2014-03-05, 00:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kolla bara på sulan så ser du vilken klack det är avtryck från inne i ödehuset.

Antingen har en till polis varit in i ödehuset eller så har polisen lagt upp fel bild i FUP...
Eller så har den som lagt in benen i huset haft poliskängor på fötterna...

Har polisen en speciell känga, har alla poliser likadana?
Citera
2014-03-05, 00:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Lite märkligt i FUP...

(kan hända att jag är lite otydlig nu)
Ang skoavtrycken i ödehuset.

Fup s. 264
Vid granskningen av DLK-folierna har spår från fyra olika skor observerats.

Det skospår som var mest frekvent på folierna hade samma mönstertyp som ME sko, från Missing People.
Ett annat skospår som observerats tydligt hade samma mönstertyp som CS, även han från Missing People.
Det tredje skospåret som observerades hade samma mönstertyp som poliskänga tillverkad av Jalas vilket stämde väl överens med polisman NB sko.
Från det fjärde skospåret kunde en klack och fragment av den främre delen av ett skospår observeras.
Klacken var inte förekommande hos någon av Missing Peoples eller polismannens skor.

Tre personer från MPS är inne i huset och polisman NB.
Man har hittat fyra skospår i huset.

Fup s.265
Bild 1 Det fjärde skospåret som hittills inte länkats till någon person. Spår S116.
Klacken i FUP ser ut att tillhöra en poliskänga:
http://www.clarkforest.com/shop/safety-clothing/work-boots/jalas-drylock-work-boots
Bild 2
Förutom tidigare nämnda skospår har även ett annat spår observerats på DLK-folien.
Spåret hade återkommande figurer i sig och var ca 20 cm i diameter.
KOLLA MÖNSTRET!

Det ser ju ut som mönstret från MEs sko.

Har man lagt in fel bilder i FUP?
Eller har mördaren dragit på sig ett par poliskängor?

Min fetning.

Det står ju även i fup, i anslutning till just bild 2, att spåret rimligen inte kommer från en sko.
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-03-05 kl. 00:33.
Citera
2014-03-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns en video i tråden där man ser en kampsportare tejpa fingerlederna innan träningen/matchen.

Det finns två ställen i FUP där VB har skadat sig. Ena fallet gäller en stortå där nageln slutligen ramlade av. Ett annat tillfälle blev hon inlåst i lokalerna när hon tvättade sin nedblodade dräkt.

Fast ingen fingertejpning med den diskuterade sortens sår-/vävtejp, förmodar jag?

Jag lurar på kopplingen mellan just den aktuella sortens tejp och karaten. För fingrar finns ändamålsenlig smal fingertejp bl.a. om det inte duger med remsor av den vanliga "coach-tejpen". Den senare är ingen höjdare vid vätskedränage av blåsor då vätskan stannar kvar och det lätt geggar ihop sig under den varianten av tejp.
Citera
2014-03-05, 00:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning.

Det står ju även i fup, i anslutning till just bild 2, att spåret rimligen inte kommer från en sko.

Fyra skoavtryck och ett okänt mönster.

Det mönstret på bild 2 i fup ser då ut som MEs sula.

FUP s. 266
Analys och slutsats
Av de fyra säkrade skospåren har tre kunnat länkas till person, två från Missing people och en polisman. Det fjärde skospåret har lämnats av en för närvarande okänd person.
Skospåret har jämförts med tillgängliga skor i skodatabas, utan någon träff mot sko.
Det sista spåret (spår S117) kommer rimligen inte från en sko. Frågan om vad som kan ha avsatt spåret lämnas öppen.
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-05 kl. 00:39.
Citera
2014-03-05, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fyra skoavtryck och ett okänt mönster.

Det mönstret på bild 2 i fup ser då ut som MEs sula.

FUP s. 266
Analys och slutsats
Av de fyra säkrade skospåren har tre kunnat länkas till person, två från Missing people och en polisman. Det fjärde skospåret har lämnats av en för närvarande okänd person.
Skospåret har jämförts med tillgängliga skor i skodatabas, utan någon träff mot sko.
Det sista spåret (spår S117) kommer rimligen inte från en sko. Frågan om vad som kan ha avsatt spåret lämnas öppen.

Fyra olika spår i huset, tre tillhör folk ur MPS, stämmer också med att tre av dem var inne i huset. Ett spår tillhör en polisman, stämmer också, en polis var inne i huset.

Såvida KJ inte lyckades sopa bort alla sina spår i huset, han lyckades iaf inte med det oidentifierade spåret som inte kommer ifrån en sko eller känga, så har han antingen svävat in i huset eller så är mördaren/dumparen en av de som kan bindas till ett skospår, vad är annars alternativet?

KJ kastade in benen? Okej, sög han ut det föremål som avsatte det oidentifierade spåret isf, eller hur gick det till?
Citera
2014-03-05, 00:54
Medlem
Citat:
Men Jalaskängan har väl ingen dragkedja på insidan? Det har Kinakängan.

Jalaskängan finns i en uppsjö av varianter och gemensamt för alla är själva skoavtrycket. Osäker dock på dragkedjan.

Btw såg jag att finska försvarsmakten också använder dom, lite OT.

Tror inte dom var inblandade, men det verkar vara en funktionell terrängsko.
Senast redigerad av Remark 2014-03-05 kl. 00:59.
Citera
2014-03-05, 01:02
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fyra olika spår i huset, tre tillhör folk ur MPS, stämmer också med att tre av dem var inne i huset. Ett spår tillhör en polisman, stämmer också, en polis var inne i huset.

Såvida KJ inte lyckades sopa bort alla sina spår i huset, han lyckades iaf inte med det oidentifierade spåret som inte kommer ifrån en sko eller känga, så har han antingen svävat in i huset eller så är mördaren/dumparen en av de som kan bindas till ett skospår, vad är annars alternativet?

KJ kastade in benen? Okej, sög han ut det föremål som avsatte det oidentifierade spåret isf, eller hur gick det till?

Jag förstår inte... vill du att jag ska svara på något?
Fup 265
Från det fjärde skospåret kunde en klack och fragment av den främre delen av ett skospår observeras. Klacken var inte förekommande hos någon av Missing Peoples eller polismannens skor. Spåret har fotograferats och sparats i mapp som S116.

Bild 1 Det fjärde skospåret som hittills inte länkats till någon person. Spår S116.

Bild 2 Spår med återkommande mönster. Den streckade linjen markerar en kurva i mönstret.
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-05 kl. 01:05.
Citera
2014-03-05, 01:13
Medlem
Poliskänga av modell Altima har liknande skoavtryck och finns i modell med dragkedja.

http://www.altama.com/footwear-by-activity/10-Tactical-Operations

Men den borde väl ingått i den databas som polisen har. Kan man tycka.

EDIT. Den är därtill utvecklad speciellt för militärt bruk vilket borde legat inom KJs intresseområde.
Senast redigerad av Remark 2014-03-05 kl. 01:18.
Citera
2014-03-05, 01:15
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Fup 265
Från det fjärde skospåret kunde en klack och fragment av den främre delen av ett skospår observeras. Klacken var inte förekommande hos någon av Missing Peoples eller polismannens skor. Spåret har fotograferats och sparats i mapp som S116.

Bild 2 Spår med återkommande mönster. Den streckade linjen markerar en kurva i mönstret.

I fup har förmodligen polismannens spår "räknats bort", om du förstår vad jag menar. Då återstår de tre spåren från Missing People och det fjärde, oidentifierade fotspåret. Samt det spår som rimligen inte kommer från en känga.
Citera
2014-03-05, 01:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Poliskänga av modell Altima har liknande skoavtryck och finns i modell med dragkedja.

http://www.altama.com/footwear-by-activity/10-Tactical-Operations

Men den borde väl ingått i den databas som polisen har. Kan man tycka.

Vilket skoavtryck tänkte du på då?
Citera
2014-03-05, 01:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fup 265

Sorry, läste fel, två blev tre. Skit samma, faktum kvarstår, tre personer ur MPS var i huset samt en polisman, en av de här personerna har bytt skor, för varför kan man inte hitta spår av den tredje sökaren ur MPS, alla tre sökte vidare inne i huset.

KJ spår skulle alltså finnas i huset men inte en av de tre ut MPS trots att han, de var män, just varit inne i huset. Det kan du gärna få ge en bra förklaring till.
Citera
2014-03-05, 01:22
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
I fup har förmodligen polismannens spår "räknats bort", om du förstår vad jag menar. Då återstår de tre spåren från Missing People och det fjärde, oidentifierade fotspåret. Samt det spår som rimligen inte kommer från en känga.

I fup finns förklarat att det finns fyra skoavtryck.
två från MPS och ett från NB och en oidentifierade klack.
Och ytterligare ett spår.
I fup 265 har man bilder på dessa två oidentifierade spåren.
Bild ett ser dock ut som klacken på den känga jag länkat.
bild två sef ut som delar av MEs skoavtryck.
Min slutsats är att DL inte har koll på sina bilder och skoavtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in