2014-01-30, 13:49
Medlem
Gordon9s avatar
Kan ngn en gång för alla klargöra omständigheterna om den svarta sopsäcken i ödehuset. Fanns det en sådan, var det MSP som hittade den, vad fanns i den och vart tog den vägen?
Citera
2014-01-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kan du svara på vilket urstarkt motiv paret MB/AN hade att göra sig av med VB. Fanns det verkligen
ingen annan mindre brutal metod att bli av med VB:s uppvaktning? Jag tänker exempelvis säga till på skarpen till VB att MB aldrig kommer att lämna AN. Om VB inte slutade att maila och uppvakta, hota att gå till polisen för stalkning. Hot om våldtäkt då? Jag tror inte att polisen skulle ha tagit våldtäktsanmälan på allvar. Hur många våldtäktsoffer finns det i Sverige som fortsätter att uppvakta sina förövare och åka tillsammans som VB gjorde med MB till träningarna?
Problemet för MB var nog att han ville bli av med VB men ändå inte eftersom han kände sig smickrad av uppvaktningen. Att anstifta/begå mord är ingen liten sak när man kan lösa problemet på ett mer subtilt sätt.

De hade flera motiv:

Svartsjuka(AN) Hat(AN)
Förakt(AN) (MB)

Rädd för att bli avslöjad (MB)
Rädd för att bli anmäld för hot (MB)

Stressfaktor(MB)
Citera
2014-01-30, 13:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Märker att inte du heller är insatt i det här - de huvudlösa inläggen avlöser varandra i en aldrig sinande ström, tycks det ..

Men snälla håll käften. Dina inlägg skriver du likt ett kryptiskt, svårt facebookinlägg från en emo-fjortis.

"Vänta bara till sanningen kommer fram", "Än är det sista inte sagt, vänta bara", "Du vet inget om psykopater och hur dom tänker, det gör jag", "Jag kan KJ:s typ utan och innan", "Det finns information som kommer komma fram om andra gärningsmän vad det lider" som om du skulle sitta på information inte ens polisen känner till, än mindre KJ och hans advokater. Helt utan att kunna ge ens en liten hint om hur och vad du tänker mer än mystiska spekulationer som när de frågasätts tillräckligt mycket får något av valfritt inlägg jag skriver här ovan som svar. Än mindre någon relevant ev. källa. Bara detta eviga rapande om att "sanningen kommer fram vad det lider, vänta bara"-liknande inlägg.

Sedan har du inte förstånd nog att inse att den samlade intellektuella kapaciteten i denna tråden vida överstiger din. Du verkar en smula grandios om du inte begriper det.

Du tror ett par hundra liter bensin och ett däck i ett trähus skulle räcka för att eliminera alla spår från en människa när inte ens 9/11-attackerna till fullo lyckades med det? Där snackar vi flygbränsle och smältande metall.
Då har vi det perfekta brottet. Så enkelt är det alltså att göra sig av med ett lik, styckat eller ej. Lite bensin, ett däck, ett trähus och *poff* borta.

Om och när jag har fel är jag den första att erkänna det. Såklart. Annars vore jag antagligen sinnessjuk. Men fram med fakta på det du skriver om att bensin + däck + en trästuga eliminerar alla spår att kunna identifiera VB i en sådan hypotes.
Citera
2014-01-30, 13:55
Medlem
Gordon9s avatar
Är det ngn som fattat varför KJ pratar som han gör i förhören? Det har väl knappast med diagnoser att göra. Han stakar sig, mumlar, säger 2 ord i taget å pausar, säger om osv. Har han talfel, är han nervös, är det medicinen eller är det hans ljugande (vilket kräver ansträngning)? Man tycker ju det hela förvärras under press.
Citera
2014-01-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
Är det ngn som fattat varför KJ pratar som han gör i förhören? Det har väl knappast med diagnoser att göra. Han stakar sig, mumlar, säger 2 ord i taget å pausar, säger om osv. Har han talfel, är han nervös, är det medicinen eller är det hans ljugande (vilket kräver ansträngning)? Man tycker ju det hela förvärras under press.

tror att det främst beror på medicineringen samt att han verkar nedstämd
Citera
2014-01-30, 13:59
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
De hade flera motiv:

Svartsjuka(AN) Hat(AN)
Förakt(AN) (MB)

Rädd för att bli avslöjad (MB)
Rädd för att bli anmäld för hot (MB)

Stressfaktor(MB)

Poängen är ju att det finns inget att vinna för MB att ha ihjäl VB. På vilket enda sätt blev den nu uppkomna situationen isf bra för MB?
Citera
2014-01-30, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag litar mer på rättssamhället än vad du gör. Kan inte polisen få stopp på stalkande från en tjugoårig tjej, vad kan de då uträtta? Dessutom tror jag att VB och VB:s föräldrar skulle ha insett allvaret om de hade fått besök av polisen.
Fråga de kvinnor som förföljs av sina exmän vad samhället gör för att skydda dem. Vad tror du samhället hade gjort för att skydda en karatemästare mot en 20-årig tjej?
Citera
2014-01-30, 14:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag litar mer på rättssamhället än vad du gör. Kan inte polisen få stopp på stalkande från en tjugoårig tjej, vad kan de då uträtta? Dessutom tror jag att VB och VB:s föräldrar skulle ha insett allvaret om de hade fått besök av polisen.

Jag tror att polisen i Boden skulle prioritera smuggling av billig sprit och billig diesel från Finland över en stalkande Vatchareeya Bangsuan ..
Citera
2014-01-30, 14:17
Medlem
[quote=MBoudine|47282640]Nej, det gör det inte. Rätt utfört blir det bara sot och aska kvar.[/QUOTE

En kremeringugn arbetar vid en temperatur av 870 till 980° C. Vid denna temperatur är effektiviteten som bäst. Kroppen, med eventuell kista, förs in i förbränningsugnen då korrekt arbetstemperatur uppnåtts. Ringar och andra smycken avlägsnas och returneras normalt till de anhöriga. Om den avlidne har en pacemaker inopererad måste den avlägsnas då explosionsrisk föreligger.
Tiden som går åt vid kremering varierar beroende på kroppens storlek. Eftersom en kropp består av upp till 60% vatten krävs en tillförsel av värmeenergi proportionell till kroppens massa. En liten kropp kremeras därför av naturliga skäl fortare än en stor kropp. Att kremera en normalstor människokropp tar i genomsnitt cirka 90 till 120 minuter vid effektiv förbränning.

Viktiga temperaturer:
Ca 1000°C - Temperaturen vid de olika brandtest som ligger till grund till brandklassningarna nedan
500-700°C - Normal temperatur vid en husbrand
230°C - Papper fattar eld
200°C - Papper börjar förstöras
80°C - CD-skivor, DVD-skivor, hårddiskar, minneskort, USB-minnen, datorer och elektronik börjar förstöras
60°C - Disketter, magnetband, negativ och videokassetter börjar förstöras
Citera
2014-01-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fråga de kvinnor som förföljs av sina exmän vad samhället gör för att skydda dem. Vad tror du samhället hade gjort för att skydda en karatemästare mot en 20-årig tjej?
På vad sätt kunde VB ha skadat MB mer än vad nu skedde? Hotat rent fysiskt? Thaimaffian?
Citera
2014-01-30, 14:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
På vad sätt kunde VB ha skadat MB mer än vad nu skedde? Hotat rent fysiskt? Thaimaffian?
VB utgjorde inget fysiskt hot, men stalking är alltid störande. Samhället hade inte skyddat.
Citera
2014-01-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
VB utgjorde inget fysiskt hot, men stalking är alltid störande. Samhället hade inte skyddat.
Det behövs tydligen i dagen samhälle inte mycket för att begå mord. Bara lite störande så kan man bli mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in