2013-12-17, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ärligt talat är jag inte alls road av uppmärksamhet, och lyckligtvis är jag inte mer uppmärksammad här inne än någon annan. Förmodligen betydligt mindre/antalet inlägg.

Jag vet hur Du beskriver dig själv. Det har framgått.Tydligt.

Grejen är bara att jag inte "köper det".
Citera
2013-12-17, 01:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK, no problem

Läste du förresten dessa två inägg jag postade för en stund senn?

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Ja, men vad drar du för slutsats av det här då?
Citera
2013-12-17, 01:54
Medlem
Citat:
Garanterat ljug. Han känner till KJ - stans ufo. Om inte annat har VB berättat för honom vilken creepy, kamouflageklädd och leksaksbeväpnad stolle med gasmask hon tidigare hade en relation med. Att MB inte skulle ha känt till KJ är inte sant.

Hoppla! Här är jag faktiskt beredd att hålla med dig Mboudine. Jag tror att de flesta i Boden känner till vem KJ är pga klädsel, vapenintresse etc.
Citera
2013-12-17, 01:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Så varför inte då i första bästa dagsljus slå en extra kik i bagageluckan och rengöra om det har legat kroppsdelar där? Bilen är ju hans och så fort spår i den dyker upp blir det ju honom de plockar in.
Men han säger "ni har inget på mig" ändå

Nu ska du få ett givet svar, därför att KJ är känd för att inte städa om ingen säger åt honom att göra det.

Mördaren tänkte inte på den här lilla men ack så viktiga detaljen att KJ varken städar eller duschar utan att någon säger att han ska göra det.

EDIT;Det kanske är som KJ säger, att om han är mördaren så skulle polisen hitta bevis överallt? Det är ju en sanning att KJ inte städar, han sköter inte hygienen, så varför skulle hans hjärna helt plötsligt fungera annorlunda bara för att han mördat någon. Det fanns ju blodspår efter hans hund, varför städade han inte bort det om han nu förstod att det var tvunget för att dölja att han gjort något tabu med hunden?

KJ är inte den typen som klarar av att dölja ett mord såpass väl som han påstås ha gjort, iaf inte på egen hand, jag börjar tro så mer och mer.
Senast redigerad av OY 2013-12-17 kl. 02:03.
Citera
2013-12-17, 02:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, men vad drar du för slutsats av det här då?
Ja, som jag skriver i det första inlägg att MB MYCKET troligen viste vem KJ var innan VB försvann, MEN... i förhör och rättegången påstår MB att han INTE kännde till KJ förren "efter händelsen" vad det så änn innebär, så varför ljuger MB i så fall om hans kännedom om KJ?

Ang att RK och hanns tjej SÖ bott 4 hus från MB har jag ingen slutsatts om, tycker dock att det är interessant och att man ska skriva sig det bakom örat. Evt, kan man fråga sig om RK/SÖ evt känner MB/AN senn tidligare?
Senast redigerad av Theforeigner 2013-12-17 kl. 02:14.
Citera
2013-12-17, 02:10
Medlem
MBoudines avatar
OY

Återkommande till tanken att bränna VB ute i terrängen kontra i ödehuset, kan man väl anta att bränna ut likdelarna, inte minst huvudet, under flera timmar med bolmande rök från brinnande diesel och uppenbar risk att någon vaksam person ringer om skogsbrand, ter sig som ett MYCKET riskabelt företag och alternativ i jämförelse med ödehuset. Det har man säkert tänkt på, och därför valde man ödehuset.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-17 kl. 02:19.
Citera
2013-12-17, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja, som jag skriver i det första inlägg att MB MYCKET troligen viste vem KJ var innan VB försvann, MEN... i förhör och rättegången påstår MB att han INTE kännde till KJ förren "efter händelsen" vad det så änn innebär, så varför ljuger MB i så fall om hans kännedom om KJ?

Ang att RK och hanns tjej SÖ bott 4 hus från MB har jag ingen slutsatts om, tycker dock att det är interessant och att man ska skriva sig det bakom örat. Evt, kan man fråga sig om RK/SÖ evt känner MB/AN senn tidligare?

En av dom skumaste lögnerna som MB o AN sagt är den om stugan som det inte går att bo i och som dom aldrig åker till. Riktigt tråkigt att dom aldrig utredes ordentligt.
Citera
2013-12-17, 02:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En av dom skumaste lögnerna som MB o AN sagt är den om stugan som det inte går att bo i och som dom aldrig åker till. Riktigt tråkigt att dom aldrig utredes ordentligt.

Inte bara tråkigt, det är hårfint nära flagrant tjänstefel.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-17 kl. 02:34.
Citera
2013-12-17, 03:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta mig. Men du tillför mig Ingenting. Av värde. Du är som en Vindflöjel. Du blåser i vilken riktning som helst. Bara du får uppmärksamhet.

Det är fritt att tänka.

Att tänka fritt är bra (nothing ain't worth nothing, but it's free) men att tänka rätt är bättre.
Citera
2013-12-17, 03:25
Medlem
christerys avatar
Citat:
Jag tror man var sent ute (tog kanske tid att komma överens om hur finalen skulle se ut) blev störda och hann inte återkomma till ödehuset innan MPS var där och skulle kolla efter VB. Shit happens - och där sprack Mästerplanen ..

Håller inte med om din slutsats. Men jag kan ju ha fel.

En ensam GM förklarar varför det blev för tungt att flytta kroppen, och flera MGM skulle nog efter ett tag läcka som ett såll nu. Försäga sig, osv.

En ensam GM och kroppen kan ha legat på "is". Det förklarar inte allt, men bättre än inget i alla fall.
Citera
2013-12-17, 03:27
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, han kom på den geniala lösningen, att flytta liket ifrån ett gammalt värn i oländig terräng som troligtvis ingen brukar besöka, till ett gult hus alldeles invid en välbesökt väg, lättillgängligt för rödhåriga tanter som bara får en magkänsla att titta in, verkligen smart av KJ, verkligen.

Tutta eld på ett gammalt värn och kolla vad som händer...
Citera
2013-12-17, 04:13
Medlem
Citat:
Inte bara tråkigt, det är hårfint nära flagrant tjänstefel.

Jag håller med. Undrar om en vassare advokat kan få till alternativ gärningsman i HovR. Det lär väl bli svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in