Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Hur kom mordutredarna fram till att Berg inte kan vara en mördare ?
Ett styckmord är för komplicerat för Berg, men inte för KJ .. Hur kommer du fram till den slutsatsen ?
Berg äger en sushirestaurang där det rensas och filéas fisk. Du utgår i resonenemanget från att sushirestaurangen saknar vatten och avlopp .. Varför gör du det ? Är det så ?
Tekniker har undersökt KJ:s avlopp (men fann inga spår av något slag, eller bevis) - men inte Bergs. Varför har tekniker inte undersökt Bergs avlopp ?
Varken KJ eller Berg har utfört något styckmord, de som styckmördade VB finns på annat håll, svårare än så är det inte.
Om Berg blev avförd som misstänkt, fanns det väl ingen orsak att börja riva upp hans kök och undersöka hans avlopp i resturangen
Vad jag har insett är att många tycks använda någon manual från 40-50 talet, den tiden när exempelvis ett kvinnligt mord begåtts, åkte de hem till gubben och sydde in honom, därför det var kan man säga alltid han som var den skyldige.
Idag är det något helt annat, vi lever i en global värld där människor kan förflytta sig mycket snabbt även mycket stora avstånd och därmed har brottsligheten också utvecklats av många olika skäl.
Ser man till brottslighetens utveckling i Sverige de senaste 10-15 åren är det en skrämmande utveckling.
Idag när det är ett mord kan man inte se det med skygglappar, utan man måste se det i ett bredd perspektiv.
Jag anser det viktigaste är att få fram motivet till mordet.
Om jag ställer frågan vad skulle motivet för KJ varit att styckmörda VB ? Det enda svaret är att det fanns inget motiv.