2013-12-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
En teori jag har är att jag tror KJ själv håller sig till att det var MB som gjorde detta att KJ tänker "Det var MBs fel, inte mitt" och just därför kan han ljuga. och just ilskan mot MB lär ju vara att MB och VB var med varandra och KJ var Svartsjuk! "Han vill inte tänka på det, för han har ett självskadebeteende" eller kan man säga i det här fallet, att hans självskadebeteende riktades mot VB!

Eller va MB svartsjuk för att hon var med KJ. MEN glöm inte den som var mest svartsjuk och hatisk av alla- AN!
Citera
2013-12-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datsams
Sådin teori är att något kommit upp och han slängt kroppsdelar omkring sig?

Jag mår illa över hur mycket saker de missat. Ibland kan man ju hitta rester från uppbrända saker? Har de ens kollat runt hans föräldrahem ordentligt?

Jag skrev i mitt första inlägg om MB och smeknamnskallning osv. Vet du något om det?

Samma här, blir också illamående när jag tänker på hur oproffetionella somliga har varit. Jag ser mycket ALLVARLIGT på det här. Alltså nya förhör och en utökad förundersökning är det minsta man kan begära.
Citera
2013-12-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Vad som är beboeligt är relativt. AN/MB anser det inte vara beboeligt, deras åsikt.
Dessutom så är de till 100% inte inblandade i detta mord.
Endast den arbetslösa IQ-maffian med sina nattliga överläggningar har den uppfattningen.

Är beredd att satsa en stor summa pengar på att de är inblandade!
Citera
2013-12-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
MB kanske inte ljuger, han bara berättar vad han minns och inte. Det kan vara så (lite ödets ironi) att i ena änden satt KJ och SMS:ade MB med VB telefon (trodde han) och i andra änden svarade AN (som kanske utgav sig för att vara MB), KJ, i tron att det var VB. Sedan kanske AN raderade SMS och senare skriver på Facebook - ...kanske INTE vid liv. MB försöker senare dra sig till minnes var som stod i alla dessa SMS som VB har skickat till honom och tvärt om. Han minns inte vad som stod i SMS den aktuella tidpunkten, helt enkelt för att han aldrig har läst dessa. MB kanske även svarade rent rationellt att han antagligen raderade dessa SMS för att få plats i mobilen. KJ kanske SMS MB för att det skulle se ut som om att VB var vid liv.

en aningen långsökt. Jag tror att MB hade minst två mobiler/simkort, hade blivit mycket förvånad om han bara hade en i våras!
Citera
2013-12-17, 11:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Håller inte med om din slutsats. Men jag kan ju ha fel.

En ensam GM förklarar varför det blev för tungt att flytta kroppen, och flera MGM skulle nog efter ett tag läcka som ett såll nu. Försäga sig, osv.

En ensam GM och kroppen kan ha legat på "is". Det förklarar inte allt, men bättre än inget i alla fall.

Jag kan ha fel jag också, men jag tror inte det och KJ har ju uttryckt sig på ett sätt som indikerar att man var fler än honom om VB och styckmordet på henne.

Nej, att hålla käften i sex månader är knappast en bedrift. Läcka ? Till vem ? Försäga sig ? Ja, det skulle vara möjligt, av obetänksamhet. Däremot känner jag mig rätt säker på att personer i medbrottslingarnas omgivning, dvs familj och vänner, borde ana oråd/misstänka att det kanske inte står rätt till och ställa frågor om mordet på VB - för allas skull, så att det här blir uppklarat. Att misstänka eller bort misstänka någons inblandning kan ju i förlängningen leda till skyddande av brottsling om det vill sig illa och vederbörande blir mer insyltad i det här än han/hon hade tänkt sig ..
Citera
2013-12-17, 11:45
Medlem
Domen i "perrongmordet" i Umeå gav 14 år (blir ca 10 år) i finkan för en 22-åring, kan det vara en fingervisning att KJ (22 år) skall dömas till livstid, det mordet i Umeå var en slump och irrationellt,
detta mord och slakt på VB är genomtänkt och planerande.. detta bodenmord vida överstiger Umeå mordet i brutalitet och skändning.....

livstid och kasta nyckeln.
Citera
2013-12-17, 12:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Sådin teori är att något kommit upp och han slängt kroppsdelar omkring sig?

Jag mår illa över hur mycket saker de missat. Ibland kan man ju hitta rester från uppbrända saker? Har de ens kollat runt hans föräldrahem ordentligt?

Jag skrev i mitt första inlägg om MB och smeknamnskallning osv. Vet du något om det?

Det har antytts tidigare i tråden att någon av åklagarna är bekant med MB privat men har inte sett detta bekräftat i senare post. Det skulle i så fall kunna förklara den familjära tonen ("Micke") när Berg förhördes.
Citera
2013-12-17, 12:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Domen i "perrongmordet" i Umeå gav 14 år (blir ca 10 år) i finkan för en 22-åring, kan det vara en fingervisning att KJ (22 år) skall dömas till livstid, det mordet i Umeå var en slump och irrationellt,
detta mord och slakt på VB är genomtänkt och planerande.. detta bodenmord vida överstiger Umeå mordet i brutalitet och skändning.....

livstid och kasta nyckeln.

Jag tror KJ kommer dömas till rättpsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, och således kommer sitta inlåst till 2050 eller liknande. Kan jag tänka mig. Om han inte erkänner. Erkänner han, då kanske han anses behandlingsbar och kan se fram mot frihet om kanske 20 år eller liknande.
Citera
2013-12-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det har antytts tidigare i tråden att någon av åklagarna är bekant med MB privat men har inte sett detta bekräftat i senare post. Det skulle i så fall kunna förklara den familjära tonen ("Micke") när Berg förhördes.
Dumheterna upphör tydligen aldrig.
1. Finns inte på kartan att en åklagare skulle riskera hela sin karriär genom att vara FU-ledare där en bekant är inblandad.
2. Den "familjära tonen" kanske kan förklaras på ett så komplicerat sätt som att han faktiskt tilltalas Micke

"Mic*el, kallas hädanefter för Micke"
Citera
2013-12-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Vad jag menar är att han blivit identifierad av en person inom polisen. Alltså att denna någon är tillförlitlig och vet väl vem MB är. Hade det intr annars stått att hans identitet styrkts av körkort eller en nära anhörig? Är jag heeeelt ute och cyklar på månen som är gjord av grön ost nu?
Citera
2013-12-17, 12:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag håller med. Undrar om en vassare advokat kan få till alternativ gärningsman i HovR. Det lär väl bli svårt.

KJ verkar inte benägen att vilja byta försvarare, tror han kommer att behålla de han har även i hovrätten. Säkert finns det vassare advokater i landet än BF, men jag tycker inte man ska underskatta Forssberg & Co, och har KJ förtroende för dem ökar möjligheten att han tar det så kallade bladet från munnen och börjar berätta. I sin egen takt. Jag tror Forssberg har nyckeln som passar i "kibba:s" lås, men det visar sig väl framöver ..
Citera
2013-12-17, 12:40
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att han blivit identifierad av en person inom polisen. Alltså att denna någon är tillförlitlig och vet väl vem MB är. Hade det intr annars stått att hans identitet styrkts av körkort eller en nära anhörig? Är jag heeeelt ute och cyklar på månen som är gjord av grön ost nu?
"Känd av Pa Bergman"
Känd är inte samma sak som känner. Innebär bara att Bergman med säkerhet vet vem Berg är och inget konstigare än så.
- Bergman kanske gillar sushi
- Bergman kanske har tränat karate
- Bergman har kanske gjort ett ingripande mot Berg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in