2014-01-05, 21:56
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
KJ bestämde inte sökområdet - det gjorde polisen/militären och MSP ställde upp med frivilliga. Varav KJ var en.

Om man använder ryggsäck t.ex. har det ingen betydelse om det är en medvetslös/död person jmfrt med levande vid förflyttning. Snarast är väl det förra att föredra. Inget motstånd alls.

Enligt rättsläkaren var det i stort sett inget blod kring VBs kropp - det flödade ut när hon skulle inspektera ryggen och försökte vända VB på sidan.

Blodet samlas kroppens lägsta punkt - i detta fall ena lungsäcken.

Nej, hon har inte transporterats i lodrät position, däremot tror jag att det var vågrätt som gällde och också med få sidorörelser.

Men jag är inte rättsläkare.
Inte hade väl polis,MPS eller militär bett någon titta igenom området där ödehuset var vid den tidpunkten? Det har jag i såna fall missat helt? Ja en ryggsäck skulle göra det betydligt lättare att bära, definitivt. Fast om han hade en sån då blir det än mer oförklarligt varför han inte la delarna på samma ställe.
Dödades och styckades hon ute så var det förstås än lättare att placera henne vågrätt i bagaget.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu skrev jag väl ben och händer har jag för mig, den sammanlagda vikten av det.

Uppenbarligen fanns det ingenting som tog emot för den här mördaren, redan vid styckningen borde det ha tagit emot rejält, eller varför inte vid de upprepade sticken i ryggen, tror du inte? Mördaren har valsat runt med ett lik och kroppsdelar i tätortens utkant, inte bara en gång, utan flera, han återkom ju och slutförde sitt verk, det är vad flera skribenter menar, så varför skulle det ta emot att ge sin olyckliga kärlek en sista kram, låt så vara att hon inte kramade tillbaks, han brydde sig knappast om det.
Nu har jag vare sig mördat eller styckat någon, men tror du inte det kan vara skillnad att i ett "upphetsat" tillstånd där man mördar och styckar någon stänger av lite? Men att om man vid en senare tidpunkt ska befatta sig med delarna så kanske det känns lite annorlunda? Man har hunnit reflektera lite osv.
Nja jag tänkte väl mest vad som kändes logiskt och det är väl att en "nydöd" kropp som inte vare sig börjat lukta, har en massa kryp på sig osv är lite lättare att hantera än en kropp som börjat lukta och är rutten här och där?
Citera
2014-01-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Att det inte runnit ut speciellt mycket blod under bilfärden från värnet upp till fp2 beror nog på kroppen var delvist frusen eftersom den legat på is i värnet. Sen var det bara 15 meter att bära från vändplatsen ovanför fp2. Benen som legat delvis i vatten fick inte plats i gropen. Därför bars de ner till huset.

Du verkar glömma att ingen vet var mord- och styckplats är! Därför har ingen någon aning om var kroppen förvarats, ej heller i vilket skick eller hur kroppen kom till fyndplatsen!
Citera
2014-01-05, 22:03
Medlem
highfives avatar
Gropen/fp2 hade en maximal diameter på 80cm och uppskattningsvis 40-50 cm djup. Ingen superplats mao. Dessutom i kanten av en rågång med utsikt över Boden. Inte någon förutbestämd plats.
Citera
2014-01-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
så det skulle alltså tex kunna vara Nils och MB som i samförstånd tagit henne av daga då menar du? För mig låter det lite långsökt. Boden är inte stort, jag kan tänka mig att om man bott där hela sitt liv så känner man nog folk i sort sett i varenda område, mer eller mindre. Och blodet var fortfarande i KJs bil, så endera har då någon planterat det där eller så har någon agerat i samförstånd med KJ. Tror varken Nils, MB eller den tredje är så tight med KJ att de involverar honom i ett mord.

Ang kroppsdelarna så tycks det ju som att det blev problem med torson. Benen låg i huset, enda rimliga jag kan se till det var att det fanns en tanke att elda upp huset med ben, torso och allt.. En stark person (som ex MB) hade inte haft några problem att bära in torson dit, KJ har fysiken, men kanske inte riktigt styrkan. Och vi vet ju vem som "är lika med att elda", KJ är den som är fascinerad av att elda. Detta kanske var två flugor i en smäll, att röja kroppen och att få elda upp ett helt hus.

Nu snackar du skit igen. Sid 1003 i fup:

Han undanhåller alltså inte alls det faktum att han varit på Flottiljvägen, det är du som inte duger till att läsa skriven text. Det vore bra om personalen på ditt boende drog ur din nätkabel nu tycker jag.

Nej det tyder inte på att han ljuger, det tyder på att du inte läst vad som skrivits. I flera inlägg har nu numreringen på lägenheterna diskuterats och man har dragit slutsatsen att den är fel.
Den ändring du hakar upp dig på behöver givetvis inte komma från att MB ljugit utan sannolikare på att polisen uppfattat att det var på karaten och att MB ändrar det vid en genomläsning. Har du varit på förhör nån gång och läst igenom sammanfattningen sen så vet du att det är vanligt att man får rätta missuppfattningar.

Kanske för att polisen ställde frågan om han varit i Bodsvedjan? Han talar om att han varit där och vad han gjort där.

KJ= elda....då frågar jag mig varför han inte eldade upp bilen? Även KJ säger ju själv i förhöret att han skulle väl eldat upp bilen om han varit skyldig.
Han har ju sett på Dexter
Om han nu vetat att det fanns blod samt att kroppsdelarna legat i bilen, så vet han mycket väl hur tekniken idag fungerar och att Likhunden används. Varför eldade han inte upp bilen?
Citera
2014-01-05, 22:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Du verkar glömma att ingen vet var mord- och styckplats är! Därför har ingen någon aning om var kroppen förvarats, ej heller i vilket skick eller hur kroppen kom till fyndplatsen!
Nä mord- och styckplats är okänd. Däremot markerade hundarna i värnet vid grindarna till fortet. I början av maj var det inte vattenfyllt, däremot isfyllt till cirka mitten av maj.
Citera
2014-01-05, 22:16
Medlem
Citat:
Gropen/fp2 hade en maximal diameter på 80cm och uppskattningsvis 40-50 cm djup. Ingen superplats mao. Dessutom i kanten av en rågång med utsikt över Boden. Inte någon förutbestämd plats.

Den enda vettiga anledningen till fyndplatsen anser jag vara att kroppen skulle hittas!

Om man samtidigt har i åtanke att allt i övrigt (bortsett från blodet i KJs bil) var i stort sett kliniskt rent och utan misstag eller ledtrådar/spår.

Jag får inte ihop den ekvationen?
Citera
2014-01-05, 22:30
Medlem
Citat:
Nä mord- och styckplats är okänd. Däremot markerade hundarna i värnet vid grindarna till fortet. I början av maj var det inte vattenfyllt, däremot isfyllt till cirka mitten av maj.

Bara en liten praktisk detalj ... om värnet var isfyllt - hur fick han dit kroppsdelarna?
Citera
2014-01-05, 22:31
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
KJ= elda....då frågar jag mig varför han inte eldade upp bilen? Även KJ säger ju själv i förhöret att han skulle väl eldat upp bilen om han varit skyldig.
Han har ju sett på Dexter
Om han nu vetat att det fanns blod samt att kroppsdelarna legat i bilen, så vet han mycket väl hur tekniken idag fungerar och att Likhunden används. Varför eldade han inte upp bilen?
Kanske för att han inte ville bli av med sin bil och kände sig bombsäker på att inga spår fanns? Det senare spekulerar jag i för att jag tycker det framstår lite som att han själv anser sig lite smartare än andra och kanske kände sig hundra på att inga spår fanns.
Citat:
Den enda vettiga anledningen till fyndplatsen anser jag vara att kroppen skulle hittas!

Om man samtidigt har i åtanke att allt i övrigt (bortsett från blodet i KJs bil) var i stort sett kliniskt rent och utan misstag eller ledtrådar/spår.

Jag får inte ihop den ekvationen?
Att det inte finns några spår i lägenheten är som du säger lite udda med tanke på att KJ är den han är.Men om hon dödades ute så räcker det ju att han byter kläder så finns det ingen anledning att det ska finnas spår hemma hos honom. Och köket tex var väl städat?
Citera
2014-01-05, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bara en liten praktisk detalj ... om värnet var isfyllt - hur fick han dit kroppsdelarna?
Det var teoretiskt möjligt, eftersom det fanns luft ovanför isen, se bilderna. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citat:
Jag bedömer att VB inte har varit inne i värnet heller. Det är ett jättejobb att släpa en kropp fram till värnet och nedför och uppför trappan. Och den måste vara emballerad för att inte skadas. Placeringen i rummet eller utanför kan inte utföras utan lampa. Och det verkar totalt meningslöst.
Citera
2014-01-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Kanske för att han inte ville bli av med sin bil och kände sig bombsäker på att inga spår fanns? Det senare spekulerar jag i för att jag tycker det framstår lite som att han själv anser sig lite smartare än andra och kanske kände sig hundra på att inga spår fanns.

Att det inte finns några spår i lägenheten är som du säger lite udda med tanke på att KJ är den han är.Men om hon dödades ute så räcker det ju att han byter kläder så finns det ingen anledning att det ska finnas spår hemma hos honom. Och köket tex var väl städat?

Tror du verkligen att en störd kille som KJ och som blivit mobbad sedan han var liten, gått i en skola för aspies, gått kurser i hur man skall hantera sitt handikapp, inte klarar att sköta det mest basala .... går omkring och tycker han är smartare än andra? På fullt allvar?

Köket var enda rummet som var städat - av boendestödjaren.
Citera
2014-01-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var teoretiskt möjligt, eftersom det fanns luft ovanför isen, se bilderna. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Hur tänkte du där, luft ovanför isen?

Att det finns luft under isen - givet det inte är bottenfruset - det är klart. Annars skulle man aldrig få någon röding på kroken

EDIT. Eller menar du att det var två islager? En som tinar av solen och den andra underifrån? Däremellan finns ett luftlager? Prata inte fysik med mig
Senast redigerad av Remark 2014-01-05 kl. 22:59.
Citera
2014-01-05, 22:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Däremot från bilen som parkerats vid grinden till detta värn så underlättas det hela om det är två som bär. Dessutom är det cirka 80 meter till värnet från där bilen kan ha parkerats. Ska man dessutom bära en styckad kropp/torso horisontellt så krävs det att man är två. När kroppsdelarna anlände värnet var de troligtvis inte frusna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in