2013-12-08, 01:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I FUP, del 3, finns kartan upprepade gånger.

Denna utökade täckningskarta som Zero73 gjort är bra också:

https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv

Slutsatsen som kan dras är att om VB:s mobil inte korsat älven av någon anledning, så befinner den sig i KJ:s bostadsområde, eller möjligen i området runt försvarsmuseumet ca 800 meter i nordvästlig riktning från KJ:s bostad. Den kan också befinna sig några hundra meter sydlig riktning på Sävastvägen där Q:s telefon fick kontakt med 3G-nätet igen. Man är dock i utkanten av sändarens räckvidd där, så det kan nog inte garanteras att man alltid får signal där.
Citera
2013-12-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
[/b]

Var hotet så pass allvarligt att det var värt att döda för.?

Ja, jag tror det. Som Spindelfrida skriver: "han fixade det inte. Hon var hans ego-boost", och så långt håller jag med. Men jag tror också att MB kände att han kommit till änden av ett rep - under honom såg han avgrunden i form av våldtäktsanmälan, skandalisering och affärsverksamheten/inkomstkällorna, (Sushi-restaurangen och karatetränarjobbet) i ruiner. Familjen MB/AN var till sist en familj i kris till följd av MB:s promiskuösa leverne, och det var en familj i kris som såg som sin enda utväg att döda Vatchareeya Bangsuan. Och i denna mordkomplott fick de på något sätt med sig KJ - och, förmodligen, någon eller några av KJ:s kompisar.

Var framkommer det att familjen var i detta tillstånd och hur vet du vad som skulle hända med affärsverksamheten, karatejobbet, våldtäktsanmälan - var kommer den uppgiften ifrån? Säger MB att hon hotat med det? Eller är det nåt du hittat på för att det ska låta bättre?
Enda utväg var att döda VB!!!??? Vilken verklighet lever du i? Ni bedriver häxjakt på en död person.
Ni har tolkat ord i sms, ord på fb, ord som MB sagt, ord som AN sagt, ni säger att de ljuger i förhör och samtidigt talar sanning om att VB var värsta stalkern - det tror ni på. Märkligt . Hur går det ihop?
Jag frågade denna frågan innan men har fortfarande inte fått nåt svar. Skulle bli glad om någon bemöda sig att svara.
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-08 kl. 02:05.
Citera
2013-12-08, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du har aldrig tappat din 3G-koppling? (se även min diskussion med Zero73 ang detta med telefonen)

Varför skulle det ha något med MB:s hemkomst att göra? Hon befinner sig under KJ:s basstation, över 4 KM därifrån.

Jag vill också påpeka att vi saknar ett referensmaterial att jämföra med. Vi har bara en signaleringslista för Vatchareeya för den 4e maj. Vi vet inte om telefonen brukade tappa sin 3G-anslutning vid andra tillfällen, på andra platser. Kanske var det normalt, kanske var det ett tecken på att något hände med telefonen. Hypotesen att det skulle bero på att hon promenerar in i radioskugga precis som Quarrel går inte ihop med andra uppgifter i utredningen och ingen har heller hittills presenterat ett enda rimligt skäl till varför hon skulle promenera där.

Jag har tappat 3g täckningen otal gånger i anslutning till detta område men aldrig i området, platsen Grubban som Quarrel nämnt tidigare är dock en sådan plats och i direkt anslutning till bodsvedjan. Försöker bara förstå hur dessa tider kan eventuellt visa på ett troligt händelseförlopp. Det kan vara ett fel i anslutningen men det kan även vara något mer.
Citera
2013-12-08, 02:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Sitter inte med FUP framför mig men funderar fortfarande på omkopplingen av VBs telefon 20.32 och 20.38... hur såg KJs telefonuppkoppling ut under den tiden? Det enda jag kan relatera till den tiden är MBs hemkomst? Det måste finnas något samband med någon av dem och hennes telefons uppkopplingar. Blir inte klok varför telefonen skulle betett sig så om den befunnit sig i KJs kvarter hela den tiden om den inte blivit temporärt skärmad i någon källare eller dylikt?

Min 4G/H+/E flaxar fram och tillbaka ibland hux flux, även om jag är i samma rum hela tiden. Både hemma och på jobbet. Så det där med 3G-kopplingen är inte intressant för utredningen alls.
Citera
2013-12-08, 02:09
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Var framkommer det att familjen var i detta tillstånd och hur vet du vad som skulle hända med affärsverksamheten, karatejobbet, våldtäktsanmälan - var kommer den uppgiften ifrån? Säger MB att hon hotat med det? Eller är det nåt du hittat på för att det ska låta bättre?
Enda utväg var att döda VB!!!??? Vilken verklighet lever du i? Ni bedriver häxjakt på en död person.
Ni har tolkat ord i sms, ord på fb, ord som MB sagt, ord som AN sagt, ni säger att de ljuger i förhör och samtidigt talar sanning om att VB var värsta stalkern - det tror ni på. Märkligt . Hur går det ihop?
Jag frågade denna frågan innan men har fortfarande inte fått nåt svar. Skulle bli glad om någon bemöda sig att svara.

Ett litet exempel från FUP i alla fall.
AN: "... Att dom hade haft en sexaffär att nu när jag fått veta det, så läggs företaget ner, skilsmässa och vi säljer huset och så sa han..."
Citera
2013-12-08, 02:19
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Jag svarar alltid på frågor som inte är nonsens, fast jag tycker att du kör runt i detaljer här istället för att kommentera min kritik av dina övergripande slutsatser.

- Uppkopplingen av Kristoffers telefon kl 20.26 den 4:e maj är uppenbarligen en automatisk uppdatering

Det här är förstås inget motbevis för att VB:s telefon kan ha tappat kopplingen mot 3G uppe i hans lägenhet av ett eller annat skäl. Jag väntar fortfarande på kommentarer från dig om detta. Har googlat själv utan att hitta något mer matnyttigt än det jag visste av egen erfarenhet egentligen: Ibland kan man tappa sin 3g-uppkoppling för en kortare eller längre period av skäl som kan vara svåra att begripa när man har begränsade kunskaper om mobilteknik.

20.26 är ett anrop från mobilen mot MNC'n - det diffar fyra timmar mot posten före i signaleringslistan 16:25.

Du kanske har något glapp i antennen? Har du badat med telefonen och torkat den? Mig händer det aldrig.

Nåväl.. har du läst i FUP än?

På sidan 863, punkt 1 "Signaleringslista"

och sidan 871, rad 31 och 32.

Kommit fram till någon slutsats om detta?
Citera
2013-12-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ett litet exempel från FUP i alla fall.
AN: "... Att dom hade haft en sexaffär att nu när jag fått veta det, så läggs företaget ner, skilsmässa och vi säljer huset och så sa han..."
Det är väl inte konstigt att man vräker ur sig sånt när man är förbannad på svinet men att sedan driva igenom det, är en annan sak.
Jag vet inte, tycker bara denna otrohetsaffären förstorats upp till en total katastrofalt fiasko vilken en del av er anser skulle kunna vara värt att döda för??? så att situationen efter mordet blir ännu mer... Katastrof...
Citera
2013-12-08, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Min 4G/H+/E flaxar fram och tillbaka ibland hux flux, även om jag är i samma rum hela tiden. Både hemma och på jobbet. Så det där med 3G-kopplingen är inte intressant för utredningen alls.

Nåväl i boden är då iaf mobilnätet stabilt endast haft det problemet när jag kommit i mastskugga eller när jag befunnit mig i någon källare. Jag har iofs inte 4g. Min S2a med telia ger mig inga överaskningar än så länge. :-)
Citera
2013-12-08, 02:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
20.26 är ett anrop från mobilen mot MNC'n - det diffar fyra timmar mot posten före i signaleringslistan 16:25.

Du kanske har något glapp i antennen? Har du badat med telefonen och torkat den? Mig händer det aldrig.

Nåväl.. har du läst i FUP än?

På sidan 863, punkt 1 "Signaleringslista"

och sidan 871, rad 31 och 32.

Kommit fram till någon slutsats om detta?

Vad menar du att jag skulle komma fram till? Klockan 19:31 mottar telefonen SMS från Berg. Klockan 20:38 går den upp mot 3g-nätet igen. Av någon anledning saknas omkopplingen 3G->2G kl 20:32 i denna lista, men på sidan 874 (kompilat av samtals- och signaleringslistan) finns den med och där sägs att även denna uppgift kommer från signaleringslistan. Där sägs också:

Citat:
Bangsuans telefon är påslagen klockan 20:32 och 20:38, och befinner sig under Johanssons
hembasstation
Citera
2013-12-08, 02:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja men hallå, VB brukade ju med något enstaka undantag aldrig vara tyst på SMS:en mer en absolut max 1 dag. Han skriver ett ganska intetsägande, lite spydigt FB-meddelande och skickar ett SMS. OM han nu försökte dölja att han mördat henne så borde han väl ha skrivit något på FB som lät gulligt och omtänksamt. Typ "Hej vart tog du vägen? Hör av dig så jag vet att du är okej"?

Han säger också i förhören att han "ibland" tog kontakt på eget initiativ för att kolla att allt var ok.

Sen har många människor svårt att göra slut på förhållanden (jag t ex). Det är ändå en vana att ha kontakt med den andra via SMS/telefon och att bara bryta det kan kännas konstigt och tomt. Även om man vill att förhållandet ska vara slut. Har gått igenom det här själv för inte så länge sen.

Det här blir bara en av alla punkter mot MB där man kan hitta på "mystiska" förklaringar om man vill. Men på varje punkt finns en fullt naturlig, rimlig och sannolik eller åtminstone ganska sannolik förklaring. Inte på en enda punkt har du eller nån annan lyckats visa att han betett sig på ett vis som en oskyldig person ALDRIG skulle göra. Trots att ni kämpat i månader.

Du kan säga va du vill.
I rättegången blev MB tillfrågad om varför MB skickade dessa två meddelande till VB, den 5 och 6 Maj .
Så det är ju inte bara jag som tycker att dessa två meddelande var konstiga, dom var ju ovanliga för MB iom att det stort set altid tidligare var VB som tog kontakt.
Citera
2013-12-08, 02:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du kan säga va du vill.
I rättegången blev MB tillfrågad om varför MB skickade dessa två meddelande till VB, den 5 och 6 Maj .
Så det är ju inte bara jag som tycker att dessa två meddelande var konstiga, dom var ju ovanliga för MB iom att det stort set altid tidligare var VB som tog kontakt.

Fast han säger ju själv att han tog kontakt ibland när hon inte hörde av sig och du har ju inte tillgång till deras exakta kommunikationsmönster heller så jag vet inte hur du kan säga så säkert hur det förhöll sig.

Du tycker att saker är "konstiga" för att du aldrig funderar över vilka andra förklaringar som kan finnas. Har du tänkt på att det kan vara väldigt svårt att hinna vara den som tar kontakt om man har SMS-kommunikation med en person som VB som i genomsnitt (om jag minns rätt) skickade drygt 20 SMS om dagen under mätperioden.

Tänk så här istället så blir det kanske lättare (fast då måste du för en minut släppa din tendens att du BARA vill hitta saker som får Berg att verka skyldig och strunta i allting annat):

- Du lider av en sjukdom som gör att du måste äta 20 gånger om dagen. Själv blir du bara hungrig typ 2 eller 3 gånger per dag om du inte ätit på några timmar, så du har en klocka som ringer på slumpvisa tider när som helst på dygnet. Hur ofta tror du det händer att du hinner bli hungrig och själv ta initiativ till att sätta dig och äta?
- Om nu klockan en dag går sönder så blir du ju till slut hungrig ändå och då sätter du dig och äter. Vad skulle du då säga om en utomstående iakttagare som sa "Vad KONSTIGT, han brukar ju ALDRIG sätta sig ner och äta på eget initiativ. Det MÅSTE vara något SKUMT med honom"?
Citera
2013-12-08, 05:33
Medlem
Citat:
Fast han säger ju själv att han tog kontakt ibland när hon inte hörde av sig och du har ju inte tillgång till deras exakta kommunikationsmönster heller så jag vet inte hur du kan säga så säkert hur det förhöll sig.

Du tycker att saker är "konstiga" för att du aldrig funderar över vilka andra förklaringar som kan finnas. Har du tänkt på att det kan vara väldigt svårt att hinna vara den som tar kontakt om man har SMS-kommunikation med en person som VB som i genomsnitt (om jag minns rätt) skickade drygt 20 SMS om dagen under mätperioden.

Tänk så här istället så blir det kanske lättare (fast då måste du för en minut släppa din tendens att du BARA vill hitta saker som får Berg att verka skyldig och strunta i allting annat):

- Du lider av en sjukdom som gör att du måste äta 20 gånger om dagen. Själv blir du bara hungrig typ 2 eller 3 gånger per dag om du inte ätit på några timmar, så du har en klocka som ringer på slumpvisa tider när som helst på dygnet. Hur ofta tror du det händer att du hinner bli hungrig och själv ta initiativ till att sätta dig och äta?
- Om nu klockan en dag går sönder så blir du ju till slut hungrig ändå och då sätter du dig och äter. Vad skulle du då säga om en utomstående iakttagare som sa "Vad KONSTIGT, han brukar ju ALDRIG sätta sig ner och äta på eget initiativ. Det MÅSTE vara något SKUMT med honom"?

Mitt fetande. DÅ är det väl ytterligare märkligt att det går så många dagar utan att MB reagerar på VB:s tystnad.

Dessutom med ett mail som "sticker ut" mot tidigare mönster?

Det var en märklig "liknelse" du tog som exempel, må jag säga.
Senast redigerad av Remark 2013-12-08 kl. 05:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in