uttyda det i bilden ...

Å andra sidan när jag just var ute med hunden och backspårade mig själv tyckte jag också känna igen spåren

Nja dom matchar inte avtrycket i FUP
Citera
2014-03-05, 01:41
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
GM lär ju ha gjort sig av med kängorna vid det här laget, om spåret S116 är hans dvs.

Han lär även ha skaffat nya, liknande kängor för att undgå misstänksamhet från omgivningen.

EDIT: Vilken fin, liten avatar du skaffat..

Tackar
Ja någon i Boden borde väl känna till om någon av de som figurerat i fallet traskat runt i poliskängor?
Och som du säger Zero så får man väl anta att dessa nu kastats och GM har nya fina skor istället
Citera
2014-03-05, 01:41
Medlem
Citat:
Nja dom matchar inte avtrycket i FUP

OK. Tycker inte bilden på skoavtrycket är så där distinkt tydligt, direkt.
Citera
2014-03-05, 01:44
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
OK. Tycker inte bilden på skoavtrycket är så där distinkt tydligt, direkt.

Kolla detta
http://www.clarkforest.com/shop/safe...ock-work-boots
Citera
2014-03-05, 01:53
Medlem
Citat:
Kolla detta

Är det Jalas Drylock du menar?
Citera
2014-03-05, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man gör sig alltså allt detta besvär med att plantera blod utan att för den skull ha för avsikt
att därmed binda den man planterar blodet hos vid mordet på VB. Planterarna har
föreställningen att blodspår från ett mordoffer hos någon aldrig kan utgöra teknisk bevisning.
Hm.
Enligt Tingsrättens dom:
"Hunden är utbildad för att enbart markera lukt från döda d.v.s. markera mänsklig föruttnelselukt.
Om det funnits blod eller sperma har hunden inte gjort någon markering."
När du läser ovan framgår det klart att Tingsrätten menar att hunden endast markerar lukt från döda personer och inte blod.
Det här är helt felaktigt, hunden är tränad för att markera lukt från döda men också lukt från blod som kommer från död person.
Tingsrättens bevis skall vara att det var liklukt i bilen och det hade tranporterats lik i den, men eftersom det fanns blod i bagageutrymmet kan Tingsrätten inte påstå det, utan lukten kommer sannolikt från blodet.
Det går inte att påstå att en blodfläck i bagageutrymmet är bevis för ett mord och döma personen till ett långt fängelsestraff för det. Möjligheten finns att det är ett planterat blodspår och i det här fallet har Tingsrätten ingenting annat än blodspåret i bagageutrymmet som de påstår är beviset för att KJ är styckmördaren.
Gärningsmännen visste naturligtvis om, att det inte är något bevis för mord en blodfläck i bilen, utan det var ett sätt att vilseleda utredningen på samma sätt som benen i Gula huset och torson 150 m från gula huset.
Tror du verkligen själv att blodfläcken är ett bevis för mord ? Jag tror att du endast försöker försvara domen.
Citera
2014-03-05, 05:01
Medlem
Enligt Tingsrättens dom:
"Blodet på mattan kunde ses först med hjälp av blodframkallningsmedlet Bluestar.
Den största blodmängden var den som var på listen.
Om blodet kommer från en person som förlorat ben och händer är det mycket litet."
Kommentar: Blodet på golvmattan kunde inte ses med blotta ögat därför måste det ha varit mycket lite blod på mattan.
Den största blodmängden låg på listen som ligger högt ovan golvet mellan bakluckan och chassit, det mest logiska är att blodet kommit in vid listen och sedan besudlat en plastpåse och en handske för att sedan några stänk kommit på golvet.
Att bevisa hur blodet kommit till listen det går inte, utan blir en gissning.
Den här spårhunden markerade sannolikt blodspåret som fanns i bagageutrymmet, det finns ingen möjlighet påstå att det var en kropp som funnits där, när blodspår fanns där.
En spårhunds markering är inget bevis utan ett hjälpmedel för polisen.
Citera
2014-03-05, 07:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kolla detta
Länken är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera