Citat:
Ursprungligen postat av
giveawayyourlove
Skämtar du? Hur vet du att han inte är dömd sedan tidigare? Oavsett om han inte är dömd eller anmäld har han iaf hotat vid ett flertal tillfällen, det vet vi alla vid det här laget!!
Eftersom att det finns en rad omständigheter som utgör frågetecken gällande det här brutala mordet är det väl rimligt att bredda arbetet. Berg & co har ljugit och undanhållit saker + haft motiv etc.......- Oavsett vad borde det undersökas närmare och mycket mer ingående av några smarta och kvicktänkta personer.
Det finns mycket ouppklarat i det här fallet- vilket innebär att arbetet både måste fördjupas och breddas- det borde vi alla vara överens om!
Nej det har du rätt i, det vet jag faktiskt inte. Å andra sidan vet ingen av alla er som utmålat Berg som en brutal våldsman och mördare mer konkreta bevis som stödjer detta än att:
- Han enligt egen uppgift ska ha tillfogat sin hustru blåmärken när de haft "hetsiga diskussioner" (Du kanske kan leka med tanken att en person som går ut och skriver saker som "kanske inte vid liv" och "kackerlacka" om en försvunnen också kan vara både provokativ och kränkande i ett familjegräl?
- Han enligt ett annat vittne ska ha gjort illa hennes tonårige son åtta år tidigare i en buslek som urartade
- Han mordhotade en kille som ringde hans fru och skvallrade om hans äktenskapliga snedsteg - dock utan att någonsin röra killen.
Missförstå mig rätt: Jag tror inte att Berg är nån sympatisk person. Jag tror både han är självupptagen, bossig och till en viss grad hotfull. Som så många, många andra män är han säkert kapabel till våld i
vissa situationer. Ni har dock inte alls som ni tror lyckats leda i bevis att han är kapabel att mörda eller ens kapabel till något grövre våld.
Hade Berg haft domar för våldsbrott på sig hade han naturligtvis blivit ännu intressantare i utredningen och jag kan inte tänka mig att han inte hade fått frågor om detta i så fall under förhören. Så länge inget framkommer i denna riktning är det mest rimliga att utgå från att det inte finns några såna domar.