2013-05-21, 10:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mycket märkliga kommentarer om hon nu är inblandad.

Själv tycker jag kommentarerna är märkliga oavsett om hon skulle vara inblandad eller ej. Eftersom detta är en medelålders kvinna som uttalar sig om en försvunnen 20-åring i en stad där många känner varandra och där modern till den försvunna flickan, samt vänner förstås, läser kommentarer.

Nej, hon verkar inte vara en normalbegåvad sympatisk kvinna inte.
Citera
2013-05-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
tror det är igenspikade luckor som de ser ut
Stängda luckor med järntvärslå med hänglås. Även slå med lås över dörren som oxå har ett lås på själva dörren. Så något borde rimligen sett uppbrutet ut. Kanske på baksidan som inte syns från vägen.
Citera
2013-05-21, 10:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Märkligt, de letade efter henne precis som de tog för givet att hon tagit livet av sig.

Det var mycket troligt att hon var bortforslad en bit om det hade varit brott.

Detta är en av få perfekta dumpningsplatser så nära Boden, en klassisk dumpningsplats som GW skulle sagt. De borde ha gjort ett sök här på bara ren rutin.

Ja det är mycket märkligt. Inte till polisens fördel precis att det brister så i sökningsrutinerna att man måste börja förlita sig på en ideell organisation för att fallen ska klaras upp.
Citera
2013-05-21, 10:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ok, ja.

Men jag är ju lite förskräckt över hur MPS ramlar över lik nu förtiden, som polisen inte hittar. Man undrar ju om det finns dom som mördar, gömmer kroppar, följer MPS facebook för att följa var sök ska gå för att kunna flytta kroppen igen.

Ja, man funderar ju faktiskt, kan det finnas en mördare i kärntruppen i varje ny stad som organisationen etablerar sig i.
Citera
2013-05-21, 10:54
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtraxxie
Detta är så skumt. Var dit i lördags. Några vänner hade geocachat i området och behövde våran hjälp för dem hade råkat bli igenbommade av en man. Kunde inte ta sig ut med bilen igen. Detta skedde vid skyttebanan. Alltså detta område som polisen är på nu. Mannen som låste för bommen hade noterat att dom var på området men ändå valde han att låsa igen bommen? Vi fick knipsa låset med en bultsax.

Det vi noterade när vi for dit var att andra bommar, så som bommen mot fortet var stängda för tillfället. (vilket dom inte brukar vara). Tänk om det är någon som skulle "dumpa henne" i fortet men märkte att det var igenbommat och fick nöja sig med gula huset som nu är avspärrat.

Skumt..
Kanske börjar bli läge att gå till polisen med detta om ni inte redan har gjort det?
Även om ni inte såg nåt så är det nog en bra idé ändå ifall nån annan såg er så det inte förvirrar utredningen...
Citera
2013-05-21, 10:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Då måste det ju vara henne. Var din kompis med i sökandet?

Men enligt artikeln är inte identiteten fastställd. Hur kan några MPS sökare kunna avgöra det då?
Vilka kroppsdelar man funnit framgår ju inte heller. Vi får se vad dom säger under presskonferensen. Förhoppningsvis mer än förra gångens "det kan jag inte svara på" upprepandet.

Men visst tror jag att det är VB.
Citera
2013-05-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Då måste det ju vara henne. Var din kompis med i sökandet?

Ja, han var med i sökandet och i gruppen som gjorde fyndet. Beskrivningen jag fått är citat "Det var en fruktansvärd syn. En demolerad människokropp" slut citat. De kunde inte fastslå identitet. Och nu går Kuriren ut med att de hittat kroppsdelar.
Citera
Medlem
Sättet som SVT-text formulerar telegrammet på tyder på att kroppen, eller delar av den hittats. (Familjen har informerats osv.)
Men sedan undrar jag hur detta med huset kommit in i bilden. Som jag tolkar telegrammet så hittades det något som knutits till försvinnandet ute i terrängen, inne på ett nedlagt militärt övningsområde.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
jaha ja
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7668023

Karate Kid har en mörk bil också som stod tätt inparkerad mot garagedörrarna i S*vast i slutet av förra veckan. Kloss mot garagedörrarna och tätt bakom en av hantverkarbilarna. Modell Mitsubishi L200 eller Toyota King Cab.
Citera
2013-05-21, 10:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4iN
Polisen har funnit kroppsdelar.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845447

Men fi fan.
Citera
2013-05-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Styckade, satte dom i svarta sopsäckar och dumpade i havet..

Svarta plastsäckar låter troligt om vi antar att mördaren hade tittat för mycket på Dexter, det skulle kunna förklara varför kroppen inte avgav så mycket lukt att hundarna reagerade. Att stycka kroppen skulle då ha gjort den enklare att transportera.

Att säckarna inte dumpades i havet kan ju bero på att det är ganska långt till havet.

Fortfarande undrar man dock varför mördaren inte tog bilen och körde 5 mil bort i stället.
Citera
2013-05-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta är en av få perfekta dumpningsplatser så nära Boden, en klassisk dumpningsplats som GW skulle sagt. De borde ha gjort ett sök här på bara ren rutin.

Öhm.. jag vet inte om ett hus i ett område där det rör sig "massor" av folk relativt regelbundet kan klassas som "perfekt dumpningsplats". Borde finnas betydligt bättre ställen i närområdet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in