2014-01-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Det var MB som skrev smsen om inte AN skrev från MBs mobil vill säga.. VB ville nog inte dra in KJ i dramat samt jag tror att hon ville möta upp MB alt MB/AN själv och säga det hon ville ha sagt + troligtvis "hotade" hon med att polisanmäla AN/MB för hot etc....

Intressant, har du källa på detta?
Citera
2014-01-08, 19:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den ghillien som hängde i KJ förråd är konstruerad av nät, typ samma som Försvarsmaktens gamla kamouflagenät, den är troligen J*rgens, han uppger nämligen att han har lånat ut en sådan till KJ. Den typ av ghillie jag menar att fibern kommer ifrån är gjord av just detta material, konstruktionen är annorlunda än den som hängde i förrådet.

Jag menar att fibern inte nödvändigtvis måste komma ifrån en ghillie som KJ har disponerat, dock kommer fibern från en ghillie, helt övertygad. Just därför är airsoft och jaktutövande personer potentiella gärningsmän i det här fallet.

Eftersom att KJ ryggsäck saknas kan det misstänkas att kroppsdelar eller hjälpmedel har fraktats i den, och det är inte långsökt att en ghillie, vems den än var vid tillfället, och vem som än har använt den, har orsakat att den gröna fibern låg i ryggsäcken och sedan fastnade eller följde med kroppsdelen när den dumpades. T ex. när kroppsdelar hälldes ut ur ryggsäcken.

Men det kan lika gärna vara en plastsäck eller påse som ghillien har legat i innan kroppsdelarna lades däri.

ME är högintressant, men jag satsar en peng på att fibern har legat i KJ ryggsäck.

Tak för svaret.

På tal om Försvarsmakten, så hadde MB 7 kommunikationer med just "Försvarsmakten" dagen efter VB försvann, altså Søndagen den 5 Maj ! FUP 918
Är det inte märkligt att kommunikera med Försvarsmakten på en søndag? och så 7 gånger? (och så tllfälligtvis dagen efter att ens styckmördad älskarinna, som man haft en omfattande raderad SMS kommunikation med? försvunnint?)
Citera
2014-01-08, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tak för svaret.

På tal om Försvarsmakten, så hadde MB 7 kommunikationer med just "Försvarsmakten" dagen efter VB försvann, altså Søndagen den 5 Maj ! FUP 918
Är det inte märkligt att kommunikera med Försvarsmakten på en søndag? och så 7 gånger? (och så tllfälligtvis dagen efter att ens styckmördad älskarinna, som man haft en omfattande raderad SMS kommunikation med? försvunnint?)

Behöver inte vara något konstigt med den kontakten, MB har en restaurang, kanske levererar han mat till någon av Försvarsmaktens enheter i Boden, inget ovanligt att man använder sig av lokala entreprenörer när personalmatsalen är stängd, händer att de är stängda på söndagar.

Kan också ha gällt en beställning för ett kommande tillfälle. Men var det över privattelefon så, hm?
Citera
2014-01-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tak för svaret.

Nja, ett huggskott känns det som. Tänker man så, får man nog anta att alla kontakter som bodensarna har, är misstänkta
Citera
2014-01-08, 20:17
Moderator
OYs avatar
Jag tänker såhär, att om man lägger en mobiltelefon i ett utrymme med lite sämre kontakt med masten så kan den växla från 3G till 2G, stämmer det?
Citera
2014-01-08, 20:20
Medlem
Citat:
Jag tänker såhär, att om man lägger en mobiltelefon i ett utrymme med lite sämre kontakt med masten så kan den växla från 3G till 2G, stämmer det?

Ja, tappar telefonen 3G, går den över till 2G. När den växlar kan man helt förlora kontakten, mer eller mindre.
Citera
2014-01-08, 20:43
Moderator
blomvattnares avatar
Tjafs och upprepningar raderade.

/Mod
Citera
2014-01-08, 20:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En snabb titt i KJ bil eller lägenhet, inte ens en normal person skulle märka om det fattades något i den misären, hur tänkte du nu?

Det här bygger på att GM känner KJ, för du menar väl inte att GM valde ett random offer?
Om KJ behövde något skulle han sakna det, och märka att någon har varit i bilen.

Känner till, åtminstone.
Citera
2014-01-08, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Ja, tappar telefonen 3G, går den över till 2G. När den växlar kan man helt förlora kontakten, mer eller mindre.

Tack ska du ha din satansidiot

Då kan det teoretiskt vara så att KJ klockan 20:32 står vid sin bil på parkeringsplatsen och just då stänger bagageluckan, i skuffen ligger bl a. VB mobil som växlar från 3G till 2G, därefter kör han Flottiljvägen - Lorvenvägen - Lejonbacksvägen - Torpgärdsleden - Över 97:an - Gamla Lulevägen och när klockan är 20:38 står han vid källsorteringsstationen hörnet Balettstigen/Gamla Lulevägen.

Där öppnar han bagageluckan, mobilen växlar till 3G, här gör han något med mobilen, t ex. krossar den, rycker batteriet. Kastar den i något utav sopkärlen och fortsätter sedan till föräldrahemmet i syfte att elda upp något eller hämta hjälpmedel för styckning och transport.

Gideons väg ligger nära den här korsningen, KJ har setts cykla omkring i området vid något tillfälle efter försvinnandet.

Et försök att förklara mobilens växling mellan 3 och 2G, vad tror ni?
Citera
2014-01-08, 20:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om KJ behövde något skulle han sakna det, och märka att någon har varit i bilen.

Känner till, åtminstone.

Visst, han kan ha behövt cigarettfimpar för att rulla lite röka, säkert full koll på vad som finns i den vägen i bilen, den fällan gick jag inte i, men bra försök, verkligen.

Men jag tror inte att han någonsin skulle behövt tomma cigarettaskar.
Citera
2014-01-08, 20:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Nehejdu, så enkelt kommer du inte undan. Det var du som påstod att det var sannolikt/troligt/värt att överväga att INTET med bindning till KJ fanns att tillgripa i bilen före Fallen Angel. Källa på det?
Nej, jag påstod inte det. Lägg inte ord i min mun. Men pacifiera påstod att mördaren kunde ha tagit något från KJ:s "bil som var fullpackad med grejer". Jag emotser källa på det, liksom att det fanns fyra besudlingar på tejprullen i KJ:s badrum. Alternativt att hen medger att påståendena var påhitt.
Citera
2014-01-08, 21:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visst, han kan ha behövt cigarettfimpar för att rulla lite röka, säkert full koll på vad som finns i den vägen i bilen, den fällan gick jag inte i, men bra försök, verkligen.

Men jag tror inte att han någonsin skulle behövt tomma cigarettaskar.
Kunde mördaren vara säker på att DNA fanns på cigarettaskar? Eller måste han ta t.ex. handskar som mer säkert innehåller DNA, och kan komma att saknas?
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-08 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in