Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Det måste finnas ett motiv därför VB blev mördad.
VB hade inget jobb och hennes studier gick inte så där lysande kan påstås, därför kanske hon såg framtiden med en viss oro.
Vad som framkommit är att hon kunde påstå till män att hon var med barn och det ser jag som att hon försökte låsa upp någon man för att bli hennes sponsor.
Jag skulle tro eller tar för givet att hon sökte sig till välbeställda män, som skulle kunna ge henne trygghet.
Jag anser att det är någon sådan man hon haft på kroken och sedan påstått att hon är med barn, som hon kanske var också.
Nu finns det män som inte skulle vela hamna i en sådan situation, kanske av många orsaker.
Där finns en risk att en sådan man som blir anklagad för ett kommande faderskap kunde planera att likvidera henne, kanske ser det som en lösning. Naturligtvis skulle han själv inte göra ett sådant smutsigt och riskfyllt jobb. Vad han gör är att han hyr in mördare som får göra jobbet mot betalning.
Jag anser VB blev likviderad av två stycken inhyrda mördare, som gjorde jobbet mot betalning och varken KJ eller MB är några mördare.
Orsaken att kroppsdelarna placerades i Gula Huset och däromkring var för att misstänkliggöra KJ.
Blodfläcken i bilen blev planterad dit och några kroppsdelar har aldrig transporterats med bilen.
Det bevisar också därför någon brottsplats har aldrig påträffats, även efter ett mycket intensivt sökande .
Den här teorin stärks också av att det har inte gått att få fram några bevis mot varken KJ eller MB, som jag anser är helt oskyldiga till mordet på VB.
Jadu Mats Alms beskyddare och Flashbacks kanske främste alternativteoretiker, då har du gett dig på det här fallet också. Som vanligt bjuder du på rätt fin underhållning när du lägger ut texten om dina vattentäta "teorier"
Varför "måste det finnas ett motiv"? Jag kan till viss del förstå alla dessa unga grabbar (och en del damer) som inhämtat alla sina kunskaper från kriminalserier av olika slag. Men du verkar ju vara en vuxen karl som faktiskt läst en del relevant inom området. Du måste väl vara medveten om att de flesta mord inte har något "motiv" i den bemärkelsen du menar. Folk slår ihjäl andra för att de är olyckliga, frustrerade och förbannade. Ibland för att de har en störning som utlöser extremt våldsamt beteende om omständigheterna är de "rätta"
San Li Tun drog en parallell ovan till ett annat styckmord där det var en ung gärningsman också med en hel del likheter till detta fall. Inte ett enda motiv. Han blev förbannad och dödade henne. Sen styckade han kroppen för att göra sig av med den.
Sen tvivlar jag inte på att du kommer att sitta precis som i Mats Alm-tråden som en jävla debil papegoja och upprepa dina egna vanföreställningar i inlägg efter inlägg oavsett hur många gånger du får dem bemötta och avfärdade. Det finns bevis i detta fall - blod som den åtalade märkligt nog direkt "gissade" på att det hade hittats i bakluckan när han första gången fick höra om det. Sen finns en hel rad indicier utöver det, bl a Y-kromsomalt DNA på kroppen och en rad märkliga omständigheter runt den åtalade som han inte lyckats förklara på ett rimligt sätt. Det är inte den starkaste bevisning som funnits i ett mordfall och många frågor återstår att besvara. Men det är verkligen inte något anmärkningsvärt att han åtminstone i tingsrätten blivit fälld på materialet. En av de främsta orsakerna torde vara att man i en domstol inte kan åberopa cirkelbevisning som bevis (KJ kan inte vara skyldig för han stämmer inte på min expertpsykologiska "gärningsmannaprofil" så nån måste ha planterat blodet i hans baklucka).
Men grattis ändå - till skillnad från Mats Alm-tråden kommer du att kunna hitta några andra pajasar här som också tror att deras egna cirkelbevis borde fria den åtalade. Tyvärr är de flesta av dem sålda på "karatemördaren", så ska du vara lite taktisk borde du nog tänka om din inställning där och se om du inte kan hitta på att han ändå verkar rätt skyldig.