2013-11-14, 18:11
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Nej, en commander erkänner aldrig. Man visar aldrig ett nederlag.

Ja så kanske han tänker.
Citera
2013-11-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Angående uppgiften från FUP om att 22-åringen visste att tejpen satt i håret:

Vid tejpförhör 1 den 26 maj så sa inte 22-åringen något om håret.
Vid tejpförhör 2 den 31 maj så sä han däremot det.

Man kan inte se att polis/åklagare vare sig i maj eller under rättegångsförhör har gjort någon sak av att 22-åringen vid tejpförhör 2 den 31 maj kände till hårtejpen. Såvida inte polis/åklagare är inkompetent slarviga så tolkar jag det som att försvaret någon gång mellan den 26 maj - 31 maj har fått ta del av mer detaljerad information om tejpfyndet på kroppen.

Förhör 26 maj 14:39,
s 1667

s 1668

s 1676

s 1677

Förhör 31 maj 9.51 s 1762

Någon polis bör efter det första förhöret om tejpen ha informerat 22-åringen eller dennes försvarare om var på kroppen tejpen satt. Annars är det ju riktigt klantigt om inte polisen har huggit direkt på varför 22-åringen kände till det här om håret.

VÄNTA NU! Gm har ju MISSAT detta med tejpbitarna, och håret lär ju inte ha varit stället de suttit på innan ngn drog bort en eventuell påse eller vad de nu var man använde tejpen till. Tejpen kanske låg ngnstans och följde med håret när kroppen släpades.

Men KJ kan ju inte vetat att det satt tejp på håret om han inte SETT liket. Hade han varit gm och sett tejpen hade han packat ned den med allt annat.

Det kan vara så att han SETT liket först av alla (förutom gm) Och att han vet att tejpen sitter fast i håret är ett bevis för det. Faktiskt.
Citera
2013-11-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
VÄNTA NU! Gm har ju MISSAT detta med tejpbitarna, och håret lär ju inte ha varit stället de suttit på innan ngn drog bort en eventuell påse eller vad de nu var man använde tejpen till. Tejpen kanske låg ngnstans och följde med håret när kroppen släpades.

Men KJ kan ju inte vetat att det satt tejp på håret om han inte SETT liket. Hade han varit gm och sett tejpen hade han packat ned den med allt annat.

Det kan vara så att han SETT liket först av alla (förutom gm) Och att han vet att tejpen sitter fast i håret är ett bevis för det. Faktiskt.
Han har väl sett det då han satte kroppen i gropen.

Har han sett liket eller hanterat liket utan att mörda så kan han ju säga det, men tyst som i graven är det!
Citera
2013-11-14, 18:17
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Lite pinsamt av polisen att låtsas att den misstänkte är nervös när han försöker köra ifrån dem och psyka ned dem för att han vet om att de förföljer.

Eller är polisen så korkad så de inte fattar det? Om så är fallet, att de vet om det, varför skriver dom inte det i rapporten, det är ju viktigt att veta när man blivit upptäckt.

Precis, man är väl inte paranoid bara för att man är uppmärksam i trafiken och håller koll även i backspegeln. Fast det kanske känns bättre att skriva så istället för "vi blev upptäckta"?
Citera
2013-11-14, 18:18
Medlem
Citat:

Mördaren skulle tagit med sig tejpen om han sett den.
Ett okänt vittne skulle inte rört tejpen, men vetat om den. Ja jag vet, 99% av oss normala hade ringt polisen direkt. Men inte KJ. Han blev nervös, och visste att de skulle skylla på honom. Så han började röra om i grytan...

Fanns det verkligen inte ett enda utomstående spår på tejpen? Det verkar ju helt sjukt.
Citera
2013-11-14, 18:18
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall

Någon polis bör efter det första förhöret om tejpen ha informerat 22-åringen eller dennes försvarare om var på kroppen tejpen satt. Annars är det ju riktigt klantigt om inte polisen har huggit direkt på varför 22-åringen kände till det här om håret.

De hade ju visat honom en bild. Vi vet inte hur mycket han hann se innan han vände bort blicken.
Citera
2013-11-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han har väl sett det då han satte kroppen i gropen.

Har han sett liket eller hanterat liket utan att mörda så kan han ju säga det, men tyst som i graven är det!

Kj skulle inte berätta det i första taget. Han fattar inte att det skulle kunna vara räddningen från morddom, om det är så. Men nu är det ganska sent att börja erkänna saker. Om han är delvis inblandad.
Citera
2013-11-14, 18:32
Medlem
saltapinnars avatar
Hur visste KJ att blodet hittats i bagagen när inte ens förhörsledarna sagt något om det.

F: Mmm. Kj, det är så här att vi har hittat blod i din bil.
H: Är det mitt blod?
H: Ja, hur hamnade det där.
F: Vilket?
H: Blodet.
F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men…vem är det som har varit in och sätt in blod i mi…in i min ba…bagagelucka.
F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?
Citera
2013-11-14, 18:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Mördaren skulle tagit med sig tejpen om han sett den.
Ett okänt vittne skulle inte rört tejpen, men vetat om den. Ja jag vet, 99% av oss normala hade ringt polisen direkt. Men inte KJ. Han blev nervös, och visste att de skulle skylla på honom. Så han började röra om i grytan...

Fanns det verkligen inte ett enda utomstående spår på tejpen? Det verkar ju helt sjukt.
Känns inte scenariot där KJ hittar ett lik i skogen -och den mördade råkar vara samma person som han såg sist av alla och senare blir anklagad för mord på- vara väl otroligt (tom. för en deckarroman).
Att han dessutom sedan sitter tyst om detta i en rättegång talar mot att han bara hittade den mördade. Man skulle kanske -om det inte vore för annan bevisning- kunna tänka sig att det är en närstående person som han till varje pris vill skydda.
Citera
2013-11-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
De hade ju visat honom en bild. Vi vet inte hur mycket han hann se innan han vände bort blicken.

Enligt fup är det först på s2045 (fil) märkt s2031 som KJ får bilder på henne med tejpen framför sig.
Jag menar, borde de kanske inte ha frågat som de gjorde om bagageluckan? "Hur kommer det sig att du vet att den satt i håret?" Just saying.
Senast redigerad av Jaecka 2013-11-14 kl. 18:35.
Citera
2013-11-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Tror du missförstod mig. Det jag menar är att även om man har en telefon för att tjafsa med frugan om vem som ska köpa mjölk och en telefon för att chatta med älskarinnan, så har man inte en telefon för mjölkdiskussioner och flörtar med älskarinnan, och en hemlig telefon för sexchattar med älskarinnan.

Nejdå, jag förstår hur du tänker, tror jag. Tror inte direkt på denna lur (inte än iaf), men samtidigt så tycker jag att FUP skulle kunna tolkas som att det förekommit oredovisad kommunikation mellan parterna. Fast det här är ju ännu ett sånt spår...

Alltså, "hemliga" telefoner förekommer. Han kan mycket väl ha en sådan som initialt använts, eller som används till andra prassel eller BDSM eller vad det nu må vara som han absolut vill skydda. I just detta fall är det rimligt att VB omgående eller åtminstone väldigt tidigt i relationen får numret till den publika luren (tränarens nummer).

Min hemliga lur är mestadels avstängd, och används explicit i specifika syften. Antar att denna potentiella lur skulle använts på ett liknande sätt, om han nu inte går igång på porriga SMS. Ytterligare en anledning är att VB är efter honom, alltså är den hemliga luren av. Varpå VB bombar det publika numret.

Tillägg/förtydligande:
Det är lätt hänt att en sexuell kontakt som är mer än en engångsföreteelse "vandrar" in i den publika luren. Man känner sig ofta anmärkningsvärt trygg efter att ha umgåtts avklätt.
Senast redigerad av z3ndium 2013-11-14 kl. 18:42.
Citera
2013-11-14, 18:47
Medlem
Citat:

Det enda DNA de hittar är VB:s, vad jag förstått. På båda ställena (tejpen på henne och tejpen i badrummet).
Senast redigerad av Jaecka 2013-11-14 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in