2014-01-30, 12:08
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Som vanligt Quarrel skriver du inlägg bara för att skriva inlägg.

Anledningen är att färgaffären var stängs vid den tiden på em.
Har du glömt bort det eller vill du bara starta spekulationer som i övriga trådar du har haft fel i?

I övrigt är det trollen som tagit över tråden med vilda spekulationer utan substans.
Tom Zero har hittat tillbaka.

Colorama har öppet till 18.00 vardagar. http://colorama.se/boden/butik

Intressanta inlägg du själv postar... du fick med både felaktig fakta och noll substans i samma inlägg.
Citera
2014-01-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Allting sprack när brandplanen i ödehuset misslyckades. Hade den planen lyckats hade det blivit "home run" för samtliga inblandade.

Edit: Hade jag varit anstiftare hade jag utan att tveka valt brandplanen - och sett till att den hade satts i verket utan missöden. OM nu MB är anstiftare har han trots allt varit förutseende och skaffat sig en livlina genom att be VB kontakta KJ för pluggande^^ hemma hos honom den 4 maj - det skulle alltså framstå som att KJ var den sista som sett Vatcjhareeya i livet. Ett tungt indicium, kanske ovärderligt om nånting går på tok.

Jag köper inte ens det där med brandplanen. Hade jag varit i MB:s kläder hade jag varit livrädd om det hände VB något, att hon försvann eller ännu värre blev mördad. Varför det?
Jo MB hade tät SMS-kontakt med henne, till och med sista dagen 4/5. Naturligtvis skulle MB ha blivit misstänkt som den som i första hand hade något med hennes försvinnande att göra. Det var ju precis det som hände. MB blev förhörd av polisen och allt läckte ut på nätet. På vad sätt har MB vunnit något på att VB blev mördad? Även om brandplanen hade lyckats så var ju skadan redan skedd. Hela MB:s privatliv har vänts upp och ner på nätet, han har demoniserats och tillskrivits egenskaper av människor som inte alls känner honom. Jag känner inte MB, har aldrig hört talas om honom innan det här fallet. Kan vi verkligen lita på att det som skrivs på nätet alltid ger en sann bild av människan? MB är inte bara en bokstavskombination eller ett namn utan det är en människa av kött och blod.
Citera
2014-01-30, 12:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag köper inte ens det där med brandplanen. Hade jag varit i MB:s kläder hade jag varit livrädd om det hände VB något, att hon försvann eller ännu värre blev mördad. Varför det?
Jo MB hade tät SMS-kontakt med henne, till och med sista dagen 4/5. Naturligtvis skulle MB ha blivit misstänkt som den som i första hand hade något med hennes försvinnande att göra. Det var ju precis det som hände. MB blev förhörd av polisen och allt läckte ut på nätet. På vad sätt har MB vunnit något på att VB blev mördad? Även om brandplanen hade lyckats så var ju skadan redan skedd. Hela MB:s privatliv har vänts upp och ner på nätet, han har demoniserats och tillskrivits egenskaper av människor som inte alls känner honom. Jag känner inte MB, har aldrig hört talas om honom innan det här fallet. Kan vi verkligen lita på att det som skrivs på nätet alltid ger en sann bild av människan? MB är inte bara en bokstavskombination eller ett namn utan det är en människa av kött och blod.

Hade brandplanen fungerat som tänkt hade VB inte kunnat identifierats - och än mindre kunnat konstaterat ha blivit mördad.
Citera
2014-01-30, 12:34
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Colorama har öppet till 18.00 vardagar. http://colorama.se/boden/butik

Intressanta inlägg du själv postar... du fick med både felaktig fakta och noll substans i samma inlägg.

Vad som framkommit tidigare var det stängt på specialaffärerna.
Är du säker på att de inte ändrat öppettiderna?
Dock har inte Colorama ägg etc.
MB verkade stressad, så pass stressad att han glömde hälften.
Visste MB att Colorama var öppet, varför betala 2-3 ggr mer för en pensel på Colorama?

Nä ta dina s.k. tfn och mastningskunskaper och bege dig till Kaj Linna-fallet, där finns större uppslag till misstanke om konspiration.
Citera
2014-01-30, 12:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hade brandplanen fungerat som tänkt hade VB inte kunnat identifierats - och än mindre kunnat konstaterat ha blivit mördad.

Det går att identifiera kvarlevor efter stora bränder utan problem.
Citera
2014-01-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mord har inte ökat nämnvärt sedan mitten av sjuttiotalet i sverige.
Enligt BRÅ var morden år 2000 175 mord det året och 2010 var det 329 mord det året, alltså en ökning med 88%. BRÅ för ingen statistik numera av någon anledning.
Jag tror inte heller på att högre straff ger någon större minskning av mord, utan det är människorna i samhället som är den avgörande faktorn, respekten för ett människoliv.
Citera
2014-01-30, 12:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad som framkommit tidigare var det stängt på specialaffärerna.
Är du säker på att de inte ändrat öppettiderna?
Dock har inte Colorama ägg etc.
MB verkade stressad, så pass stressad att han glömde hälften.
Visste MB att Colorama var öppet, varför betala 2-3 ggr mer för en pensel på Colorama?

Nä ta dina s.k. tfn och mastningskunskaper och bege dig till Kaj Linna-fallet, där finns större uppslag till misstanke om konspiration.
Du ser inget misstänkt alls i att MB handlade på en plats och reste till en annan plats och handlade annat som han kunde ha köpt på första platsen, och på vägen däremellan var i tid och rum på VB:s och KJ:s mötesplats?
Citera
2014-01-30, 12:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det går att identifiera kvarlevor efter stora bränder utan problem.

Nej, det gör det inte. Rätt utfört blir det bara sot och aska kvar.
Citera
2014-01-30, 12:44
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

Ok, då hade väl VB varit den andre efter Jesus att återuppstå från det döda, klivit ur KJ:s bagage och knallat in i det gula huset och tänt på själv.
Citera
2014-01-30, 12:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ok, då hade väl VB varit den andre efter Jesus att återuppstå från det döda, klivit ur KJ:s bagage och knallat in i det gula huset och tänt på själv.

Hur tänker du nu ? Vad vill du ha sagt ?
Citera
2014-01-30, 12:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Nej, det gör det inte. Rätt utfört blir det bara sot och aska kvar.

Nja, hur menar du GM skulle gjort för att eliminera alla spår av en kropp i det gula huset?
Citera
2014-01-30, 13:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nja, hur menar du GM skulle gjort för att eliminera alla spår av en kropp i det gula huset?

Det går inte att undvika att eliminera alla spår av identifieringsmöjlighet om VB:s huvud placerats på ett gammalt bildäck, några 20L jeepdunkar diesel + bensin hade använts för att övertända gula huset på några minuter. Därefter hade utkommenderat brandförsvar fått ägna sig att förhindra spridning till eventuellt närbelägna hus och skog och avvakta att alltsammans hade brunnit ut efter några dygn - och vad tror du brandteknikerna hade kunnat få fram som gått att identifiera ? Tandlagningar ? Nej, inte en chans, det är inte ens säkert att de kunnat se att en mänsklig varelse befunnit sig därinne. Och, om så vore fallet - vem kan konstatera att vederbörande blivit mördad ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-30 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in