2013-12-17, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu ska du få ett givet svar, därför att KJ är känd för att inte städa om ingen säger åt honom att göra det.

Mördaren tänkte inte på den här lilla men ack så viktiga detaljen att KJ varken städar eller duschar utan att någon säger att han ska göra det.

EDIT;Det kanske är som KJ säger, att om han är mördaren så skulle polisen hitta bevis överallt? Det är ju en sanning att KJ inte städar, han sköter inte hygienen, så varför skulle hans hjärna helt plötsligt fungera annorlunda bara för att han mördat någon. Det fanns ju blodspår efter hans hund, varför städade han inte bort det om han nu förstod att det var tvunget för att dölja att han gjort något tabu med hunden?

KJ är inte den typen som klarar av att dölja ett mord såpass väl som han påstås ha gjort, iaf inte på egen hand, jag börjar tro så mer och mer.

jag resonerar likadant, kolla röran i hans badrum(ex ren tvätt blandad med smutsig)- det kan omöjligt ha skett ett mord i hans lägenhet enligt mig. Blodspår hade isåfall funnits i badkaret/avloppet och på andra ställen.
Citera
2013-12-17, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja, som jag skriver i det första inlägg att MB MYCKET troligen viste vem KJ var innan VB försvann, MEN... i förhör och rättegången påstår MB att han INTE kännde till KJ förren "efter händelsen" vad det så änn innebär, så varför ljuger MB i så fall om hans kännedom om KJ?

Ang att RK och hanns tjej SÖ bott 4 hus från MB har jag ingen slutsatts om, tycker dock att det är interessant och att man ska skriva sig det bakom örat. Evt, kan man fråga sig om RK/SÖ evt känner MB/AN senn tidligare?

Varför ljuger han om att han inte känner KJ, ja det undrar jag med?

Varför ljuger han ang smskontakten med VB? att han inte svarade på sms samt att han låtsas att han inte minns vad de handlade om.. det är så mycket lögner- tror att han vill förvilla och dölja något.
Citera
2013-12-17, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En av dom skumaste lögnerna som MB o AN sagt är den om stugan som det inte går att bo i och som dom aldrig åker till. Riktigt tråkigt att dom aldrig utredes ordentligt.

ja det är verkligen tråkigt, än är det inte för sent..........
Citera
2013-12-17, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inte bara tråkigt, det är hårfint nära flagrant tjänstefel.

jag bedömer det som ett allvarligt tjänstefel- säger bara en sak: "Gör om, gör rätt" och gör det SNART, NU- IDAG!
Citera
2013-12-17, 06:19
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
En av dom skumaste lögnerna som MB o AN sagt är den om stugan som det inte går att bo i och som dom aldrig åker till. Riktigt tråkigt att dom aldrig utredes ordentligt.

Vad som är beboeligt är relativt. AN/MB anser det inte vara beboeligt, deras åsikt.
Dessutom så är de till 100% inte inblandade i detta mord.
Endast den arbetslösa IQ-maffian med sina nattliga överläggningar har den uppfattningen.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-12-17 kl. 06:26.
Citera
2013-12-17, 06:21
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
jag resonerar likadant, kolla röran i hans badrum(ex ren tvätt blandad med smutsig)- det kan omöjligt ha skett ett mord i hans lägenhet enligt mig. Blodspår hade isåfall funnits i badkaret/avloppet och på andra ställen.

Men vänta nu, du har helt klart inte tänkt färdigt här.
Blod i avloppsrör, vad har det med ett mord att göra?
Citera
2013-12-17, 06:26
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet hur Du beskriver dig själv. Det har framgått.Tydligt.

Grejen är bara att jag inte "köper det".

Jag håller med dig Remark. Bara nonchalera trollet.
Vi är ganska många vid det här laget som scrollar förbi dennes inlägg.
Dvs. de som inte redan blockat hen.

Undrar när vi kan förväntas få ett beslut på om det blir fängelse eller psyket för KJ?
Citera
2013-12-17, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Varför ljuger han om att han inte känner KJ, ja det undrar jag med?

Varför ljuger han ang sms kontakten med VB? att han inte svarade på sms samt att han låtsas att han inte minns vad de handlade om.. det är så mycket lögner- tror att han vill förvilla och dölja något.
MB kanske inte ljuger, han bara berättar vad han minns och inte. Det kan vara så (lite ödets ironi) att i ena änden satt KJ och SMS:ade MB med VB telefon (trodde han) och i andra änden svarade AN (som kanske utgav sig för att vara MB), KJ, i tron att det var VB. Sedan kanske AN raderade SMS och senare skriver på Facebook - ...kanske INTE vid liv. MB försöker senare dra sig till minnes var som stod i alla dessa SMS som VB har skickat till honom och tvärt om. Han minns inte vad som stod i SMS den aktuella tidpunkten, helt enkelt för att han aldrig har läst dessa. MB kanske även svarade rent rationellt att han antagligen raderade dessa SMS för att få plats i mobilen. KJ kanske SMS MB för att det skulle se ut som om att VB var vid liv.
Citera
2013-12-17, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Vad som är beboeligt är relativt. AN/MB anser det inte vara beboeligt, deras åsikt.
Dessutom så är de till 100% inte inblandade i detta mord.
Endast den arbetslösa IQ-maffian med sina nattliga överläggningar har den uppfattningen.

I din iver att förolämpa andra missar du själva poängen. Dom åkte till stugan trots att dom aldrig gör det.
Citera
2013-12-17, 07:06
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
I din iver att förolämpa andra missar du själva poängen. Dom åkte till stugan trots att dom aldrig gör det.

Du gör aldrig saker som du inte alltid gör kontinuerligt?

Vad är problemet egentligen?

De åkte dit utan att de brukar göra det särskilt ofta, det är bara konspiratoriskt att misstänka oegentligheter bara för att det inträffade misstänksamt nära inpå VB:s försvinnande.

Jag ser inget problem med det öht.
Citera
2013-12-17, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att det perfekta mordet var väldigt nära. Hade ödehuset med VB:s kvarlevor bränts ner och förvandlats till aska med hjälp av några jeepdunkar diesel + bensin hade det här mordet varit olösligt, och överhuvudtaget inte kunnat resultera i att Vatchareeya med säkerhet skulle påstås ha blivit mördad - det hade aldrig kommit längre än till gissningar och spekulationer. Absolut ingen hade kunnat fällas för mord på VB om krematorieplanen lyckats.

Sådin teori är att något kommit upp och han slängt kroppsdelar omkring sig?

Jag mår illa över hur mycket saker de missat. Ibland kan man ju hitta rester från uppbrända saker? Har de ens kollat runt hans föräldrahem ordentligt?

Jag skrev i mitt första inlägg om MB och smeknamnskallning osv. Vet du något om det?
Citera
2013-12-17, 07:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Men vänta nu, du har helt klart inte tänkt färdigt här.
Blod i avloppsrör, vad har det med ett mord att göra?

Om KJ mördade VB i lägenheten genom stick, dessutom stack henne upprepade gånger innan de dödliga sticken borde något bli blodigt, bl a. stickverktyget och delar av KJ. Eftersom att lägenheten inte är besudlad borde KJ ha tvättat sig. Är handfatet på toa med avlopp undersökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in