2014-01-05, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Intressant NY info- tack, det är mer NY info som behövs här. Du tillhör ju också en av de få pålitliga i den här tråden.

MB nämnde inte att han hade koppling till KJs granne i förhöret. Han sa bara att han hade cyklat i närheten av området i somras. Förstår inte varför han undanhåller så mycket om han nu inte alls skulle vara inblandad......

En sak jag undrar över, var det något fel på fiskrenset E*gla fick, undermålig kvalitè? Jag menar bara, varför levererade de till E*glas katt bara en gång, borde ju ha varit en jäkla trafik till Flottiljvägen med fiskrens, men det blev bara en leverans, åtminstone är det vad MB hävdar.
Citera
2014-01-05, 00:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Fup Sid 166

Nils har bott där ensam i tre år säger han. Kan det vara så att hon hyr ut lägenheten i andra hand till Nils och själv bor inneboende hos någon annan (kille/kompis) längre bort? Kanske hon jobbar nu och då vid riksgränsen och inte vill betala full hyra för en egen lya då?

Riktigt så var det inte.
fup sid 902

Det tycks snarare som att VB menar att han hade två kvinnor som älskade honom men han lurade båda två och om man gör så då blir man ensam till slut. VBs svenska i skrift är inte så bra, man kan lätt tolka " tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig" som att AN sagt åt henne att vore det inte för att de hade företaget tillsammans så skulle AN ha dumpat honom. Men de har ju inte företaget tillsammans så det är något VB gissar sig till.

Mitt fetande.

Nej det tror jag inte.
Vaför?

Därför att MB i förhör den 15 maj, 2013 , FUP 1004, säger att han var
hos Engl* på Flottjevägen " sommaren 2012" !

Så hur skulle NC då kunnat bo 3 år ensam i lägenheten ???
Det tyder på att NC ljuger!

Och i förhör FUP 1004 påstår MB att Engl* tränar karate och att MB har kjört hem henne till Flottjevägen ifrån träning och att han även varit där med AN och lämnat fiskrens till Engl*s katter (sommaren 2012)
MEN... i senare förhör FUP 1005 ändrar MB plötsligt sin uppgift ang Engl* och säger nu att hon är en bekant.
Citera
2014-01-05, 00:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det du inte förstår eller ej heller vill ta åt dig är att försvinnandet är i början lokalt betingat polisiärt då man efter några dagar får sådan information att flickan ej frivilligt försvunnit och det är människorov vilket är steg 1. Man misstänkte mord och bortförande av offret och den 20'e maj fick man svaret.
Det var en brottsutredning igång redan 8 maj, dagen efter hon anmäldes försvunnen av styvfar.

Du verkar tro att lokala "Kling o Klang" i din värld långt uppe i norr snyter sig och tar sig an fallet på måndag och kommande vecka mellan 7-4. Du har förmodligen sett för mycket film och då typ jägarna.
Så fungerar inte polis eller rättsväsende och det förmodar jag du vet men det ger "points" att vara tvärtom och hålla igång trådar, där är du skicklig.. att hålla igång med bara trams.

Kom med källa då du och gelikar postar ert trams..

Du är tydligen inte heller läskunnig .. Jag ser aldrig film. Inte av något slag, jag är fullkomligt ointresserad av "Jägare" eller andra detektivhistorier - och jag läser inte heller, jag skriver.

Borde vara nog spekulerat om mordet på VB och vilka som var inblandade i detta. Vi får avvakta RPU och hovrättsförhandlingar och vad detta utmynnar i. Tror min teori stämmer. Jag kan ha fel, visst, men det händer sällan. Nästan aldrig.
Citera
2014-01-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Intressant NY info- tack, det är mer NY info som behövs här. Du tillhör ju också en av de få pålitliga i den här tråden.

MB nämnde inte att han hade koppling till KJs granne i förhöret. Han sa bara att han hade cyklat i närheten av området i somras. Förstår inte varför han undanhåller så mycket om han nu inte alls skulle vara inblandad......

Jag ställer den motsatta frågan. Varför berättar MB så detaljrikt om leveransen av fiskrens till Es katt. Att han cyklat i området.

Men har sådan total minnesförlust i övrigt?

Det undrar jag över.
Citera
2014-01-05, 00:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vet du om att det är större odds att månen lämnar omloppsbanan runt jorden än att annan än KJ har utfört mordet. Satsa dina pengar på månen och vänd kepsen rätt väg om solen är besvärande.

Så du tror inte att någon annan än KJ är inblandad i det här ? "giveawayyourlove" är en av få här inne som har alla indianerna i kanoten - du tycks ju även sakna kanoten ..
Citera
2014-01-05, 00:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Nej det tror jag inte.
Vaför?

Därför att MB i förhör den 15 maj, 2013 , FUP 1004, säger att han var
hos Engl* på Flottjevägen " sommaren 2012" !

Så hur skulle NC då kunnat bo 3 år ensam i lägenheten ???
Det tyder på att NC ljuger!

Och i förhör FUP 1004 påstår MB att Engl* tränar karate och att MB har kjört hem henne till Flottjevägen ifrån träning och att han även varit där med AN och lämnat fiskrens till Engl*s katter (sommaren 2012)
MEN... i senare förhör FUP 1005 ändrar MB plötsligt sin uppgift ang Engl* och säger nu att hon är en bekant.

Antagligen därför att han kom på att polisen kan kolla upp om E*gla har tränat karate, troligtvis har hon aldrig gjort det. Förmodligen brukade han skjutsa hem även E*gla sena kalla kvällar, kanske ifrån knivsamlarklubben, givetvis med en mellanlandning på något bra knullställe.
Citera
2014-01-05, 00:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NC bor rent faktiskt i lgh 1104 om vi utgår ifrån vittnesmålet, hur som helst, MB har en koppling till fastigheten. Det har även HE, mannen som skadade sitt huvud aktuell kväll/natt, han är vän med PM i lgh 1102 som är direkt granne åt andra hållet. (Var det inte de här personerna eller några med koppling till dem och en händelse med någon bil parkerad vid det röda huset?)

Om VB mördades i huset borde 1102 och 1105 samt 1106 vara högintressanta tycker jag. Mobilernas positioner som man fäster så stor vikt vid borde ju betyda att om mordet inte skedde i KJ lägenhet så borde det ha varit i en annan lgh inom samma mastvinkel, benen är avkapade, helt övertygad om att det handlar om en transportstyckning, dvs, mordet skedde i en lägenhet.

Mit fetande.

NC bor inte i lgh 1104, lgh 1104 är KJs lägenhet se FUP 209
Citera
2014-01-05, 00:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är du vaken eller talar du i nattmössan? Ställ dig frågan, brukade KJ alltid ha vittnen med sig som såg hur han gjorde angående låsning av bil eller för den delen lägenheten? Nej, precis, de vittnesmål du refererar till är fragment kring det här med låsning, skärp dig, du är mycket bättre än så, det har jag tyckt ända tills nu.

Föreställ dig också att de gånger KJ låste bilen, precis som han antyder i förhören, det är när han hade airsoftprylar i bilen, och då brukade han oftast vara tillsammans med medspelare, det är ingen vild gissning tycker jag.

Vakna ur din koma och pilla inte ut små lösryckta detaljer och gör en höna av det, blir ju bara löjligt.

Tja, KJ brukade alltid låsa sin bil. Finns inte så mycket mer att säga om det. Vad KJ sagt om detta är ointressant och saknar värde i utredningen, speciellt då han ändrade sig angående billåsning efter blodfyndet blev presenterat. Eller presenterat, när KJ själv påbekade blodet i bakluckan, innan förhörsledarna nämnt något om blod i just bakluckan.
Citera
2014-01-05, 00:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

NC bor inte i lgh 1104, lgh 1104 är KJs lägenhet se FUP 209

Förlåt, då har jag räknat fel i så fall. Men titta på huset, sex dörrar på varje plan.

1101 NN, 1102 PM, 1103 ?, 1104 ?, 1105 ? 1106 NC/EL

Tre dörrar på varje sida om trapphuset, de två mellersta, varsin sida om trapphuset, borde vara 1103 samt 1104 om den sista är 1106 sett från vänster till höger.
Citera
2014-01-05, 00:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tja, KJ brukade alltid låsa sin bil. Finns inte så mycket mer att säga om det. Vad KJ sagt om detta är ointressant och saknar värde i utredningen, speciellt då han ändrade sig angående billåsning efter blodfyndet blev presenterat. Eller presenterat, när KJ själv påbekade blodet i bakluckan, innan förhörsledarna nämnt något om blod i just bakluckan.

Det är troligtvis inte ovanligt att människor pratar odetaljerat och svävande och ändrar sig till detaljer när man förstått att det har en betydelse, detaljer som inte riktigt stämmer överens med det man har sagt tidigare. Jag ser inget konstigt i det här, särskilt inte när det handlar om en person med ADD och aspergers.
Citera
2014-01-05, 00:47
Medlem
Bara så vi inte spårar iväg när det gäller Nils, Engla och Flottiljvägen.
KJ är skriven i lägenhet 1104, det är närmast till höger om trapphuset om man står på framsidan, på övervåningen. Nils uppger sig bo i lägenheten bredvid KJ, han talar om att balkongen ligger med endast en plåt som skiljer dem. Han hör också KJs TV-spelande genom väggen ibland. Det gör man inte om det är en lägenhet emellan. Nils måste alltså bo i lgh 1105.

Engla bor "längre bort på samman plan" enligt Nils. Det blir rimligen lägenhet 1106, om man antar att "längre bort" innebär "förbi" Nils lägenhet från trapphuset räknat. Där är hon också skriven.

Att folk "råkade" skriva sig i fel lägenhet när systemet med lägenhetsnummer infördes är väldigt vanligt, det är lite komplicerat att förstå hur systemet fungerar, och det är sällan eller aldrig det blir några problem om man är skriven fel. Posten går ju på adress och namn, inte lägenhetsnummer.

Så, mer mystisk än så är nog inte frågan om Nils/Engla och lägenheterna. Den som bor i Boden kan ju gå förbi och kolla namnen på dörrarna.

MBs eventuella koppling till huset är en annan femma, men låt oss inte snurra in oss i spekulationer baserade på felaktigheter.
Citera
2014-01-05, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Bara så vi inte spårar iväg när det gäller Nils, Engla och Flottiljvägen.
KJ är skriven i lägenhet 1104, det är närmast till höger om trapphuset om man står på framsidan, på övervåningen. Nils uppger sig bo i lägenheten bredvid KJ, han talar om att balkongen ligger med endast en plåt som skiljer dem. Han hör också KJs TV-spelande genom väggen ibland. Det gör man inte om det är en lägenhet emellan. Nils måste alltså bo i lgh 1105.

Engla bor "längre bort på samman plan" enligt Nils. Det blir rimligen lägenhet 1106, om man antar att "längre bort" innebär "förbi" Nils lägenhet från trapphuset räknat. Där är hon också skriven.

Att folk "råkade" skriva sig i fel lägenhet när systemet med lägenhetsnummer infördes är väldigt vanligt, det är lite komplicerat att förstå hur systemet fungerar, och det är sällan eller aldrig det blir några problem om man är skriven fel. Posten går ju på adress och namn, inte lägenhetsnummer.

Så, mer mystisk än så är nog inte frågan om Nils/Engla och lägenheterna. Den som bor i Boden kan ju gå förbi och kolla namnen på dörrarna.

MBs eventuella koppling till huset är en annan femma, men låt oss inte snurra in oss i spekulationer baserade på felaktigheter.

Det du säger verkar som en rimlig förklaring, jag köper det tillsvidare. Nåväl, E*gla, jobbar på annan ort och är borta ifrån lägenheten mellan varven vad jag har förstått? Kompis till MB, kan han ha lånat lägenheten när EL var borta, för sina knullträffar med bl a. VB då, kan det vara så?

Det där med fiskrensleverans kan ju vara ett sätt att förklara fiskdoft i lägenheten kanske. (Ironi? JA)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in