Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Du kan säga va du vill.
I rättegången blev MB tillfrågad om varför MB skickade dessa två meddelande till VB, den 5 och 6 Maj .
Så det är ju inte bara jag som tycker att dessa två meddelande var konstiga, dom var ju ovanliga för MB iom att det stort set altid tidligare var VB som tog kontakt.
Fast han säger ju själv att han tog kontakt ibland när hon inte hörde av sig och du har ju inte tillgång till deras exakta kommunikationsmönster heller så jag vet inte hur du kan säga så säkert hur det förhöll sig.
Du tycker att saker är "konstiga" för att du aldrig funderar över vilka andra förklaringar som kan finnas. Har du tänkt på att det kan vara väldigt svårt att hinna vara den som tar kontakt om man har SMS-kommunikation med en person som VB som i genomsnitt (om jag minns rätt) skickade drygt 20 SMS om dagen under mätperioden.
Tänk så här istället så blir det kanske lättare (fast då måste du för en minut släppa din tendens att du BARA vill hitta saker som får Berg att verka skyldig och strunta i allting annat):
- Du lider av en sjukdom som gör att du måste äta 20 gånger om dagen. Själv blir du bara hungrig typ 2 eller 3 gånger per dag om du inte ätit på några timmar, så du har en klocka som ringer på slumpvisa tider när som helst på dygnet. Hur ofta tror du det händer att du hinner bli hungrig och själv ta initiativ till att sätta dig och äta?
- Om nu klockan en dag går sönder så blir du ju till slut hungrig ändå och då sätter du dig och äter. Vad skulle du då säga om en utomstående iakttagare som sa "Vad KONSTIGT, han brukar ju ALDRIG sätta sig ner och äta på eget initiativ. Det MÅSTE vara något SKUMT med honom"?