Citat:
Inte hade väl polis,MPS eller militär bett någon titta igenom området där ödehuset var vid den tidpunkten? Det har jag i såna fall missat helt? Ja en ryggsäck skulle göra det betydligt lättare att bära, definitivt. Fast om han hade en sån då blir det än mer oförklarligt varför han inte la delarna på samma ställe. KJ bestämde inte sökområdet - det gjorde polisen/militären och MSP ställde upp med frivilliga. Varav KJ var en.
Om man använder ryggsäck t.ex. har det ingen betydelse om det är en medvetslös/död person jmfrt med levande vid förflyttning. Snarast är väl det förra att föredra. Inget motstånd alls.
Enligt rättsläkaren var det i stort sett inget blod kring VBs kropp - det flödade ut när hon skulle inspektera ryggen och försökte vända VB på sidan.
Blodet samlas kroppens lägsta punkt - i detta fall ena lungsäcken.
Nej, hon har inte transporterats i lodrät position, däremot tror jag att det var vågrätt som gällde och också med få sidorörelser.
Men jag är inte rättsläkare.
Om man använder ryggsäck t.ex. har det ingen betydelse om det är en medvetslös/död person jmfrt med levande vid förflyttning. Snarast är väl det förra att föredra. Inget motstånd alls.
Enligt rättsläkaren var det i stort sett inget blod kring VBs kropp - det flödade ut när hon skulle inspektera ryggen och försökte vända VB på sidan.
Blodet samlas kroppens lägsta punkt - i detta fall ena lungsäcken.
Nej, hon har inte transporterats i lodrät position, däremot tror jag att det var vågrätt som gällde och också med få sidorörelser.
Men jag är inte rättsläkare.
Dödades och styckades hon ute så var det förstås än lättare att placera henne vågrätt i bagaget.
Citat:
Nu har jag vare sig mördat eller styckat någon, men tror du inte det kan vara skillnad att i ett "upphetsat" tillstånd där man mördar och styckar någon stänger av lite? Men att om man vid en senare tidpunkt ska befatta sig med delarna så kanske det känns lite annorlunda? Man har hunnit reflektera lite osv.Nu skrev jag väl ben och händer har jag för mig, den sammanlagda vikten av det.
Uppenbarligen fanns det ingenting som tog emot för den här mördaren, redan vid styckningen borde det ha tagit emot rejält, eller varför inte vid de upprepade sticken i ryggen, tror du inte? Mördaren har valsat runt med ett lik och kroppsdelar i tätortens utkant, inte bara en gång, utan flera, han återkom ju och slutförde sitt verk, det är vad flera skribenter menar, så varför skulle det ta emot att ge sin olyckliga kärlek en sista kram, låt så vara att hon inte kramade tillbaks, han brydde sig knappast om det.
Uppenbarligen fanns det ingenting som tog emot för den här mördaren, redan vid styckningen borde det ha tagit emot rejält, eller varför inte vid de upprepade sticken i ryggen, tror du inte? Mördaren har valsat runt med ett lik och kroppsdelar i tätortens utkant, inte bara en gång, utan flera, han återkom ju och slutförde sitt verk, det är vad flera skribenter menar, så varför skulle det ta emot att ge sin olyckliga kärlek en sista kram, låt så vara att hon inte kramade tillbaks, han brydde sig knappast om det.
Nja jag tänkte väl mest vad som kändes logiskt och det är väl att en "nydöd" kropp som inte vare sig börjat lukta, har en massa kryp på sig osv är lite lättare att hantera än en kropp som börjat lukta och är rutten här och där?