2013-05-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Kan en kropp bli så förstörd på så kort tid? Hon har ju bara varit borta sen den 4 maj?

Tror det var Discovery som visade hur ett griskadaver blir uppätet på bara någon eller några dagar av en flock korpar.
Det behöver inte ligga något bestialiskt styckmord bakom en sargad kropp i naturen.
Citera
2013-05-21, 11:32
Medlem
-DaRude-s avatar
Fan det är inte lätt för de frivilliga sökarna i MPS. Man verkar hitta döda kroppar lite överallt.

Starkt gjort däremot trots att de känner till risken att finna en död människa i alla dess olika skick, förfrusna, styckmördade, förmultnade osv. Det här utfallet blev väl vad nästan alla förväntade sig.
Citera
2013-05-21, 11:32
Bannlyst
Tror mycket på karatetränaren och han fru . Har läst tråden och det har ju varit folk här inne och försvarat de här personerna. Vad säger att det inte är dom själva? Fruns uttalanden på facebook är ju så jävla sinnessjukt det bara kan bli. Måste vara fullproppad med hat och ondska.
Citera
2013-05-21, 11:33
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Det kanske kan gå ganska fort i gynnsam omgivning..?

Då vi bodde i lägenhet tog grannen ovanför bort sig en julafton och efter 17 dagar började vi grannar ana att något var galet. H*n gick inte längre att identifiera okulärt, s a s.

Fan går det så jävla snabbt Hade jag inte en anning om. Någon som vet hur terrängen är där kroppsdelar hittats?
Citera
2013-05-21, 11:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Nu dras snaran åt. MB och hans fru är två personer som jag skulle titta mycket noga på.

Kan du berätta lite mer om dom och varför dom är inblandade i fallet? Jag har förstått att han var hennes karatetränare.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myllfuglien
MB, AN och MBs sons fbsidor är nere. Finns dock bilder på MB att googla fram om du vill.
Sonens finns kvar.
Citera
Medlem
bild på MB?
Citera
2013-05-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Min mamma var förlovad med en kille från Boden, det tog slut för att hon vägrade att flytta dit.
Varför fick jag aldrig veta..det var väl för skrämmande för ett barn.

Ja man får lite Jägarna-känsla. Som om folk har anat men inte brytt sig eller vågat.
Vi skall komma ihåg att Boden är en stor garnisonsstad eller i alla fall har varit. Det är inte så konstigt att det finns en vålds och vapenkultur när halva stan har varit militärer.
Citera
2013-05-21, 11:35
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sese.Soku
Helikoptern har flugit runt över sanden området nu de senaste 30 minuterna.

Intressant!! det bor ju en viss person just i Sandenområdet, det var där hon sågs senast, kanske dom letar efter hennes såkallade kompis..
Citera
2013-05-21, 11:36
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Man kan ju bara hoppas det, oavsett om de är skyldiga eller inte, så har deras attityd visat en sida av Boden som är synnerligen obehaglig. De har speglat och visat upp något jag inte trodde fanns mer än i romanernas värld. Människor glider runt i samhället tvärfyllda med hat...
Citat:
Ja, och är det så, kan man nog tänka sig att hon inte är det första offret. Tänk hur lätt det är i dessa trakter att "importera" sig en fru, kanske via Ryssland, tillfälligt, inga papper. En slags kvinnofientlig kultur kanske ha utvecklats, där kvinnor inte är värda särskilt mycket, inte liv heller?
Citat:
Hehe, håller med. Laglöst land verkar det som, folk skjuter dygnet runt, ingen reagerar. Folk försvinner, ingen vill leta eller så få att mps uttalar sin besvikelse i artikel i nsd, merparten av de som deltog i söket kom från Lycksele eller Piteå. Känns ju som att Boden behöver en handgranat inkastad, psykosocial misär?

Helt allvarligt, vad är det för skit du sprider och tror du själv på den? Bara för att en person mördats(?) och att en kvinna uttryckt hat på Facebook så drar du slutsatsen att Boden är någon sorts satanistdyrkande samhälle befolkat av en mördarkult som avskyr kvinnor..

I vilken svensk stad bor du där någon aldrig mördats eller det inte finns folk som är helt jävla dumma i huvudet?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Okej. Ja jag får läsa FUP sen. Karatetränaren då? Jag har kollat lite gamla inlägg men blir helt snurrig. Hon tränade karate har jag förstått. men varför är han så omnämd här och hon som har skrivit de konstiga inläggen som någon länkade några sidor tillbaka. Är hon frun och varför skriver hon sådär? Det är ju jätteudda och lite magstarkt. Var VB jobbig på nått sätt?

Var vänlig och läs tråden innan du ställer frågor, annars förlänger du den onödigt. Du kan söka på Pokys inlägg så får du svar.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Jättebra att det kommer ny info men ofta är det så att det bara blir ännu mer förvirrande. Vad betyder "demolerad" i sammanhanget? Det är ett uttryck som man brukar använda om svårt krockskadade bilar, stormförstörda hus m.m. That bad?

Om hon blivit påkörd av en smitare och gömd där kan man kanske uttrycka sej så. Lite fel ordval tycker jag annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in